Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Snor min egen knapp.
Har provat en boba sele och en easy care hav idag :love:.
Nu lutar det åt att jag säljer mt:n, manducan och den rosa indion så jag kan finansiera två nya inköp :D

Manducan är skit om man jämför med boban, vilken underbar sele :bow:

Drar du inte banden under dina armar i omslutet?
Jag har förstås aldrig gjort det med knut, jag korsar. Tycker knut skaver lite väl på bröstbenet. Fast jag börjar ryggknytarkarriären med omsluten ryggsäck och då har man knut. :)

Fasiken. Köper du en boba får du komma hit så jag kan prova. Är trött på mina selar nu, är inte som jag vill. :p

Drar du inte banden under dina armar i omslutet?
Jag har förstås aldrig gjort det med knut, jag korsar. Tycker knut skaver lite väl på bröstbenet. Fast jag börjar ryggknytarkarriären med omsluten ryggsäck och då har man knut. :)

Hur menar du nu?

*kvällstrött och förvirrad Nisse*

Haha. Jag är nog för trött för att förklara.

Över barnets rygg (när du svingar), sen under dina armar fram på bröstet och korsar/knyter/snor, sen över axlarna och korsar över barnet. Hängde du med? :)

Åh EC hav :love: den är jättefin!

Jag knyter (och svingar) så här. Kan man göra en knut oxå? Hur då? Kanske helt uppenbart, men hjärnan är lite trött nu ;) Men filma gärna! :D

Förresten hur och var förvarar ni era bärdon?

Boban..

Är den som Becon, alltså enkel att sätta barnet på ryggen ensam?

Menar du beco 2:an nu eller?
Man kan inte sätta in barnet i selen innan man sätter på den.
Enklast är att svinga.
Det går ju fortare än att spänna fast barnet i selen dessutom :).

Men jag tycker faktiskt att boban är lite lik beco 4:th.

Haha. Jag är nog för trött för att förklara.

Över barnets rygg (när du svingar), sen under dina armar fram på bröstet och korsar/knyter/snor, sen över axlarna och korsar över barnet. Hängde du med? :)

Precis så. Jag tar såklart sjalen under mina armar och sen knyter jag en knut över bröstet :).
Har faktiskt inte provat att korsa så många gånger.

Förresten hur och var förvarar ni era bärdon?

Jag knyter upp dem i flätor och förvarar dem ovanpå byrån i sovrummet.
Ska söka igenom loppisar efter nån fin gammal koffert de kan få bo i istället :)

Jag är så trött på min beco butterfly för det är så mycket smidigare att svinga. Men jag är så trött på min manduca för den är så stor och bånglig.
Och den galna lilla ungen går knappt att knyta in i sjal. Jag har probleeem. :p

Inget får flytta in förrän något flyttat ut heller.

Jag är så trött på min beco butterfly för det är så mycket smidigare att svinga. Men jag är så trött på min manduca för den är så stor och bånglig.
Och den galna lilla ungen går knappt att knyta in i sjal. Jag har probleeem. :p

Inget får flytta in förrän något flyttat ut heller.

Jag tycker också att manducan är klumpig.
Prova en beco 4:th eller en boba då.
Angelpacken är ju smidig men har lite väl smalt avbärarbälte.
Patapum har jag hört bra om, men de är ju fula.
Ergo är ju lika klumpiga som manducan.

:rofl:Kanske dags att börja spara till en julklapp åt sambon då :D
Han skulle behöva en bättre sele åt Lovis.
Egentligen var (är) jag ju nyfiken på gah vad heter den, tror jag yrat om den tidigare i tråden.
Babyhawk? näe, uff får återkoma, nu ska jag tvinga mig till sängs.
Men Boba verkar ju rätt lovande alltså. :laugh:

Beco 4:th finns i så fina färger också. Ska man ha en boba måste det nästan vara en tweet. ;)

skogstomten: Menar du Oh snap?

*kl*

Hur är Hoppediz sjalarna? Trillade över en sån av en slump för 200kr, i nyskick enligt säljaren då hon själv fått den men inte lärt sig att knyta den. Bra eller dåligt köp?

Har haft en hoppe som var underbart mjuk och skön, avlastade jättebra. Ganska tjock så rätt varm. Men det är ju rätt säsong för det nu iaf. :) Sålde den enbart för att jag tröttnat på färgen.

Vilken färg är det?

Tillägg: Vävd sjal är det jag hade, inte trikå.

Detta är oxå en vävd, har bara sett en dålig mobilbild men är nästan säker på att det är i färgen Montreal. 4,6 m är den.

Tycker det låter som ett bra köp! Fick 500 kr för min sjal har jag för mig, den var också 4,6. Tycker det är en bra längd också, funkar både på mage och rygg. :)

kl
Är det någon som har varit på babydesigns ”lära knyta” kvällar? Jag behöver lära mig att få upp ungen på ryggen i sjal och sele. Hon börjar ju väga lite och vill se mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 941
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 863
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar