Vi pysslar vidare, del LXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i trädgården för tredje gången idag och fixat lite till. Imorgon väntas snö igen :down: men då slipper jag å andra sidan jobba i trädgården :up:

Har sån hjärtklappning nu. ÄLSKADE lägenheten. Kanske potensiellt den nya lägenhetsgarderoben? Kände liksom att allt kändes rätt. 4 meter takhöjd, alla originaldetaljer, lant-kök med nån slags ostindien-aktigt kakel. Minimal, dekadent, men social och öppen. Man kan sitta vid ett stort runt bord och vina, lyssna på bra musik och glo på omgivningarna utanför. Man även igga i soffan och titta ut över hustaken och har utsikt över vatten nedanför.
Kan se mellan fingrarna att den är minimal. Tänker att det är bara positivt. Jag kan ligga i soffan och ställa vinglasen på fönsterbrädan höhö. Nackdelen är att det typ inte finns någon förvaring, men jag får begrava mig under högar av kläder och man har ju fyra meters takhöjd att stapa skorna på tänker jag!

Mys i solen.
20180402_175310.webp

Försöker packa iordning det A ska ha med/på sig på påsklägret i stallet imorgon. Det kommer ju vara kallt på morgonen, frågan är ju hur länge det är kallt? När solen kommer fram blir det ju varmt. Aja. Packar med massor, det kan ju stå i teorirummet om det inte används.

Har sån hjärtklappning nu. ÄLSKADE lägenheten. Kanske potensiellt den nya lägenhetsgarderoben? Kände liksom att allt kändes rätt. 4 meter takhöjd, alla originaldetaljer, lant-kök med nån slags ostindien-aktigt kakel. Minimal, dekadent, men social och öppen. Man kan sitta vid ett stort runt bord och vina, lyssna på bra musik och glo på omgivningarna utanför. Man även igga i soffan och titta ut över hustaken och har utsikt över vatten nedanför.
Kan se mellan fingrarna att den är minimal. Tänker att det är bara positivt. Jag kan ligga i soffan och ställa vinglasen på fönsterbrädan höhö. Nackdelen är att det typ inte finns någon förvaring, men jag får begrava mig under högar av kläder och man har ju fyra meters takhöjd att stapa skorna på tänker jag!
Fyra meter :eek:! Precis dubbelt så högt i taket som i mitt lilla torp :D .

Det kan absolut vara fördelar med att bo litet. MYCKET mindre yta att städa :) ! Du kanske till och med kan damma hela lägenheten liggandes på soffan :D. Men problemen med förvaring känner jag igen - det är definitivt en nackdel med att bo på liten yta.

Fyra meter :eek:! Precis dubbelt så högt i taket som i mitt lilla torp :D .

Det kan absolut vara fördelar med att bo litet. MYCKET mindre yta att städa :) ! Du kanske till och med kan damma hela lägenheten liggandes på soffan :D. Men problemen med förvaring känner jag igen - det är definitivt en nackdel med att bo på liten yta.

Behöver man ens en dammsugare? Kan man inte liksom vippa runt lite bara? Har nog ändå inte ens plats för en dammsugare :cautious::rofl:

Tandvärk
Visdomstandseländet
Ska ta två alvedon och en dusch så kanske det lättar.
Semester två dagar så ledig lite mer tills på torsdag

Buhu vill ut på pub nästa helg men sista bussen hem går vid 9.. Inte riktigt så party som jag hade hoppats.. Och taxi har jag inte råd med. Får väl ha en nykter sambo som får skjutsa mig, men lite grejen var ju att han också skulle få dricka lite alkohol. Bekymmer i torpet.

Nu har jag och grannen rullat upp en höbal, borstat hästar och släppt ut dem med täcken på. Vi ska tydligen få snö imorgon och det behövs verkligen inte. Vill bli av med all snö och is så vi kan börja rida ordentligt igen.
Dags för ett bad :up:

Blev en heldag på isen men fisket gick sådär. Fick kasta tillbaka 8 ST men fick 3 som var 35 cm. Sitter vid jobbet och väntar på att våran tvätthall ska bli ledig. Den är för allmänheten och det är alltid folk där helst nu när alla har varit i sommarstugan i påsk och alla bilar har bytt färg till sandfärgad . Får vänta ett tag till annars får jag ta våran lasbilshall istället

Fick rapport att en varg gått över vägen invid min tomt vid lunchtid. Attans att jag inte tittade ut genom fönstret då. Har en rejäl åker utanför fönstret som den tydligen gick rakt över.

Det hade gått 2 st i närheten av särbons gård med. Vovvi hölls under strikt bevakning ute iom sin inte så massiva kroppshydda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
469
Senast: KesoNeso
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30