Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Hett tips, kolla mässor och reor :angel:
Jag fick halva priset på mina boots! Så kunde jag, som inte haft boots innan, provgå ett par modeller och ta den jag trivdes bäst i. Alltid en chansning med postorder och storlekar..

Idag ska jag ut på halvlång tur på Elmer sen ska han få vila imorgon när jag åker till ridhus med Ubbelibubb! Igår tömkörde jag en runda på 1h och Elmer verkligen gillar att gå först och visa upp sin rumpa för matte (som för ett år sen såg ut som en kantig ås..)
Han börjar hitta en lägre växel i traven med så snart kommer jag inte behöva ta det långa benet före i traven längre utan han kan trava i min gåtakt :d

313180_2372093344537_1316618163_32804145_6848146_n.jpg

296430_2372093664545_1316618163_32804147_3540110_n.jpg

Åh, har du en riktig sele, avundsjuk. :( Men visst är det lädertömmar? Är de bra tycker du?

Riktig och riktig, den behöver ny däckel och baksele för att funka ordentligt med vagn. Knixigt i dendär körvärlden!

Jag har lädertömmar ja, önskar dock att de va mindre breda. Blir mkt läder i mina små nävar. Var svårt att hitta rätt kontakt i början men jag hade inget alternativ när tygtömmarna hängde och slängde i vinden. Så det står på inköpslistan med, några smidigare bruna tömmar!

Lädertömmar is the shit, helst riktigt väl använda. Har ett par rejält gamla 50-talstömmar och de är heeelt perfekta :love: Lagom tyngd och tjocklek.
Blir ledsen den dagen de kastar in handduken :(

OT-bild på världens bästa rumpa :love:
150056_461608309647_568189647_5331610_6203073_n.jpg

Åh vad ni är tjusiga!

Själv vill jag helst inte göra något alls med Stellan just nu, hon har på grund av dräktigheten börjat bete sig som en hingst,
och är så fixerad vid de andra märrarna att hon bara går och tittar efter dem hela tiden.

Hennes favoriter har blivit brunstiga och hon är inte sen att uppvakta de mycket nöjda märrarna. :p

http://www.youtube.com/watch?v=jEbTFwsyNpE

*kl*

Har hittat en bra sida från USA som har massvis med syntet westernsadlar till riktigt bra priser. Abetta sadeln ska ju vara bra och där finns alla varianter att beställa. Blev riktigt förvånad över priserna! Men har mailat för att kolla vad det skulle kosta med frakten. Ska ju inte köpa nån nu men vart glad över att hitta sidan då jag letat massor efter svenska abetta återförsäljare men bara hittat den varianten som börjes säljer.

Amen to that! Lädertömmar är ovärderligt bra! Har varit hänvisad till ett par reptömmar för tömkörning sista veckorna, fruktansvärt! Man kan ju inte göra någonting. Nej, läder ska det vara!
Usch vad sugen jag blir på att köra lite vagn när jag ser era bilder! På måndag, då jäklar.. Då ska vi köra en sväng! Tror jag ska bygga om min vagn lite med, nu när jag ändå är arbetslös ett tag till :crazy:

En gång lädertömmar, alltid lädertömmar! :D

Vi har just fått tillbaka vår rockard igen, det är lite att fixa med den (som blandannat svängel) men det hinner jag nog göra lagom tills han är klar att köras. Vi har en eller två svänglar liggandes i ladan så det handlar mer om att hitta ett bra fäste :)

Nu ska ni få höra! Igår skulle jag ut och rida en sväng, jag hade siktet inställt på ett gäng galoppbackar och har ridit den "långa rundan" dit med guide-sällskap. Och sällskapet hade pekat ut vägen för "den korta rundan". Som självklart blev den långa rundan för hur jag än vände och vred så kom jag inte längre åt höger och tillbaka hemåt!
Så efter ungefär 2½ h bestämde jag mig för att vända och hoppas på att jag hittar samma väg tillbaka. Och det gjorde vi och jag kom på att jag hade ridit fel en gång, jag blev lurad av en uppförsbacke och trodde jag nått galoppbackarna :grin:

Så efter 4h med mycket skritt och galoppinslag så kom vi tillbaka till stallet, något trötta men glada över det goda sällskapet! Duktiga lilla Elmer som tillryggalägger 2 mil utan problem :)

4 h :eek: Men det är ju det de säger, araberna är tuffa.

kl
Jag har skruvat upp sadel samt tränshängare, och handlat stallutrustning hela dagen. Helt slut nu vill jag lova. Hästen blev verkad också, och jag är jätteförtjust i min hovis. Hon verkar tänka som mig, var väldigt rar med lilla hästen och westernmänniska. Kanonkul! :D

Just det! Hovis hjälpte mig även kolla sadeln och lägga den rätt, så det känns jättebra.

Jag rider ju inte på min egen men jag har bland annat en kallblodstravare som jag ridit ut på en hel del och vi har börjat utforska ridvägarna häromkring.
Rundorna har varit runt tre timmar med skritt, trav och galopp och hästen taktar in på gårdsplanen och vill jobba ännu mer. :eek:

De orkar mer än vad man tror!

Åh så spännande! Det kommer gå kanon! :banana:

Vart har du hittat dina boots? Jag letar runt och hade hoppats att man kunde hitta ett par under tusenlappen men alla jag ser kostar ju nästan två!

När du väl har gått in dina 2000kr boots bryr du dig inte om prislappen längre :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar