Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars liten och stackars föräldrar. :cry::heart

Min spontana tanke blir ju gluten, men jag håller tummarna för att läkarna hittar felet snabbt. :heart
Ja det är tufft just nu, trött är hon såklart eftersom hon inte äter :(

Tack :heart vi hoppas också de hittar problemet snabbt och att det går att åtgärda.

Esther ligger och överblicka sitt kungarike medans Frasse-katten ligger under soffan. :laugh: Hon för runt och lekte här, men så fick hon se att grannens katt var på vår altan, då rann hon ner och försvann in under soffan. :rofl: Grannens katt går i koppel och skulle inte få komma i närheten av våra katter efter att han högg sin husse i armen för ett och ett halvt år sedan i just en sådan situation. Husse (dvs min svärfar) fick blodförgiftning och det höll på att sluta riktigt illa.

20180402_082540.webp

Solen skiner och kaffet är klart!
Fluffbollen väckte mig genom att slita i persiennen i sovrummet och förklara att det var dax att gå upp, solen lyser matte! :p
Nu är hon ute och springer och väntar på att jag så klart :angel: ska skruva upp värmen utomhus ;)

Två dagar kvar till våren :nailbiting:

Håller tummarna! Det är enkelt att kolla, vi hade bekymmer med magont ”utan orsak” och äldsta visade sig vara glutenintolerant. En vecka efter ändrad kost var både humöret bättre och knipet borta.
Ja vi ser inget mönster i det här alls men har haft tankar på någon form av matallergi, yngsta är mjölkproteinallergiker men hans symptom var ganska annorlunda även om han också fick ont i magen.

Lagt mig i sängen och njuter lite efter att ha fodrat och släppt ut hästar.
Tvärrmaskinen går en sväng med. Måste få tummen ur och rensa ut alla kläder från baksätet på bilen med, så kan jag nog tvätta ett par maskiner till :angel: och slippa "jag har inget rent att ta på mig" paniken jag haft sista, öhhhh, månaderna :cautious:
Kanske kan hitta mina försvunna ridbyxor (i plural) tom. Så kan jag laga de andra paren. Och jeansen som nötts sönder på genanta ställen :o

Behövde verkligen påskledigt. Hade nog egentligen behövt några dagar till ledigt för att hinna ikapp, men så blir det inte.

Ja vi ser inget mönster i det här alls men har haft tankar på någon form av matallergi, yngsta är mjölkproteinallergiker men hans symptom var ganska annorlunda även om han också fick ont i magen.
Just där är ju gluten lite lurigt eftersom det kan slå ut magen så länge, upp till ett halvår.

Som sagt, jag hoppas ni hittar orsaken och att det är "lätt att fixa". :heart

Lagt mig i sängen och njuter lite efter att ha fodrat och släppt ut hästar.
Tvärrmaskinen går en sväng med. Måste få tummen ur och rensa ut alla kläder från baksätet på bilen med, så kan jag nog tvätta ett par maskiner till :angel: och slippa "jag har inget rent att ta på mig" paniken jag haft sista, öhhhh, månaderna :cautious:
Kanske kan hitta mina försvunna ridbyxor (i plural) tom. Så kan jag laga de andra paren. Och jeansen som nötts sönder på genanta ställen :o

Behövde verkligen påskledigt. Hade nog egentligen behövt några dagar till ledigt för att hinna ikapp, men så blir det inte.
Där så du något. Tvätta. Det behöver jag också göra.

Jag är inte alls redo att möta vardagen imorgon. :down:

Just där är ju gluten lite lurigt eftersom det kan slå ut magen så länge, upp till ett halvår.

Som sagt, jag hoppas ni hittar orsaken och att det är "lätt att fixa". :heart

Ja och det är sen i november hon klagat på ont, men då kunde det gå ett par veckor mellan gångerna. Nu är det varje dag.

Ja och det är sen i november hon klagat på ont, men då kunde det gå ett par veckor mellan gångerna. Nu är det varje dag.
Det tog en månad för mig på glutenfri mat att bli bättre i magen. Efter ca 3 månader var min mage helt bra. Gluten är svårt, jag visar inget på test men man kollar bara ett protein i Sverige. Utomlands testar man upp till tio.
Jag slutade med gluten till sist på eget initiativ då läkaren inte ville utreda mer. När jag blev bra i magen erbjöds jag undersökning av tarmen men då var jag tvungen att äta gluten i minst 3 månader för att få göra den och jag vägrade må dåligt i tre månader bara för det.
Mitt satte sig på lederna i kroppen som värkte och gjorde ont. Den värken försvann redan efter en månad utan gluten. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar