Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Detta är oxå en vävd, har bara sett en dålig mobilbild men är nästan säker på att det är i färgen Montreal. 4,6 m är den.

Låter som ett kap!
Jag trivs superbra med min hoppe miami:
008.JPG

Tänk på att hopparna är lite bredare än de flesta andra sjalar.
Hopparna brkar vara 70 breda om jag inte minns fel medans didysarna och de flesta andra sjalarna ligger på 65.

Montrealen är jättefin :)

Har köpt en Easycare hav och en bärabarn kortsjal :bump:.

Nu ska den rosa indion, storken, mt:n och manducan bort.
Indion vill jag egentligen inte skiljas från, men det måste nog bli så om jag inte får sålt på de andra bärdonen först.
Försvinner de snabbt så kan jag kanske behålla den, hoppas hoppas!

Vilken färg på bära barn? Jag är så sugen på en att ha som filt i vagnen och till emergency-bärning. Men jag har inte hittat rätt färg till rätt pris på rätt tid i månaden än. :D

Fick hem hoppen idag, det är färgen Montreal och den är jättefin. Men så "hård" :crazy: är de det som nya eller? Hjälper det att tvätta eller är det bara att bära bära och bära som gäller?

Vilken färg på bära barn? Jag är så sugen på en att ha som filt i vagnen och till emergency-bärning. Men jag har inte hittat rätt färg till rätt pris på rätt tid i månaden än. :D

En turkos.
Har inte fått hem den än dock, men den var ett riktigt fynd!
64 kr + 36 kr i frakt :D
Ligger en druvor ute på tradera nu också ;)

tvätta, torka och sedan bära, bära och bära. Jag brukar faktiskt lägga stela sjalar i sängen, sen gör kidsen resten:p

Jag har köpt en wrapsody bali stretch inför bebis ankomst men blir snurrig av alla möjliga olika knytningar. Poängen med sjalen för mej i början, just nu i alla fall, är mest att avlasta och få händerna fria vid amning. Vilken knytning är bäst för detta? :confused: Antar det är bra att prova olika knytninagr för att se vad som passar bebis bäst men jag känner mej nästan helt bortkollrad, totalt... hjälp!

Det dar tror jag du kommer omvardera nar bebisen kommer. Man vill inte springa omkring och amma, ta de stunderna och njut istallet. De andra 10 timmarna om dygnet som bebisen vill bli buren ar det jattemysigt att ha dem i sjalen, i borjan i vagga eller dubbelt omslutet kryss tycker jag.

Har du kollat youtube med amningsknytningar? Jag vet att jag har sett nan pa engelska i alla fall.

Alltså, jag har köpt en Beco Butterfly också, och tänker självklart att både sjal och sele kommer till användning också vid andra tillfällen än amning.
Tänkte inte direkt springa runt medan jag ammar, snarare så tänkte jag nog bara att det vore praktiskt att få händerna helt fria för att kunna tex läsa :) plus att jag inbillar mej att det är bättre för kroppen att sjalen håller i bebis än att jag försöker palla upp med kuddar... Men det kanske inte är ett bekymmer direkt, det får jag se.

Omslutet kryss II tror jag den vanliga trikåsjalknytningen kallas. Kan kolla efter film/instruktioner när barnen somnat. :)

I den kan du bära i både vagga och upprätt. Vagga är lättast att amma i tror jag, men det funkar med upprätt också om man lossar lite på sjalen så barnet hamnar längre ner. Det funkar i selen också.

Jag hade en wbs till min minsta, det är en underbar sjal. :love: Jag tycker det är bra att kunna amma i sjal/sele även om man oftast myser ner sig i soffan. Det är inte alltid bebisen planerat så bra och blir hungrig på ica t ex. :D

*kl*

idag kom det fram en jättegullig tant till mig på stan och frågade om jag var en "sån där" sjalmamma :laugh:

Mitt älskade lilla sjalbarn :love:

31844625.jpg

Vilken fin bild!

Jag ÄLSKAR ordet sjalmamma, det låter så mysigt!

Måste visa den här bilden, blivande sjalpappa
18437_1234623063.jpg

Och sjalmamma är man ju fullt ut....
46182_1234623328.jpg

Och så, min vackraste sjalbild, jag saknar det här ibland, hoppas det blir en till att bära här hemma!
70737_1236456628.jpg

kl

Jag far inte till knytningen av min sjal (elastisk fran minimundus), det känns bra först med efter en kort stund sitter Maja (en manad) med huvudet nere vid brösten. Antar att jag knyter för löst men om jag knyter hardare blir Maja arg och det känns som hon tycker att det blir för tajt.

Vi har även en manduca och den somnar hon direkt i men jag far ont i axlarna och nacken efter bara en kort stund. Kommer inte ihag att det var sa när jag bar storasyster i den (bara när hon närmade sig 10kg). Kan jag ha ställt in remarna fel pa ngt sätt?

Du kan tajta till knytningen efter en stund när den börjar kännas lösare. :)

Bär du på magen då? Korsar du banden eller knäpper du ihop med bröstspännet? Jag tycker det är mycket skönare med korsade när man bär på magen. Så bär du inte så rekommenderar jag att du provar det.
Annars kan du prova andra inställningar, t ex spänna åt bröstbandet eller korta/länge axelbanden.

Blev så glad när hon kom fram och sa det, brukar annars bara få höra saker i stil med: "Kan han verkligen andas där?" "Varför åker han inte vagn?" "Det där ser tungt ut" :grin:

Men den här tanten var så himla go'. Vi pratade länge om det här med närhet och att bära sitt barn. Hon hade väldigt kloka tankar och åsikter. Önskar jag hade en sån kvinna i min släkt.

Och så, min vackraste sjalbild, jag saknar det här ibland, hoppas det blir en till att bära här hemma!
70737_1236456628.jpg

Vilken bild :love: Den utstrålar verkligen närhet, trygghet och kärlek.

Åker några av dina grabbar sjal fortfarande?

Hemma åker L gärna sjal, han hämtar sin favorit och ber att få åka "hal":love:. Han vill sitta på ryggen, och bara gosa en stund, eller så vill han somna:D

Ute bär jag dem båda två vid behov, senast i förrgår var vi till stan, min tvillingvagn har gått sönder så på nervägen åkte D (17-18 kg) och på hemvägen åkte L (13-14 kg). Det tar ca 40 minuter att gå, så det tog bra på benen, låren känner av vikten nu faktiskt.

Ja, visst är det mysigt när folk faktiskt tycker det är härligt med sjal, jag börjar bli lite trött på att höra allt om att de ska ha svårt att andas, det blir för varmt, de blir bortskämda osvosv.....
Bäst var farbrorn som började gråta för att jag bar L, han tyckte det var så vackert!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar