Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tyckte jag med tills jag testade en vardag vid halvelvatiden. Enorm skillnad mot helgerna! Skulle inte frivilligt åka till Ikea en lördag eller söndag eller röda dag. Men vardagar absolut och så har de vettig mat och kaffe ingår :)
Jag har ju ingen möjlighet att åka dit vardagar men tyckte inte det var så farligt idag. Jag hade räknat med värre. I kassan var det bara en person före så det gick bra att ta sig ut också.

Så jäkla sänkt av all pollen. Var dessutom tvungen att vara ute när grannen klippte gräset eftersom det var enda chamsen för mamma och mig att fixa hammocken innan hon skulle åka. Det är så jävla värdelöst att vara gräsallergiker! :arghh: nu ligger kag i fåtöljen inne och är helt groggy :(

Lyssnar på en mycket bitter svärfar. Han är bitter över det mesta den mannen. Just nu över att akademiker får "bättre" eller "finare" jobb än barn till arbetare. Jag kontrade med att jag är från arbetarfamilj och både jag och syskonen är akademiker idag. Det räknades visst inte :meh:

Gillar inte bittra människor.

Så jäkla sänkt av all pollen. Var dessutom tvungen att vara ute när grannen klippte gräset eftersom det var enda chamsen för mamma och mig att fixa hammocken innan hon skulle åka. Det är så jävla värdelöst att vara gräsallergiker! :arghh: nu ligger kag i fåtöljen inne och är helt groggy :(
Men fyy vad jobbigt, krya på dig!

Lyssnar på en mycket bitter svärfar. Han är bitter över det mesta den mannen. Just nu över att akademiker får "bättre" eller "finare" jobb än barn till arbetare. Jag kontrade med att jag är från arbetarfamilj och både jag och syskonen är akademiker idag. Det räknades visst inte :meh:

I coulda been a contender typen? Sen har han väl en poäng i att det man får med sig hemifrån tenderar att till viss del bestämma vidareutbildning och karriär (kommer du från ett akademierhem så är studerar du oftare vidare).

Brukar dra exemplet. Studievägledare i en högstadieskola i Rinkeby (bekant som jobbar där). När hen pratade med eleverna var det drömmar om att bli läkare, ingenjör, advokat osv. Studievägledaren föreslog (vad det nu heter som gör manikyr och pedikyr), affärsbiträde, frisör till tjejerna och lagerarbetare, långbilschaffis till killarna. Dvs, jobb som inte kräver lång utbildning. Just det, USKA för tjejerna men nej, inte för killarna. Så kul attityd vad gäller könsroller. :meh: Men ja, bittra människor som skyller sina livsval på andra är inte särskilt kul att umgås med, särskilt om det blir lite pikar här och där.

Senast ändrad:

Ok... jag är tämligen övertygad om att någon utan relevant akademisk utbildning inte kan utföra mitt jobb. Det har inget med "fint" att göra. Dessutom tjänar de flesta "blue collar"-arbetare mer än vad jag gör, tex särbon...

Blir så jäkla less på akademikerförakt. Det skulle aldrig falla mig in att förakta ett icke-akademiskt arbete eller de som utför det.

Min loppisfyndade vägglampa :love:. Endast 40 kr :D ! Den blev riktigt fin med lite puts!
20180505_162306.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka