Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja säg det, för att jag varje gång hoppas att det ska vara annorlunda kanske. Ibland vill hon väl men blir fel också, sen tänker jag att det måste vara någon minnessjukdom som ligger och spökar, vi handlade tillsammans igår och jag vet inte hur många gånger jag påpekade att sonen inte kan äta vanlig ost och hon såg lika förvånad ut varje gång, men samtidigt fungerar mycket annat så jag vet inte.
I övrigt ska vi äta skaldjur ikväll och ute i morgon. Hon hade dock inte kollat hur stället hade med mjölkfria alternativ men det är brunch så jag räknar med att han ska kunna äta en del saker åtminstone. Annars får han och jag iväg och äter någon annanstans
Värdelöst. Inte är det snyggt heller.Tidigare ägare av huset har haft en förkärlek till plastkanter. Sådana där veckade i grön plast.
det är plastbitar överallt! Plast är inte väder- och solbeständigt så de krackelerar och vittrar sänder. Inte första året men efter ett gäng år är de i bitar.
Kanten behöver inte vara upphöjd. Man kan lika gärna ha någon slags plattor som kant. Då kan man köra där med gräsklipparhjulen och få klippt ända intill. Jag tycker det är drygt att köra med hjulen i rabatten alternativt inte få klippt intill. Upphöjda kanter är opraktiska om gräset växer intill dem. Då behöver man gå efter med grästrimmern och det vill jag slippa. Lättskött ska det vara.Värdelöst. Inte är det snyggt heller.
Jag har inga kanter i de flesta rabatter utom en som har en stenkant bredvid lusthuset. Inte jag som satt det där. Sådanna där fyrkantiga. Ganska fula men praktiska. Säkert väldigt gamla.
Vet inte om jag vågar ha kanter. Tänker på gräsklipparen
De lär nog spricka när de kommer ner i jord.Åh vad dum jag är!
Har ju massor med tegelpannor, de kan jag ju använda som kanter.
Japp! Har tänkt nått liknande. Tror det kan bli snyggt också. Får bli ett framtida projekt. Kanske nästa år. Just i år är det så mycket annat, gräva större land, buskarna, gräsmattan osvKanten behöver inte vara upphöjd. Man kan lika gärna ha någon slags plattor som kant. Då kan man köra där med gräsklipparhjulen och få klippt ända intill. Jag tycker det är drygt att köra med hjulen i rabatten alternativt inte få klippt intill. Upphöjda kanter är opraktiska om gräset växer intill dem. Då behöver man gå efter med grästrimmern och det vill jag slippa. Lättskött ska det vara.
Har det gått bra?
Lilla hjärtat hoppas att han mår bättre nu.
Hoppas ni mår bättre nu.
heart
Ättikssprit har jag hemma. Ska jag använda bara det eller liksom skura ur och sen eftertorka med det? Eller rent av ha en skål stående i skafferiet framöver?Ättika @IsisEm
Först slänga allt som det är risk att de varit i. Dubbelkolla. Sen ha de i slutna förpackningar.Ättikssprit har jag hemma. Ska jag använda bara det eller liksom skura ur och sen eftertorka med det? Eller rent av ha en skål stående i skafferiet framöver?
jag har dom runt rabatten vid päronträdet mitt på gräsmattan ,funkar bra om man inte har en Bostonvalp som tuggar sönder den@bettysmatte tänker precis som @athena_arabians vill inte ha impregnerat. Fast jem&fix hade några söta i pil som jag är lite sugen på. Frågan är hur bra de håller jorden på plats bara.