Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

*kl*

Nu har även vi hamnat i sjalträsket! :love:
Jag som trodde att det va så bökigt å trassligt att knya men det är ju busenkelt! :)
Fick testa en hemma hos en mamma som är ny i våran egengjorda mammagrupp och även låna hem en! Milton tycker verkligen att det är jätte mysigt att åka sjal, mkt mysigare än sele(har både en BB och en Manduca)! Så nu är jag på jakt efter en egen sjal! Vill ha en vävd iaf eftersom M redan hunnit bli 6månader! Letar för fullt på sjalbarn, men vill inte lägga ut en förmögenhet på en nu såhär i början!

Lite suddiga bilder:
20110126-232448.jpg

20110126-232521.jpg

Bortse från den dåliga knytningen men är det någon som kanske vet vad det är för sjal vi har lånat hem? Så här ser den ut:
20110126-234313.jpg

Nu ska vi bara öva på att svinga så kanske vi kan få till en knytning på ryggen någon dag snart! :)

Om du bor i skogstomtens trakter så är det ju inte så långt att åka till sundsvall på sjalträff och få prova massor av sjalar :idea:

Är det en zara candy? De är superfina :love:, men jag kommer inte överens med ellevill-sjalarna tråkigt nog :(.
Btw så har jag en neobulle organic rose 4,6 som kan få byta hem om du är sugen ;) (har inte lagt ut den på annons än)

Ahh den övre på bilderna är nog en Zara Candy men det är inte den jag har lånat hem. Kan ta en närmare bild på den så man ser mönstret på den. Det är den på bilden längst ner.

Åhh den va ju jätte fin ju!! Pm:a pris så får vi se om jag har råd med den :)

Det är visst en Didymos Indio rubin som jag har fått låna hem!
Om man är smart så läser man va det står på mitten lappen och sen googlar sig fram :D
aneka som inte alltid har alla hemma :p

Senast ändrad:

Den va fin den med!! :)

Shit va mkt olika märken osv det finns på sjalar då, förstår inte hur ni insatta kan hålla sån kolla på alla! Önskar att jag inte varit så vrång i början och motsatt mig sjalen, men tur att jag bara är inne på första barnet så hinner nog bära ändå sen! :)

Den va fin den med!! :)

Shit va mkt olika märken osv det finns på sjalar då, förstår inte hur ni insatta kan hålla sån kolla på alla! Önskar att jag inte varit så vrång i början och motsatt mig sjalen, men tur att jag bara är inne på första barnet så hinner nog bära ändå sen! :)

Men din bebis är väl inte ens ett år?
Då har du ju många år kvar att sjala honom :)

Nää han är bara ett halvår!
Men jag tror inte jag kommer orkar sjala honom, inga längre stunder iaf, när han är 3år! Eller så får jag börja på gym och börja biffa till mig! Har 2,5år på mig iaf :D

Nää han är bara ett halvår!
Men jag tror inte jag kommer orkar sjala honom, inga längre stunder iaf, när han är 3år! Eller så får jag börja på gym och börja biffa till mig! Har 2,5år på mig iaf :D

Fast jag bar vår 3 åring i sjal en hel del i somras om vi var ute i skogen eller så, han har en förmåga att få lite soppatorsk (+ att han nog gillar att vara på ryggen ;) ) och han är ju rätt lång och väger ialla fall 18-20 kg.

Överlevt det med :D

Det kan nog stämma om såna där som på din avatar bor hos dig ;) . Grannen känner jag via kusinen! Jag lånar gärna för att testa, vad snällt!

kpist: Tack för tips. De är fullgångna men den ena är född liten så han behöver växa ikapp lite. Den större är rätt stadig så jag skulle nog kunna prova, jag har inte vågat eftersom hans nacke fortfarande inte är helt stabil. Och så är jag ju nybörjare på knytning också.

Nisse: Det låter som att Gauze ska försöka testas.
Inte hos skogstomten dock ;) .

Jepp 3 norska gula hängbuksvin bor här hemma ;)

Antar att du träffar kusinen något då?
Så kan jag slänga över sjalarna till grannen så får hon frakta vidare mot stallet eller så :laugh:

Ja testa gauze hos Sundsvallarna, dom verkar fsligt skojiga och trevliga även om jag varit på tok för feg för att träffa dom.
Fast jag har ju min innestående pulka/madrassåkning hos Nisse :devil:

Bär man ofta så bygger man ju muskler medans ungarna växer. Jag har bara "bärmuskler" inga andra. ;)

Ja, jag träffar kusinen flera ggr i veckan så det vore kalasbra om vi kan göra så!

Vi kanske skulle göra en gemensam tripp till Sundsvall? Det vore jätteskoj och ännu roligare med sällskap.

Nisse: Är ni många aktiva sjalare där? Har ni någon träff på gång? Jag törs nog åka om jag får lite medhjälp, det är lite meckigt med två om man ska ut på en lite längre tripp. Men det blir nog lättare ju äldre de blir.

Ja, jag träffar kusinen flera ggr i veckan så det vore kalasbra om vi kan göra så!

Vi kanske skulle göra en gemensam tripp till Sundsvall? Det vore jätteskoj och ännu roligare med sällskap.

Nisse: Är ni många aktiva sjalare där? Har ni någon träff på gång? Jag törs nog åka om jag får lite medhjälp, det är lite meckigt med två om man ska ut på en lite längre tripp. Men det blir nog lättare ju äldre de blir.

Vi är 5-6 stycken som pratar med varandra dagligen och försöker ses å ofta det går. Nu hade vi väl tänkt att dra ihop en lite större sjalträff på något offentligt ställe så att vi kan visa knytningar och hjälpa folk som är nyfikna på sjalar och selar :).
Du är så välkommen :laugh:

Levererade till grannen som blev en smula förvirrad över varför vi började packa up lite fuktiga sjala (dopm hade legat på vädring ute) :angel:
Men till slut, strax innan vi skulle gå och hon frågade när hon skulle komma över med dom igen så förstod vi varandra :rofl:

Dock var jag ego och har min älskade alpackaullsjal kvar hemma för att ha något till lillskrot :o

Levererade till grannen som blev en smula förvirrad över varför vi började packa up lite fuktiga sjala (dopm hade legat på vädring ute) :angel:
Men till slut, strax innan vi skulle gå och hon frågade när hon skulle komma över med dom igen så förstod vi varandra :rofl:

Dock var jag ego och har min älskade alpackaullsjal kvar hemma för att ha något till lillskrot :o
:D Jag missade ditt PM. Grannen trodde först du behövde hjälp att torka dem hos henne. Sen trillade visst polletten ned. Hon har sett dig bära och tycker det ser så mysigt ut :love:

Klart du inte kan lämna iväg alla sjalar bara sådär. Alpackaull låter väldigt mysigt, vad är det för någon? Är det inte svårt att tvätta och sköta en ullsjal?

Jag är klart intresserad av att vara med bara vi är friska och krya, har även en kompis som nog kan vilja följa med. Hojta om det är träff på gång! :)

:D Jag missade ditt PM. Grannen trodde först du behövde hjälp att torka dem hos henne. Sen trillade visst polletten ned. Hon har sett dig bära och tycker det ser så mysigt ut :love:

Klart du inte kan lämna iväg alla sjalar bara sådär. Alpackaull låter väldigt mysigt, vad är det för någon? Är det inte svårt att tvätta och sköta en ullsjal?

:angel: Ja jag var nog lite trött och otydlig när vi gick över till henne, pluss att lillskrot var så på hennes ena katt så min hjärna kopplade nog inte helt att förklara annat än nått yrande om en tvilling mamma :o

Ja du det är en Didymos något :crazy:
Mja den blir ju inte släpad i smutsen direkt så tvätt blir inte så ofta med den, handtvätt annars.
Men den är så mjuk :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar