Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså har de sjukaste vännerna. Det har sjungits opera, druckits vin, lyssnats på Cornelis, Buena vista social club, ätits ala gående bord, rökts från fönster, fullmånen har beskådats, det har klätts ut i blåa pälsar och konstiga hattar.

Gaaaaaaaaaah :rage::nailbiting:

Jag hörde ett ihållande irriterande pip och insåg att det är kyl/frys (delad) som larmar.
Kunskaper inom sånt här är 0 eller - :o

Kollade så dörrarna går igen ordentligt och klickade av larmet som fortsätter blinka? :nailbiting:
Vet i tusan var jag har info. pappren om den eller om det ens finns.?! Lite fuktigt på kanten under frysdörren men tror kylan hållit sig så nu blir det att hoppas att det håller sig till imorgon om inte annat får jag ringa fastighetsbolaget.
Håll tummarna att det inte luktar :yuck: imorgon bitti.

Alltså har de sjukaste vännerna. Det har sjungits opera, druckits vin, lyssnats på Cornelis, Buena vista social club, ätits ala gående bord, rökts från fönster, fullmånen har beskådats, det har klätts ut i blåa pälsar och konstiga hattar.
Skön fest låter det som :up: två av mina favvo artister!

Är jättedålig på att fira påsk verkligen. Har aldrig haft nån speciell tradition. Vad gör man på påsken egentligen? Annat än att gå i kyrkan då.
Det är ju en högtid för kyrkan och kristendomen. Jesus lidande och återuppståndelse :cautious:
Men utöver det så är det väl beroende på vad för konstig tradition man väljer eller så slår man ihop allt och tar sin kvast och far till Blåkulla på skärtorsdagen (= bakfull på långfredagen), målar kokta ägg på påskafton och får påskägg med godis i, på påskdagen letar man efter de påskägg som påskharen gömt... har jag glömt något? Jo, visst ja - man ska ju klä björkris med färgglada fågelfjädrar också ;)
Johan Glans förklarar det hela så bra :up:
:laugh::laugh::laugh:

Kollade kyrkans hemsida. Min närmaste kyrka har midnattsmässa idag kl:23:00

Undrar om det är folk där då? Känns lite märkligt att vara i en kyrka på natten. Jesus steg upp i himlen natten till imorgon, det är väl därför det är så sen mässa inatt.

Själv dricker jag vin och äter chips.

Toppen :up::up:
Låter som mig för 25 år sedan ! Keep up the good work !!

Gaaaaaaaaaah :rage::nailbiting:

Jag hörde ett ihållande irriterande pip och insåg att det är kyl/frys (delad) som larmar.
Kunskaper inom sånt här är 0 eller - :o

Kollade så dörrarna går igen ordentligt och klickade av larmet som fortsätter blinka? :nailbiting:
Vet i tusan var jag har info. pappren om den eller om det ens finns.?! Lite fuktigt på kanten under frysdörren men tror kylan hållit sig så nu blir det att hoppas att det håller sig till imorgon om inte annat får jag ringa fastighetsbolaget.
Håll tummarna att det inte luktar :yuck: imorgon bitti.
Har du haft den stående öppen/ glömt stänga? Då kan det pipa när den håller på att sänka tempen.
Eller om du behöver frosta av?

Du minns ju i alla fall :up:
Själv funderar jag på hur och när vi kom hem igår?

Vet i alla fall att jag slutade jobbet kl 13. Var på puben kl 13.30 och somnade 20.30 hemma :D inte ett dugg bakis idag nu efter 9h sömn

Har du haft den stående öppen/ glömt stänga? Då kan det pipa när den håller på att sänka tempen.
Eller om du behöver frosta av?

Jag har slagit tanken att jag ska frosta av (innan den strålande "varma" våren gör sin dundrande entré ;) ) och nu lär det bli gjort ganska snart.

Lite fundersam varför den fortsätter blinka men tänkte kolla lite senare hur det ser ut och om temperaturen ser ganska okej ut, har lagt en termometer i mittenhyllan på kylen.

Tillägg: säkert någon iskant som är skyldig, bild visas inte här :o

Lypsyl upphittat. Det låg längst in under den ena soffan. Jag blev tvungen att hämta en flugsmälla för att få fram den.
Av disktrasan finns däremot inget spår. Det är den tredje på kort tid så hon har nog ett särskilt lager för disktrasor.

Den här katten får mig allvarligt att fundera på om jag verkligen vill ha katt. Eller mer korrekt, jag vill ha en katt som är som någon av de jag haft tidigare. En som blir vuxen. En som man kan ha i sovrummet. En som inte välter allt som går att välta.

Hemma efter att ha blivit bortskämda med fantastisk mat och en toppentrevlig kväll :love:
Allt var så mysigt, fint och lyxigt :love:

Bifogade filer

• IMG_20180331_194249_928.webp
    IMG_20180331_194249_928.webp
    238 KB · Visningar: 59
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 533
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar