Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Nu satt jag dock och tittade lite extra på beco 2, och den är ju onekligen snyggare och så vart jag rådvill igen... Det verkar ju smidigt "ryggsäcksvarianten" och jag vill helst undvika att behöva köpa ytterligare en sele sen...

Att det ska vara så krångligt, rackarns att man inte vet av någon som har en så att man kan prova, finns ju bara Baby björn här i stan, en sån har jag fått i present redan men jag vill ha något ergonomiskt både för mig och hennes skull.

Och tack :-)

Jag är ju jättenöjd med Becon, har även haft manduca o tycker Becon är strået vassare. Ryggbärnadet tyckte jag var mkt enklare med Becon o den är ju inte sämre att bära på mage i än manducan. Det finns en spädbarnsinsats till Becon oxå som följer med,

Jag velade fram och tillbaka, men vips så tog det fart och jag väntar nu hem en manduca som jag fick till ett bra pris i min värld, helt ny och 600 kr inklusive frakt kändes helt ok. Tycker vi inte om den får jag väl sälja den, men tack ändå för synpunkter! :)

*kl*
Ber om ursäkt om frågan redan ställts i tråden:o
Vad bär ni era barn i? Bästa/sämsta snyggaste/fulaste ni provat/sett?

Jag hade en trikåsjal till Maja när hon var liten, och nu har jag en vävd sjal. När My var liten hade jag enbart Manducan, som används flitigt fortfarande.

My bar jag mycket under första året lite drygt, sen ville hon gå själv eller åka vagn en period, och sen blev det ok att bära igen. I somras bar jag henne massor i Manducan och några gånger i sjalen. Nu går hon mest själv eller åker vagn, men det blir nog någon ny "bärperiod" snart igen.

Maja bar jag JÄMT i sjal första året. Vi hade dubbelvagn första månaderna så när vi då gick till lekplatsen eller så så fick Maja åka vagn så jag kunde leka lite mer obehindrat med My på plats, för Maja sov lääänge. Men annars bar jag henne jämt i trikåsjal. När hon var runt året bytte jag till vävd sjal, och hade också börjat växla mer mellan sjal och Manducan. Nu bär jag nästan jämt i Manducan, tycker den är smidigast att få på sig när man är ute och ska ha i och ur henne mycket. Det är inte lika lätt att få till en bra knytning med den vävda sjalen som med trikåsjalen tycker jag, men det är ju en träningsgrej antagligen.

Jag sitter och dreglar över lite olika vävda, men plånboken sätter stopp för de flesta.. Av någon anledning hamnar jag jämt bland de rosa sjalarna:o En lite mer jordnära färg hade egentligen passat ganska bra iom att jag har en knallrosa reboozo redan:D

Hur bär du i Manducan? Jag gillar den bara på ryggen och till och med kortare stunder på mage får jag sjukt ont av:( Kanske säger mer om min rygg än om selen iof:p

*kl*
Ber om ursäkt om frågan redan ställts i tråden:o
Vad bär ni era barn i? Bästa/sämsta snyggaste/fulaste ni provat/sett?

Bär i:
Sele:
Boba 3G Tweet

De sjalar som används mest:
Easycare Lava :love:
Easycare Norrsken (nya randningen)
Didymos Iris stl 3
Didymos Wellen Holunder
Hoppediz Montreal
Hoppediz Paris
Calin bleu gauze naturfärgad som ska färgas när jag bestämt vilken färg jag vill ha.

Sämst

Babybjörn alla kategorier, har dock inte provat deras nya ergonomiska sele.

Bär i:
Sele:
Boba 3G Tweet

De sjalar som används mest:
Easycare Lava :love:
Easycare Norrsken (nya randningen)
Didymos Iris stl 3
Didymos Wellen Holunder
Hoppediz Montreal
Hoppediz Paris
Calin bleu gauze naturfärgad som ska färgas när jag bestämt vilken färg jag vill ha.

Sämst

Babybjörn alla kategorier, har dock inte provat deras nya ergonomiska sele.
Rååååååååsa:banana::bump::love:

Ställer mig fö frågan varför i hela friden jag skulle ställa denna frågan här.. Nu bildgooglar jag ju bara sjalar och hittar massa nya till "vill ha-listan":angel:

Ha ha ha jag är mer än lila person så det lutar åt det hållet eller en fräsch grön färg eftersom den används mest på sommaren.

Det finns mycket fint som kan ruinera en. Själv suktar jag just nu efter en Zara lemongrass eller tricolour green :love:

Grönt är riktigt fint också, så det röstar jag på då:bump: Glöm för allt i världen inte att lägga upp bilder på resultatet här sen!

Jag suktar efter trisanden jag:love: eller ash.. eller trigreen.. eller forest.. :eek:

Om jag bär på magen med manducan korsar jag rem)marna på ryggen. Men nuförtiden bär jag bara åå ryggen, och det går jättebra!

Åh , det slog mig faktiskt häromdagen att jag måste testa.. hade jag ju glömt redan:) vilken tur du nämde det:bow:

Jag har testat trikåsjal, Manduca och Beco Butterfly 2. Sjalen gillade jag inte alls, bökig att ta på och blev alldeles för kort efter att jag torktumlat den. Därför köpte jag en Manduca, men ju tyngre barnet blev destå ondare fick jag i axlarna efter bara någon minut. Nu har jag bara Becon kvar och jag bär både min 22 månaders och 3 månaders (fast inte samtidigt såklart! ;)) i den utan problem. Den passade mig helt klart bäst och den är snyggast också!

Haha ser framför mig hur båda barnen åker i samma sele:p
Jag lär mig aldrig vilken som är butterfly (tack och lov mobilsurfar jag och då är det lite långsamt att bildgoogla.. risk finns att min stackars plånbok säger upp kontakten med mig och dom knackar på från lyxfällan annars :o :angel: )

*Kl*
Blir ni kallade för saker av folk i er omgivning? Varför jag frågar är för att jag faktiskt blev lite.. ställd idag.. Dom flesta -vare sig det är folk man känner eller inte- reagerar ju med positiv nyfikenhet så egentligen vet jag inte varför jag tog åt mig så.. Det var iaf en relativt närstående som hade yttrat sig om att det var lite ******varning (jag vill inte ens skriva ut det för det på nåt sätt klingade så negativt mot folk från ett specifikt land :mad: ) på sjalandet. Säger väl eg mer om personen som uttalade sig, men av nån anledning kan jag jag inte riktigt slå bort det ur tankarna..

Så till nåt annat! :) Någon här som har erfarenhet av både ergon och manducan? Jag har ju fortfarande inte fått till manducan mer än till ryggbärande.. men fick nu på mässan prova en ergo :eek::bow: är det SÅ det ska kännas?
Så nu fumderar jag på hur det ens är möjligt att de lan skilja så mycket i känsla? ska jag ge upp manducan och införskaffa en ergo?

Jag vet snart, gick och vann en ergo som kommer hem till mig snart, har ju en manduca sedan tidigare. Ska bli spännande att prova, jag gillar manducan på ryggen, men får inte till det själv ännu. Att bära på mage är inte riktigt lika bekvämt som jag hade hoppats på, dock har jag inte korsat remmarna.

Var det du som vann tävlingen på FB?:idea: Grattis :bump:
Jag provade att korsa men tyckte inte det hjälpte mer än mariginellt:( Men Ergon jag fick prova på mässan satt bara så bra:confused: Tog den direkt från säljaren, ingen inpassning eller nåt mao, all vikt från bebis hamnade på höftbältet..
Jag har lite svårt för tanken att skiljas från nåt bärdon:angel: Men jag inser nog att jag kanske borde
Väntar med spänning på att få höra vad du tycker sen när du fått hem den nya:)

Manducan har ett svankstöd i höftbältet, som typ trycks in i mitt kön (sjukt obehagligt!) när jag bär på magen och det tycker jag är ett stort minus med manducan.

Jag tycker inte att sele går att få lika skön som sjal på magen. På ryggen funkar det bättre, framför allt för att det är snabbare och smidigare.

Beco Butterfly är ett bra tips om man har svårt att få till det på ryggen.

Jo jag vet, jag stod och vägde mellan becon och manducan, och ångrar lite just pga ryggbärandet som jag ännu inte fått till att jag inte valde becon. Men förhoppningsvis får jag till ryggbärandet och själva svingen väl, lillan är då tålmodig och låter mig öva med glatt humör :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar