Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Välja är helt överskattat! :D

Mina ungar har velat klättra upp själva när de växt till sig lite. Det underlättar också. :laugh:

*kl*
Ber om ursäkt om frågan redan ställts i tråden:o
Vad bär ni era barn i? Bästa/sämsta snyggaste/fulaste ni provat/sett?

Har provat Babybjörn som ju inte är ergonomisk men som jag fick ärva till första barnet. Mycket smidog att ta på o hantera med nyfött barn, men inget ayy bära större barn eller längre stunder i. Sedan blev det en manduca, som funkade bra på magen, men när det blev dags för ryggbärande flyttade även en Beco Butterfly 2 in. Nu har lillasyster anlänt och vi har använt både becon o manducan till henne, och jag tycker becon är betydligt bekvämare öven vid magbärande, och spädisinsatsen är bättre, så jag tycker att den är bäst alla kategorier.

kl

Till sonen hade vi en baby björn active. Den funkade, men han älskade den inte direkt. Dessutom tyckte jag att det fort blev tungt för axlar/rygg! Till dottern har jag skaffat en tricot sjal och älskar det! Hon somnar så fort jag lägger i henne och det är ju vansinnigt bekvämt för mig. Vi är sålda!

Baby björnen kommer nog säljas och en riktig ergonomisk bärsele inhandlas när hon blir större!

Jag kunde inte hålla mig och har nu bestämt mig för att köpa en easycare att ha för magbärande i sommar :D

Jag står och velar mellan en norrsken och en... ja vad den nu heter :o Lilaorangerandig... Jag talar inte riktigt sjalspråk, än.... ;) Har tänkt bestämma mig under kvällen, men sambon är inte hemma och dottern sover så där får jag ingen hjälp :p

Det är inte alls omöjligt! Någon med några snabba smakråd tro? :p

Passar på att lägga in en bild på tjompan som åker manduca när pappa dammsuger, nöjd skit!

DSC_0213.jpg

Jag står och velar mellan en norrsken och en... ja vad den nu heter :o Lilaorangerandig... Jag talar inte riktigt sjalspråk, än.... ;) Har tänkt bestämma mig under kvällen, men sambon är inte hemma och dottern sover så där får jag ingen hjälp :p

Jag har både en norrsken och en lava, älskar min lava :love: Jättesnygga om du frågar mig ;) Vilken längd ska du ha?

Här är en superkass bild på min lava, de är mycket finare i verkligheten

20100923524.jpg

Jag tror jag kommer behöva 5,2 i vart fall, heller längre än kortare. Provknöt en didy iris idag, på 5,2 och det kändes lagom. Nu har jag dock suttit och "sjalporrsurfat" ett tag och hittat en himla massa andra sjalar jag vill ha... Detta kommer bli dyrt! Jag som bara ska ha en, basta, annars får nog sambon spunk... Han hör till dom som har koll på om man byter örhängen för sjutton så det går liksom inte att smyga in någon heller... Vilka ilandsproblem man kan dra på sig! Din lava är superfin!

Vi verkar ha samma sjalsmak ;) har en didy iris här hemma. Jättefina färger nu till våren och sommaren. Äsch man kan inte bara ha en sjal, man använder ju inte bara en och samma tröja ;) omväxling förnöjer!

:angel: Apropå sjalporrsurf, ni har väl inte missat dom helt galna priserna på Ellevills hemsida?

*kl*

Här svängde jag lite och här hemma bor nu en Ellevill Paisley Liberty :love:

Det är inte alls omöjligt! Någon med några snabba smakråd tro? :p

Passar på att lägga in en bild på tjompan som åker manduca när pappa dammsuger, nöjd skit!

DSC_0213.jpg

Men vänta nu.. den där härliga bilden såg jag ju precis.. fast på en annan sida:bump:

Och nej, jag är inte ett dugg avis på den nya sjalen:angel: Låter ju som helt underbara material också.. Har varit in på ellevill och dreglat både över dom och dom med silke i:love:

Jag finns överallt, men är väl betydligt mer rookie där borta med mina typ 15 inlägg :D Lätt och hitta åt mig dock!

Den är fantastiskt mjuk och skön, inte lika tunn som den lånade chokladgåsen jag har här hemma, men jag gillar den ändå! Jo, en med silke i också hade väl inte varit fel, men jag är nöjd med den jag har, än iaf... Spanar på en 5,2 som var det jag eg tänkt köpa fortfarande, sambon är redan med på noterna. Har dock spanat in en och väntar på att den ska säljas, så jag hoppas hon lessnar fort!

Jag finns överallt, men är väl betydligt mer rookie där borta med mina typ 15 inlägg :D Lätt och hitta åt mig dock!

Den är fantastiskt mjuk och skön, inte lika tunn som den lånade chokladgåsen jag har här hemma, men jag gillar den ändå! Jo, en med silke i också hade väl inte varit fel, men jag är nöjd med den jag har, än iaf... Spanar på en 5,2 som var det jag eg tänkt köpa fortfarande, sambon är redan med på noterna. Har dock spanat in en och väntar på att den ska säljas, så jag hoppas hon lessnar fort!
Hur bär du dig åt? Jag vill ha _alla_ knep!:D
Tror du Paisleyn är mkt svalare sommartid än en i bomull?
För hur mycket jag än älskar både den knallrosa Reboozon och Jaden, så känns det som båda kommer att vara i varmaste laget i sommar..Alltså måste jag ju ha en till sjal:idea::angel: men nån drömsjal med silke lär jag ju få se mig i himlen om efter

Haha, jag sa det redan innan den kom hem, och han sa mhmm och viskade någonting om "tokiga fruntimmer" och så var det bra med det ;) Men han är rent ganska bra min karl, kom nyss och sa att jag var tvungen att shoppa både pyjamasar och brallor åt lillan (i 86, ungen är 4 månader....) så jag får visst lov att shoppa både det ena och det andra utan något vidare knussel :love:

Jag tror och hoppas att den kommer vara bra i sommar, nämligen därför jag köpte den! :) Vi hade tänkt åka söderut (närmare bestämt till Borås) nu under påsk, isf hade du fått kika på den men nu sköt vi på det tills i juli, och då börjar sommaren ju ändå vara över så det är ju inte så stor ide...

Kl... Vi hat en babybjörn. Sonen tycker att den funkar oftast men inte alltid. Jag har ryggproblem sedan innan+fortfarande efter förlossningen så jag kan ej bära mer än nån minut, sen kan jag knappt gå pga min onda rygg. Sambon gillar selen dock! Han har inga problem med den.
Men jag har funderat på en bärsjal men vill inte betala för mkt men få en bra. Tips? Hat fått för mig att många föredrar själ framför sele...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?