Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Unga läkare kan ibland vara bäst. Jag fick remiss till mag-tarm på studs av en AT-läkare för han insåg direkt att det inte var något för VC. Den första läkaren jag träffade viftade bort mina symptom med att det var magkatarr trots att jag sa att den medicinen inte hjälpte och att det kändes annorlunda (hade då haft magkatarr länge och visste hur den funkar).

Så irriterande att det inte lyssnas på patienten när man haft långvarig problematik och känner igen symptomen :mad:
Läkaren som viftade bort utslagen med att säga att vi skulle smörja med kortison vägrar jag gå till.

Blev less på att sitta inne och tycka synd om mig. Hästarna är ompysslade och går nu nakna och njuter i solen, vattnet är fyllt, extramaten blandad och jag har gått en promenad på knappt 4 km.
Såret gör ont som fan men det är det värt!

För mig är trädgården ett ställe att rensa hjärnan, att få ro. Ren njutning.

Jag kan vandra runt och dra lite ogräs, flytta någon växt, ansa och bara njuta. Har ingen ambition att ha någon tematrädgård eller att ha ansade gångar och formklippta buskar. Det är lite vilt och frodigt och det är fullt med kul växter som jag försöker hitta bästa möjliga förhållanden för.

Dete är helt enkelt ett ställe där jag GÖR saker. Inte sitter och tittar. :)
Jag önskar att jag kände så. Jag ÄLSKAR min trädgård och jag ÄLSKAR mitt hus, men jag vare sig gillar att klippa gräs, dra ogräs eller måla om husfasaden. Men njuter såklart av det när det är färdigt :) .

Det är för övrigt så varmt och fint idag att jag nästan överväger på att åka och köpa några penséer till verandan :) .

Ryktet säger att jag spelar bort mina pengar
Ja om de ändå vore äkta:rofl:
IMG_20180402_134348.webp

Vilket är vad jag gör hemma :p Jag vill helt enkelt inte bli av med utrymmet den skulle ta (mitt kök är extremt petite) plus att jag oroar mig för ev vattenläcka. Dessutom lever jag oftast som singel så det känns som om jag ska klara att diska för hand :D

Jag är också singel (om man inte räknar katten) och jag skulle bokstavligt döda för en diskmaskin. Walk in kök + HR + gammalt hus = omöjlig dröm. Men gudars vad jag vill ha!!! Att diska och tvätta är det tråkigaste som finns. Ffa för att så fort du slutat så måste du börja om igen. :arghh:

För mig är trädgården ett ställe att rensa hjärnan, att få ro. Ren njutning.

Jag kan vandra runt och dra lite ogräs, flytta någon växt, ansa och bara njuta. Har ingen ambition att ha någon tematrädgård eller att ha ansade gångar och formklippta buskar. Det är lite vilt och frodigt och det är fullt med kul växter som jag försöker hitta bästa möjliga förhållanden för.

Dete är helt enkelt ett ställe där jag GÖR saker. Inte sitter och tittar. :)
Jag är lite likadan. Har ingen perfekt trädgård. Men tycker det är roligt att hålla på och pula och lära mig lite mer för varje år. Gillar när det syns att man har gjort något :)
De som bodde här på gården innan mig har nog inte gjort mycket öht i trädgården. Det har varit väldigt igenväxt på många platser. Vissa växter har brett ut sig nått kopiöst och andra hamnat alldeles åtsidåsatt.
Så pö om pö blir det bättre här! Förra året grävdes nytt avlopp och även till ett mindre hus på fastigheten så gräsmattan ser ut som kom och hjälp mig.
Jag ser verkligen fram emot att snön nån gång kan tänka sig att tina bort så jag kan börja gräva i jorden igen!
Massa planer på trädgården men absolut ingen panik om inte allt blir gjort. Jag gör det på min fritid, så det blir lite då och då, här och där :)

Varmt i solen på altanen. Behöver inte ens långärmat, sitter i linne och samlar d-vitamin :).
En lugn dag hittills, ska hjälpa sambon med det sista på vindsförrådet sen, imorgon kommer svärmor och hjälper till att städa. Guld värt så jag får vila kroppen. Jag kommer ha marktjänst istället, dvs fixa mat och ha hand om vår och svärmors hund.

Det mesta är trist, om du frågar mig. Rensa ogräs, klippa gräs, osv.... Ungefär lika skoj som att dammsuga och damma.... ;)

Skillnaden är att det luktar gott (om man inte gödslar) och så är man utomhus och får ont i knäna istället för ryggen. ;) Plus då att om man inte har en enorm trädgård a la slottspark så när det är gjort så behöver man inte tänka på det, på några veckor i alla fall och man ser ett positivt resultat.

Nu vill jag också ha trädgård! Har tyvärr bara en ytte, pytte balkong :(

Jag är också singel (om man inte räknar katten) och jag skulle bokstavligt döda för en diskmaskin. Walk in kök + HR + gammalt hus = omöjlig dröm. Men gudars vad jag vill ha!!! Att diska och tvätta är det tråkigaste som finns. Ffa för att så fort du slutat så måste du börja om igen. :arghh:

Vi renoverade och jag valde ändå bort diskmaskin:D
Roligare med full kyl och frys (plus att vi har hopplöst porslin som inte ska diskas i maskin..).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar