Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meditation - vad har du för gräsmatta, människa :confused::D ??!! Trots en självgående gräsklippare så får jag nog hellre kalla gräsklippningen för ett gympass..... Jag brukar vara genomsvettig och mör när jag är färdig.... :p Men, visst, det är ju nyttigt för kroppen det också........ ;)

Du har kanske åkgräsklippare????

Ja, men den använder jag bara på stora gräsmattan. Min tomt består av en hektar varav ca hälften är en åker och resten gräsmatta med byggnader... Stora gräsmattan är platt som en fotbollsplan och används som parkering. Den andra är den som är "trädgård" och den finlirar jag med en vanlig gräsklippare (självgående). Jag tycker inte jag blir speciellt mör såvida det inte är väldigt soligt.

Meditation - vad har du för gräsmatta, människa :confused::D ??!! Trots en självgående gräsklippare så får jag nog hellre kalla gräsklippningen för ett gympass..... Jag brukar vara genomsvettig och mör när jag är färdig.... :p Men, visst, det är ju nyttigt för kroppen det också........ ;)

Du har kanske åkgräsklippare????
Haha jag tycker det är helt ok att klippa gräsmattan :D

Obs tyckte INTE det när jag hade en rostig manuell från 50-talet. Hade ont i varenda muskel då efteråt!
Nu är det bara att ta fram nycklarna, hörlurarna och en kall cola och bara köra :love:

Galning! :D Iofs, hel frys/kyl vore en dröm, särskilt frys men jag skulle nog välja diskmaskin ändå, även om valet mellan en helfrys och diskmaskin skulle vara svårt. ;)
när jag bodde trångt hade jag kombinerad kyl och frys. En grej som räddade mig dock var och lägg nu detta på minnet ni som hatar att diska och bor trångt:
BÄNKDISKMASKIN!!
:bow:

Jag hade för övrigt en fristående frys i hallen med. Funka bra, kunde ha mössor och vantar på den.

Min lilla Julius har upptäckt hur roligt det är att hoppa runt på taket :mad: :D

29594786_10156425728124066_3105328083889080189_n.jpg
Vilken sötnos :love:

när jag bodde trångt hade jag kombinerad kyl och frys. En grej som räddade mig dock var och lägg nu detta på minnet ni som hatar att diska och bor trångt:
BÄNKDISKMASKIN!!

Jag hade för övrigt en fristående frys i hallen med. Funka bra, kunde ha mössor och vantar på den.
Jag bor i en stor tre och har kombinerad kyl och frys :mad: har köpt en extra frys dock och bänkdiskmaskin. Bänkdiskmaskinen har räddat mitt förhållande :angel:

BÄNKDISKMASKIN!!

Jag bor trångt. Har varken plats för bänkdiskmaskin eller en normal frys. :(

Bänkdiskmaskin kan ju också vara svår att installera, bor man i HR måste man ha tillåtelse av värden och man kan bli tvungen att byta vattenanslutningar pga trycket.

Mitt badrum har elanslutning för tvättmaskin men ingen plats för själva maskinen. :down:

Man ska aldrig underskatta en småländsk stenåker... :meh: Den kan ta musten ur den bäste :D ! Runt stenarna, uppför backen, nedför backen, backa ut gräsklipparen ur litet trångt utrymme, osv....... Tyvärr hade nog vare sig robotgräsklippare eller åkgräsklippare varit mycket att ha här.

Låter ungefär som min lilla gräsmatta :D Den lutar rätt bra :laugh:

Här ser man på ett ungefär:
13534508_254426641605926_524516906_n.jpg

Hela nedre delen av den lutar. Jag har en bonde som fixar åkern så den behöver jag inte bekymra mig om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar