Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

kl

Vad jag förstår är det dags att byta ut trikåsjalen mot en vävd sjal när barnet väger någonstans vid 8-10 kg, stämmer det?

Min son väger 9,3 och jag tycker att det känns väldigt svajigt när jag bär honom i min Kari-me trikåsjal (som i övrigt är helt fantastisk, rekommenderas varmt!).

Vad har ni för tips på vävda sjalar och var hittar man begagnade sjalar?

Tipsar om Ellevill, tycker de har helt galna priser på utvalda sjalar, fick själv köpt en jade strl 6 eller om det var 7, för strax under 500sek inkl frakt och allt:eek::love:

Vill man köpa begagnat (får man ju färdigingosade mjuka sjalar:idea: ) så är sjalbarn grymt (ehrm läs: livsfarligt:p )

Tipsar om Ellevill, tycker de har helt galna priser på utvalda sjalar, fick själv köpt en jade strl 6 eller om det var 7, för strax under 500sek inkl frakt och allt:eek::love:

Vill man köpa begagnat (får man ju färdigingosade mjuka sjalar:idea: ) så är sjalbarn grymt (ehrm läs: livsfarligt:p )

Åh, tack för tipsen! Reggade mig just på sjalbarn, men har inte fått inloggningsuppgifter ännu.

Funkar det bra att handla från Norge tycker du? Har bara handlat på nätet från Sverige tidigare.

Hur funkar det att knyta en vävd sjal jämfört med en trikåsjal, är det svårt att få det bra?

Skräp, skrev ett aplångt svar på mobilen och så stängde den ner webbläsaren :mad: får återkomma från datorn sen :)

Ang beställning från Norge vart jag faktiskt riktigt förvånad över hur smidigt det gick, tog inte alls många dagar och nån tull eller skatt behövde jag inte betala heller:) Men det med tull mm vet jag inte om det kan variera från gång till gång..?

Jag reggade mig där för flera veckor sedan och har fortfarande inte fått inloggningsuppgifter.
Jag skrev lite fel, jag fick ett mejl med mina inloggningsuppgifter och i det stod att jag skulle få ett mejl när kontot blivit aktiverat och det är det jag inte fått. Men jag provade att logga in ändå och det fungerade faktiskt. Kanske funkar för dig med?

*kl*

Har precis beställt en vävd långsjal, och en ringsjal. Och dessutom lagt ut min fantastiskt fina underbara Paisley Liberty till försäljning, den är inte i rätt längd för mig, det är bara att inse. Men vad är det för ide att ha en fin sjal som man inte väljer för långbärningar, när man kan ha kombinera dem? Så nu får vi se om den hittar ett nytt hem, annars får jag väl lära mig att sjala på ryggen bara för att kunna använda den till någonting...

Hur ska man tänka angående längden då? Jag är lång och smal, vill bära på både mage och rygg och tänker bära några år till (bebis är nu 9 mån).

Borde inte 4,6 m funka?

Min sjal som är för kort enligt mig är 4,7 m, jag bär endast omslutet kryss på mage i sjal (på rygg använder jag sele) och jag vill gärna ha knuten fram. Det räcker inte. Jag är iofs inte smal, det ska jag inte påstå, men jag föredrar en längre sjal. Men då stör jag mig inte på om det blir lite tygrester över som "hänger och slänger" vilket en del gör, smaksak helt enkelt!

Ok tack!

Såg din annons förresten, jättefin sjal! Skulle gärna köpa den men det var dyrare än jag tänkt. Lillamy84 tipsade om nya ellevillsjalar för halva ditt pris så hör av dig om du kan tänka dig att sälja för så mycket mindre.

Ja alltså just den sjalen ligger ju på 1250 ny nu, men omöjlig är jag ju inte.

Kan du PM:a mig det tipset? Är med på jakt efter en ny sjal nu för trikåsjalen känns inte optimal längre.. :)

Det går nog bra att jag skriver direkt i tråden. På Ellevills egen hemsida fanns flera sjalar bl a Zara som var riktigt billiga. Se även LillaMy84s inlägg med länk här ovanför.

Jag har precis fått hem.min nya sele, Tula Toddler. Barnet är 2.5 och en riktig apunge som hänger på mej jämt!

20120717_161928-796947.jpg

Tack! Det känns att den är anpassad för lite större barn, jag gav bort min manduca för ett tag sen för han kändes för stor för den, men har saknar den sen dess. Och jag har inte burit mindre heller, har haft honom jättemycket på rygg och axlar utan sele så detta är verkligen ett uppsving.

Ja visst är den snygg, :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar