Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sittdel - vad är det :D??? Eller, tja, i nuvarande kök SKULLE man kunna sitta, men nu prioriterade jag en köksö i stället för att få lite bättre och större arbetsyta. Vi äter i vardagsrummet, framför TVn eller vid datorn... :o I förra huset fanns det ingen sittyta ALLS i köket.

Jag/vi äter oftast framför TV:n men det går att sitta i köket också :D Den nya delen har en bardisk med skåp ovanför mellan sig och den gamla sittdelen.

Jag trooooooooor att jag ska närma mig förrådet idag........:nailbiting: Det kommer att bli en skräckinjagande upplevelse, men jag TROR att det kan bli lite bättre ordning där inne bara genom att organisera och ställa sakerna på ett lite bättre sätt (ja, jag hade säkerligen behövt gå igenom och kasta en massa gammalt bråte också, men inte idag :p)!
Du påminde mig nyss om vad jag borde göra :mad: :arghh:

Min lilla Julius har upptäckt hur roligt det är att hoppa runt på taket :mad: :D

29594786_10156425728124066_3105328083889080189_n.jpg

Jag har varit ute och motionerat sonen och hunden. :D Sonen sprang intervaller fram och tillbaka mellan mig och orangepinnar, det var ju roligare att springa med sällskap! :D Maken och dottern är och skjuter och sen ska alla tre iväg på hockey och jag får huset för mig själv ett par timmar!:love:

Det tog en månad för mig på glutenfri mat att bli bättre i magen. Efter ca 3 månader var min mage helt bra. Gluten är svårt, jag visar inget på test men man kollar bara ett protein i Sverige. Utomlands testar man upp till tio.
Jag slutade med gluten till sist på eget initiativ då läkaren inte ville utreda mer. När jag blev bra i magen erbjöds jag undersökning av tarmen men då var jag tvungen att äta gluten i minst 3 månader för att få göra den och jag vägrade må dåligt i tre månader bara för det.
Mitt satte sig på lederna i kroppen som värkte och gjorde ont. Den värken försvann redan efter en månad utan gluten. :)
Vad skönt!
Jag kan känna att det är ganska mycket okunskap kring matallergi på vår bvc/vc. Jag fick stå på mig rätt bra (och blev i princip dumförklarad av en läkare)
med att minstingens utslag inte var eksem utan orsakades av något annat (jag har sedan födseln själv svår eksemproblematik) och till slut fick jag träffa en ung läkare som direkt sa till mig att han var mycket för den senaste forskningen och att vi skulle sluta med mjölkprodukter. Och han hade rätt.

Verkligen jobbigt för en så liten. :down:
Ja :cry: hon har så lite ork om ffa kvällarna så hon bryter ihop totalt av en liten grej :cry:

Det mesta är trist, om du frågar mig. Rensa ogräs, klippa gräs, osv.... Ungefär lika skoj som att dammsuga och damma.... ;)
För mig är trädgården ett ställe att rensa hjärnan, att få ro. Ren njutning.

Jag kan vandra runt och dra lite ogräs, flytta någon växt, ansa och bara njuta. Har ingen ambition att ha någon tematrädgård eller att ha ansade gångar och formklippta buskar. Det är lite vilt och frodigt och det är fullt med kul växter som jag försöker hitta bästa möjliga förhållanden för.

Dete är helt enkelt ett ställe där jag GÖR saker. Inte sitter och tittar. :)

Vad skönt!
Jag kan känna att det är ganska mycket okunskap kring matallergi på vår bvc/vc. Jag fick stå på mig rätt bra (och blev i princip dumförklarad av en läkare)
med att minstingens utslag inte var eksem utan orsakades av något annat (jag har sedan födseln själv svår eksemproblematik) och till slut fick jag träffa en ung läkare som direkt sa till mig att han var mycket för den senaste forskningen och att vi skulle sluta med mjölkprodukter. Och han hade rätt.

Ja :cry: hon har så lite ork om ffa kvällarna så hon bryter ihop totalt av en liten grej :cry:

Unga läkare kan ibland vara bäst. Jag fick remiss till mag-tarm på studs av en AT-läkare för han insåg direkt att det inte var något för VC. Den första läkaren jag träffade viftade bort mina symptom med att det var magkatarr trots att jag sa att den medicinen inte hjälpte och att det kändes annorlunda (hade då haft magkatarr länge och visste hur den funkar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA