Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja säg det, för att jag varje gång hoppas att det ska vara annorlunda kanske. :( Ibland vill hon väl men blir fel också, sen tänker jag att det måste vara någon minnessjukdom som ligger och spökar, vi handlade tillsammans igår och jag vet inte hur många gånger jag påpekade att sonen inte kan äta vanlig ost och hon såg lika förvånad ut varje gång, men samtidigt fungerar mycket annat så jag vet inte.
I övrigt ska vi äta skaldjur ikväll och ute i morgon. Hon hade dock inte kollat hur stället hade med mjölkfria alternativ men det är brunch så jag räknar med att han ska kunna äta en del saker åtminstone. Annars får han och jag iväg och äter någon annanstans

Mycket av det du beskriver låter som en släkting till mig. Folk tyckte att hon betedde sig konstigt, glömde saker, struntade i sånt man ”borde fatta” och kunna etc. Detta eskalerade mer och mer under flera år (över ett decennie vad jag minns) visade sig att hon drabbats av en sorts demens (hon är strax över 50 nu, så detta kom tidigt).

Nu säger jag inte att det är det din mamma har, men det KAN vara en anledning till märkligheter, inte bara att hon skiter i saker. Det hjälper ju inte beteendet, men kan vara en förklaring.

Jag har sovit riktigt gott i över nio timmar. Nu är första tvätten igång och jag ska äta lite frukost.

Vid elva blir det en ridtur med granndottern och sen ska jag iväg för att hämta fyra balar hö. Nu är det bara sex balar totalt att hämta hem och sen är jag klar för säsongen.

Har en seg morgon i sängen, äntligen lördag liksom! Imorgon ska jag jobba extra så jag får passa på. Sen blir det en sväng i solen och så måste jag fortsätta med projekt sanera skafferiet. Hittade små äckliga svarta insekter där igår :wtf: antagligen mjölbaggar för där fanns dom, och i öppnade bröd- och pastapaket. Allt som var öppnat är kastat. Det som fick plats i frysen ligger där för säkerhets skull (för att döda eventuella ägg antar jag), alla konserver och sånt ska diskas av bara för att och så ska jag skura ur hela skåpet. Någon som haft nöjet att dela lägenhet med liknande kryp och har fler tips på hur man försäkrar sig om att de inte kommer tillbaka? De måste ju ha följt med något mjölpaket in eller något liknande.

Tidigare ägare av huset har haft en förkärlek till plastkanter. Sådana där veckade i grön plast.

det är plastbitar överallt! Plast är inte väder- och solbeständigt så de krackelerar och vittrar sänder. Inte första året men efter ett gäng år är de i bitar. :(
Värdelöst. Inte är det snyggt heller.
Jag har inga kanter i de flesta rabatter utom en som har en stenkant bredvid lusthuset. Inte jag som satt det där. Sådanna där fyrkantiga. Ganska fula men praktiska. Säkert väldigt gamla.
Vet inte om jag vågar ha kanter. Tänker på gräsklipparen :angel::angel::angel:

Värdelöst. Inte är det snyggt heller.
Jag har inga kanter i de flesta rabatter utom en som har en stenkant bredvid lusthuset. Inte jag som satt det där. Sådanna där fyrkantiga. Ganska fula men praktiska. Säkert väldigt gamla.
Vet inte om jag vågar ha kanter. Tänker på gräsklipparen :angel::angel::angel:
Kanten behöver inte vara upphöjd. Man kan lika gärna ha någon slags plattor som kant. Då kan man köra där med gräsklipparhjulen och få klippt ända intill. Jag tycker det är drygt att köra med hjulen i rabatten alternativt inte få klippt intill. Upphöjda kanter är opraktiska om gräset växer intill dem. Då behöver man gå efter med grästrimmern och det vill jag slippa. Lättskött ska det vara.

Kanten behöver inte vara upphöjd. Man kan lika gärna ha någon slags plattor som kant. Då kan man köra där med gräsklipparhjulen och få klippt ända intill. Jag tycker det är drygt att köra med hjulen i rabatten alternativt inte få klippt intill. Upphöjda kanter är opraktiska om gräset växer intill dem. Då behöver man gå efter med grästrimmern och det vill jag slippa. Lättskött ska det vara.
Japp! Har tänkt nått liknande. Tror det kan bli snyggt också. Får bli ett framtida projekt. Kanske nästa år. Just i år är det så mycket annat, gräva större land, buskarna, gräsmattan osv

Sitter i en nerpackad lägenhet och väntar på att familjen ska komma med släpvagnen. Och mitt i all flytt har jag väl fått en order också :cautious: det har typ varit döläge hela förra månaden och sen nu, när jag har som mest att göra då har jag fått två stycken på två dagar :meh: alltså, såklart bra med beställningar men kunde dom inte kommit förra helgen :rofl:

Ättikssprit har jag hemma. Ska jag använda bara det eller liksom skura ur och sen eftertorka med det? Eller rent av ha en skål stående i skafferiet framöver?
Först slänga allt som det är risk att de varit i. Dubbelkolla. Sen ha de i slutna förpackningar.
Tvätta ut med sopavatten. Låta torka.
Sen ättika och låta torka upp. Sen in med allt igen. Du behöver inte ha en skål inne :)

Har tittat på vem vet mest. Sorgligt att de slutar. Enligt Rickard Olsson är det inte hans beslut. Runt en halv miljon tittare i varje avsnitt är inte det tillräckligt för att ett program ska få fortsätta :(?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka