Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är itne lätt att vara ensam gammal tant med begränsad ork.
Tog mig an containern efter att ha varit iväg och kampanjat på lunchen.

Problem ett var att öppna den. Det krävdes spett, laststropp och kedjor för att bända upp luckorna. Och en arg tant.
Nu är jag så andfådd så jag måste dricka lite vattenf lör att kunna börja köra skräp......

Ok... jag är tämligen övertygad om att någon utan relevant akademisk utbildning inte kan utföra mitt jobb. Det har inget med "fint" att göra. Dessutom tjänar de flesta "blue collar"-arbetare mer än vad jag gör, tex särbon...

Blir så jäkla less på akademikerförakt. Det skulle aldrig falla mig in att förakta ett icke-akademiskt arbete eller de som utför det.
Jag vet en läkare som är urförbannad för att industriarbetare tjänar så bra att hens eget jobb bara är något lite mer lönsamt.....:meh:

Ok... jag är tämligen övertygad om att någon utan relevant akademisk utbildning inte kan utföra mitt jobb. Det har inget med "fint" att göra. Dessutom tjänar de flesta "blue collar"-arbetare mer än vad jag gör, tex särbon...

Blir så jäkla less på akademikerförakt. Det skulle aldrig falla mig in att förakta ett icke-akademiskt arbete eller de som utför det.
Jag är iofs akademiker från arbetarhem men har inte jobbat så mycket inom det jag utbildat mig till. Däremot har jag varit företagare i 30 år med anställda så jag kan den biten.

Great minds think alike! Har just tagit fram våffeljärnet men det blir blåbärssylt till - med :o grädde. Otroligt smart av laktosintolerant person. Men strunt samma det får göra ont i magen imorgon.
Det finns ju laktosfri grädde o mjölk,eller använder du pulver till våffelsmeten?

Råkade bli lite full :cautious: Men solen var så trevlig att jag hamnade på en uteservering i kvarteret och på den vägen är det.. :rofl: Nu har jag varit och köpt lite inredning-grejer i mitt salongsberusade tillstånd.

Nu har jag hämtat hem sex balar hö. Fick möblera lite i magasinet så att alla fick plats då jag redan hade tre stycken där. Men nu finns det hemma för några månader :up:
Världens bästa bonde bjöd på de två sista för att jag är en sån bra kund :love:

Jag har svinont i handlederna och är riktigt hungrig nu. Det får bli mat, flytta hästar, hänga tvätt (fjärde maskinen igång, det är så skönt att kunna hänga ut allt) och sen ett långt, varmt bad :)

Träningen idag gick så himla bra! Tränaren tyckte att när min häst inte finns mer skulle jag satsa på en dressyrstammad "för du rider så pass bra att du skulle komma nånstans" :o Jag har haft (och har väl fortfarande till viss del) ganska dåligt självförtroende i kombination med höga krav på mig själv så har lite svårt att ta in beröm. Tyvärr.
Häst och jag fick till en halv piruett idag, det var många år sen sist! Den känslan tar jag definitivt med mig och lever på ett tag :)

Great minds think alike! Har just tagit fram våffeljärnet men det blir blåbärssylt till - med :o grädde. Otroligt smart av laktosintolerant person. Men strunt samma det får göra ont i magen imorgon.
Jo jag köpte spraygrädde jag , är ju också laktosintolerant men jaja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur