Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lypsyl upphittat. Det låg längst in under den ena soffan. Jag blev tvungen att hämta en flugsmälla för att få fram den.
Av disktrasan finns däremot inget spår. Det är den tredje på kort tid så hon har nog ett särskilt lager för disktrasor.

Den här katten får mig allvarligt att fundera på om jag verkligen vill ha katt. Eller mer korrekt, jag vill ha en katt som är som någon av de jag haft tidigare. En som blir vuxen. En som man kan ha i sovrummet. En som inte välter allt som går att välta.
Inte kinka nu. Klart du ska ha katt, ett hem är inte komplett utan en katt. Du överlevde din dotters ett till femårsåldern, klart att du överlever kissemiss.
Eller har du blivit gammal o bekväm :angel::angel:?
:heart

Gaaaaaaaaaah :rage::nailbiting:

Jag hörde ett ihållande irriterande pip och insåg att det är kyl/frys (delad) som larmar.
Kunskaper inom sånt här är 0 eller - :o

Kollade så dörrarna går igen ordentligt och klickade av larmet som fortsätter blinka? :nailbiting:
Vet i tusan var jag har info. pappren om den eller om det ens finns.?! Lite fuktigt på kanten under frysdörren men tror kylan hållit sig så nu blir det att hoppas att det håller sig till imorgon om inte annat får jag ringa fastighetsbolaget.
Håll tummarna att det inte luktar :yuck: imorgon bitti.
Är den inte från hedenhös så finns nog bruksanvisningen på nätet :idea:

Är den inte från hedenhös så finns nog bruksanvisningen på nätet :idea:
Jo jag kom på det så öppnade kylen och läste och sen tog jag och pratade med min kompis google nyss.
Lampan blinkar för frysen är för varm och jag vet ju hur iskanterna ser ut så gissar att jag missat kränga en låda så den skrapat in ordentligt under isen och på det viset gett dörren en liten glipa men jag kunde inte komma på att jag ens varit i frysen men jo just ja, katten tog jag ju fram kött till :banghead: Teflonminne, fiskmåsminne.
(varit elavbrott i grannområdet men inte här vad jag vet dock märker jag inte om säkringen till kyl/frys går om jag inte är där och stirrar just då så fick nog onödigt med funderingar en stund)
@karamelldrottningen och @dobbis :bow: Ni får gärna påminna/fråga hur det går med avfrostningen före midsommar ;) med andra ord: kicka mig i baken, tjata!! :o

:love:

Jo jag kom på det så öppnade kylen och läste och sen tog jag och pratade med min kompis google nyss.
Lampan blinkar för frysen är för varm och jag vet ju hur iskanterna ser ut så gissar att jag missat kränga en låda så den skrapat in ordentligt under isen och på det viset gett dörren en liten glipa men jag kunde inte komma på att jag ens varit i frysen men jo just ja, katten tog jag ju fram kött till :banghead: Teflonminne, fiskmåsminne.
(varit elavbrott i grannområdet men inte här vad jag vet dock märker jag inte om säkringen till kyl/frys går om jag inte är där och stirrar just då så fick nog onödigt med funderingar en stund)
@karamelldrottningen och @dobbis :bow: Ni får gärna påminna/fråga hur det går med avfrostningen före midsommar ;) med andra ord: kicka mig i baken, tjata!! :o

:love:
På tal om tjata,har du ätit?:angel:

Kollade kyrkans hemsida. Min närmaste kyrka har midnattsmässa idag kl:23:00

Undrar om det är folk där då? Känns lite märkligt att vara i en kyrka på natten. Jesus steg upp i himlen natten till imorgon, det är väl därför det är så sen mässa inatt.

Själv dricker jag vin och äter chips.
Det är mysigt med midnattsmässorna :love: På påskaftonsnatten börjar man i "min" kyrka ute i vapenhuset med helt nersläckt kyrka, alla får ljus i händerna och sen tågar man in till sång och börjar tända upp kyrkan. Tillsammans som en del av mässan så klär man kyrkan till fest och firar att Jesus är återuppstånden.
Även på julafton brukar det vara midnattsmässa, men då är kyrkan fylld av levande ljust och marschaller ute. Kyrkokören sjunger alla julens sånger.
Det brukar vara en hel del människor, många tycker att det är mysiga traditioner och ger ett gemensamt firande. Hos oss är det var tredje år som det är i "hemmakyrkan" i och med att det är tre kyrkor i församlingen och man går runt på vem som får ha midnattsmässan. Nu var det rätt många år sedan jag var iväg men skulle kunna tänka mig att ta upp traditionen igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar