Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Åh vad gulligt! Jag hoppas I vill åka sjal lääänge... När jag plockar fram sjalen och han ser att jag knyter på den börjar han vifta med sina små knubbiga armar och sprattlar och gör glädjetjut. Ja fasen vad det gör för låren, mina lår har blivit en jeansstorlek mindre. Men höfterna har efter graviditeten blivit bredare, så nu sitter inga byxor bra alls.

Från det ena till det tredje... Är det någon som sett en Ellevill Zara TriGreen i verkligheten? Är lite sugen på en sån eller en lemongrass :angel:
Och hur är Ellevill sjalarna? Har klämt och känt lite på en summer, de känns väldigt mjuka och gosiga, även som nya :idea:

Åh vad gulligt! Jag hoppas I vill åka sjal lääänge... När jag plockar fram sjalen och han ser att jag knyter på den börjar han vifta med sina små knubbiga armar och sprattlar och gör glädjetjut. Ja fasen vad det gör för låren, mina lår har blivit en jeansstorlek mindre. Men höfterna har efter graviditeten blivit bredare, så nu sitter inga byxor bra alls.

Från det ena till det tredje... Är det någon som sett en Ellevill Zara TriGreen i verkligheten? Är lite sugen på en sån eller en lemongrass :angel:
Och hur är Ellevill sjalarna? Har klämt och känt lite på en summer, de känns väldigt mjuka och gosiga, även som nya :idea:

Ellevill sjalarna är otroligt vackra, men jag kommer inte överrens med dem.
Hade en lemongrass förut och det är lätt en av de vackraste sjalar jag ägt, men jag tyckte inte om att bära med den så jag byte den mot ännu en indio.

Men två av mina kompsar tycker om Zara, så smaken är ju som baken ;)

Ja lemongrassen är verkligen :love: men det hjälper ju inte om man inte gillar att bära i den.

Vad var det du inte gillade med den?

Jag tyckte att den känndes sträv och stum.
+ att den var för lång, det var en 5,2:a
Jag älskar ju didysar och hoppar jag :D

Ellevill sjalarna är otroligt vackra, men jag kommer inte överrens med dem.
Hade en lemongrass förut och det är lätt en av de vackraste sjalar jag ägt, men jag tyckte inte om att bära med den så jag byte den mot ännu en indio.

Men två av mina kompsar tycker om Zara, så smaken är ju som baken ;)

säger det samma, jag kommer inte alkls överens med min zara,
jag gillar dom utseendet på dom, men sträv är min och inte kommer jag överens med de långa ändarna :o

Åh jag gillar inte min hoppe :D tycker den är sträv och stum. Min didy däremot... Den är både fin och skön att bära i ;)

Svarar oxå...

Jag gillar som sagt inte min hoppe tycker den är sträv och stum, detta är iofs den enda hoppe sjalen jag provat. Och så finns det väl olika tjocklekar på dem? Min är nog av den tjocka varianten. Sen tror jag det varierar från sjal till sjal också, iaf på de äldre. Förr vävdes de för hand och då kunde nog tjockleken variera. Nu vävs de maskinellt och då tror jag tjockleken är mer jämlik på alla. (Det är mina funderingar bara så jag vet faktiskt inte om det är så :p)

Didyn däremot är jättemjuk, men avlastar ändå bra och är väldigt lättknuten. Knöt med en hand på ett gungande tåg nu i veckan och fick ändå till en bra knytning :)

Svarar oxå...

Jag gillar som sagt inte min hoppe tycker den är sträv och stum, detta är iofs den enda hoppe sjalen jag provat. Och så finns det väl olika tjocklekar på dem? Min är nog av den tjocka varianten. Sen tror jag det varierar från sjal till sjal också, iaf på de äldre. Förr vävdes de för hand och då kunde nog tjockleken variera. Nu vävs de maskinellt och då tror jag tjockleken är mer jämlik på alla. (Det är mina funderingar bara så jag vet faktiskt inte om det är så :p)

Didyn däremot är jättemjuk, men avlastar ändå bra och är väldigt lättknuten. Knöt med en hand på ett gungande tåg nu i veckan och fick ändå till en bra knytning :)

Jag älskar min hoppe, den är så mjuk och gosig :love:
Däremot supertunna hoppen är inge skön alls!
Tycker att den skär in överallt, vill man ha en tunn sjal så gillar jag calin bleu gauze :)

Svarar oxå...

Ju fler svar desto bättre :D

Egentligen var jag bara nyfiken, jag har en sjal på ingående,
borde inte men :angel:
Har aldrig provat hoppe så nyfiken är jag ändå.

Men jag tycker det är så roande med hur olika folk upplever sjalar.

Just som zaran som många gillar.
Eller gauzen som nisse nämer längre ner.
Min första sjalv överhuvudtaget var en gauze och den knäckte mitt sjalsjälvförtroende helt :rofl:
Sen blev det becosele ända tills ryggen vägrade mer.

Sen när nr 2 kom så ville jag testa trikå och oj :love:
Efter det blev det en kortis med sele och sen MT.
Men när jag hade kommit över trasslandet med MT'n så tordes jag tillslut testa sjalv igen och då gick det bra :bump:

Sele kan jag inte bära med, då säger ryggen stopp, men sjal går bra tack och lov.

Hoppen är bredare än de flesta didysar.
Kanske lite tjockare än typ eva och lena och dem, men inte mycket.
Kanske dags för en sjalträff :idea:

:rofl::rofl::rofl:
självklart hörru självklart :angel:

...och vem är den där muppen som kommer i sopsäck och sambons rustningshjälm på huvet?
Jaooo men det måste ju va tomten som tordes komma till slut :devil:;)

vinter och kallt...
image-upload-17-777418.jpg

DSC_0010.JPG

(zara blue under :p

*KL*

Hörrni alla bärproffs... Jag dammade av ringsjalen jag köpte någon gång i början av den här tråden här om veckan, och tycker det börjar fungera riktigt bra med den nu (kör den inne, och Manducan när vi går på promenad :)). Men - när jag läser bärtrådar tycker jag alltid att folk verkar kunna göra allting obehindrat med ungen i sjalen: inte gå på lina kanske ;), men typ allt man kan göra i ett hem i alla fall. Själv har jag fått inse att massor av de saker man gör hemma kräver en massa böj, sträckningar och ihopkrypningar som åtminstone jag inte är bekväm att göra med sjalen på... Så, hur är det? Kommer man lära sig att göra allt om man bara framhärdar? Eller vad gör/gör ni inte med sjalen på?

Jag gör nog allt förutom att hantera hästarna :) Mockar och så gör jag men greja med hästarna gör jag inte. Jag har till och med gått på toa när han sovit i sjalen :p

Hej sjalexperter!

Jag är på jakt efter en enkel men mysig sjal från 0- & uppåt, att ha i början?!

Vart ska jag börja leta?! Jag är 1.60 kort!:)

Välj den trikåsjal du tycker är snyggast! :) De finns två sjalbutik i stockholm, Knyt An och Babydesign. Googla för hemsidor. Dessutom finns det en mängd webbutiker och även en del vanliga babybutiker som har trikåsjalr av märket babylonia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar