Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har en elasktisk sjal fran minimundus, den tycker jag fungerar bra nu när jag lärt mig knyta. Bra pris pa den ocksa.

kl

Jag börjar tycka mer och mer om att bära, pa promenaden blir det vagnen för jag vill spara pa mitt onda knä men förhoppningsvis har jag snart lyckats ga ner i vikt sa jag kan ersätta den vikten med Maja ist. Men inne är sjalen pa mest hela tiden, men som ngn skrev tycker jag ocksa att man blir begränsad lite. Plocka ur diskmaskinen är svart.

Det är lättare med ungen i sjalen än i famnen iaf. Sen får man börja bära på ryggen. :laugh:

Det är det :)
Ska bli spännande att lära sig bära pa ryggen sen, det lyckades jag aldrig med Emilia.

KL

Gör premiär i den här tråden. Har precis fått hem vår sele, en beco butterfly och har hållit på och ställt in så den passar bra. Men jag tycker att dottern (snart en månad) hamnar så in mot mitt bröst när hon somnar så det känns som jag kväver henne. Kan jag ändra något eller blir det så? Tror inte hon får för lite luft men det är ju svårt att liksom få henne längre från mig? Men ett bra sömnmedel var det absolut. Hann inte gå många minuter innan hon sov :)

Hoppas någon kan ge nåt tips!!

Försök få henne högre upp. Det kan se lite nördigt ut när de är små för man får ha bältet mitt i midjan liksom, inte på höfterna.

Jag föredrar sjal de första månaderna just för att det är lättare att få dem i rätt höjd.

Försök få henne högre upp. Det kan se lite nördigt ut när de är små för man får ha bältet mitt i midjan liksom, inte på höfterna.

Jag föredrar sjal de första månaderna just för att det är lättare att få dem i rätt höjd.

What she said. :D

Jag är helt novis på detta ämne och har burit i en baby björn men tycker den känns väldigt "stel". Har funderat på att skaffa en sjal att bära i och undrar om det är någon som har något nybörjartips på saker man behöver veta :angel:

Nej det albumet har jag missat!
Tack för att du delade med dig. Helt underbara bilder ju!
Inga BB:ar där heller! ;)

Vilka vackra bilder! Älskar nummer 1! Ibland önskar jag att jag vore vackert brun som hon, och hade små söta chokladbarn! (det var därför jag letade upp en irländare att para mig med ... öh..... .:D

Jag passar på att göra ett inlägg här nu när jag bara har en bebis som ammar en stund ;) . Jag har två grabbar som är drygt 6 veckor gamla.

Hur gör man egentligen med bebisar om man inte bär i sjal eller sele? Mina bärs i trikåsjal eller i sele. Jag bar båda samtidigt på BB och ett par veckor till, sen sade brösten ifrån då de inte gillade trycket tyvärr. Nu blir det en på armen och en i sele eller sjal om båda vill bli burna. Jag hoppas kunna börja knyta på ryggen så snart de är stadiga nog!

Tips på skön sval vävd sjal tas gärna emot, jag behöver en sådan känner jag.
Trikåsjalarna jag har är ok men jag vill gärna ha det lite stadigare, den ena är också jättevarm.
När det gäller selar har vi en Manduca, den är bra men än kan bara den större av tvillingarna bäras i den, och en Beco Gemini som är helt super! Dyr visserligen men jag älskar den! Den underlättar min vardag enormt.

Tips på skön sval vävd sjal tas gärna emot, jag behöver en sådan känner jag.
Trikåsjalarna jag har är ok men jag vill gärna ha det lite stadigare, den ena är också jättevarm.
När det gäller selar har vi en Manduca, den är bra men än kan bara den större av tvillingarna bäras i den, och en Beco Gemini som är helt super! Dyr visserligen men jag älskar den! Den underlättar min vardag enormt.

Jag undrar om vi inte bor i samma stad och att du känner vår granne :laugh:
I så fall kan du få låna och prova de sjalar jag har, svala vet jag inte men några olika vävda ialla fall. Så får du ju prova lite och känna själv.

Eller grannens kusin ialla fall.

Senast ändrad:

Spännande med tvillingar! Har ingen aning om hur man gör utan sjal/sele ens med en bebis i taget. :D

Jag har bara provat en tunn sjal och det är Calin Bleu Gauze. Det tycker jag avlastar bra för att vara så tunn som den är. Väldigt smidig till små bebisar jämfört med andra vävda sjalar, tycker jag.
Min minsta unge bar jag på ryggen första gången när hon var en månad. Nu vet jag förstås inte om dina är fullgånga, men man kan börja rätt tidigt. Så länge du vågar. :)
Det finns en fiffig knytning där man använder samma sjal för att knyta upp ett barn på ryggen och ett barn på magen. :laugh:

Instämmer, gauze är suveräna!
Riktiga sommarsjalar.
Man måste ha en gauze om man vill ha en komplett sjalgarderob :D

Instämmer, gauze är suveräna!
Riktiga sommarsjalar.
Man måste ha en gauze om man vill ha en komplett sjalgarderob :D

:rofl:

Så olika det är!
Jag hade en guaze som första sjal, den gjorde att jag helt tappade tron på sjalar och det var bara pest, yäck helt enkelt!
Men jag kan tänka mig att den är bland det svalaste, det köper jag helt.
Sen tror jag också att nu när tröproppen vant sig så kanske jag har en helt annan syn på gauze. :laugh:

Men jag fick den bara fel och den skar in i fläsket över allt och :eek:
Så zesel vill du prova så finns inte just den här längre. ;)

Jag undrar om vi inte bor i samma stad och att du känner vår granne :laugh:
I så fall kan du få låna och prova de sjalar jag har, svala vet jag inte men några olika vävda ialla fall. Så får du ju prova lite och känna själv.

Eller grannens kusin ialla fall.

Det kan nog stämma om såna där som på din avatar bor hos dig ;) . Grannen känner jag via kusinen! Jag lånar gärna för att testa, vad snällt!

kpist: Tack för tips. De är fullgångna men den ena är född liten så han behöver växa ikapp lite. Den större är rätt stadig så jag skulle nog kunna prova, jag har inte vågat eftersom hans nacke fortfarande inte är helt stabil. Och så är jag ju nybörjare på knytning också.

Nisse: Det låter som att Gauze ska försöka testas.
Inte hos skogstomten dock ;) .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar