Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Något som hjälper vid pälssättning/fällning är extra proteintillskott.
Då ska man börja ge redan en månad innan hästen börjar fälla. Jag ger min päls-häst tillskott och det hjälper mycket, han blir både pgigare och gladare samt att pälsen är finare och fällningen går lättare.

Så HippoGrow gör nog susen :)

Men B-vitamin kan de inte få för mycket av och vad jag läst så fungerar det på somliga hästar. :)

Svullnaden går åt rätt håll! Ingen förändring alls under dagen vilket betyder att det inte är lymfangit utan bara en blockliknande svullnad (det hade spridit sig i ner i hela benet isf.) Han ligger dessutom kvar på normaltemp. Så där har jag inga problem med tävlingstart.
Fast klåfingrig som jag är så fingrade jag igenom bommen på den lånade sadeln en gång till (för säkerhetskull!) och hittade en liten knöl. Och ju mer jag kände ju större blev den, så nu har jag ingen sadel IGEN. Jag ska testa en sadel imorgon men det är ju inte säkert att den passar men det är bara att hålla tummarna. Fördelen med allt detta är ju att jag inte har tid att va nervös! Jag är bara mest förbannad :angel:

/Kajsa som kämpar hårt för att komma iväg på denna lilla fnuttetävlingen.

Ja, för ut och tävla ska du! Imorgon lovar jag att svullnad är ett minne blott. ;)

kl
Jag tömkörde min idag med ordentliga tömmar för första gången. Hade medhjälpare, men det hade nog gått fint ändå. Hon var jätteduktig!

*kl*

Idag har min smula haft på sig träns för andra gången :) Jätteduktig är hon, om bara shettisen kunde hålla sig borta medan jag tränar henne så vore det ännu bättre ;)

Ska börja ensamträna shettisen snart så jag kan träna henne utan att han är inärheten :)

Låter som min. Ska vara hemskt nära och sniffa oavsett vem det är. Kommer iof direkt i hagen, utan inkallning. :D

En bild från oss från dagen.
img9035copy.jpg

Imorgon ska jag troligtvis longera, med sadel och träns. Första gången för det, sedan ska hon få stå i helgen medans jag hoppar in och jobbar litegrann. Kanske hoppar lite i stigbyglarna imorgon också, om allt känns bra.

Det blir tävling imorgon! Grannens sadel låg som en smäck och Ubbe har, hör och häpna, börjat fatta galopp för mitt öppna innerben (dvs min höft) i en bra fattning från både skritt och trav! Så nu är jag pepp och Ubbe står med nättäcke inne i boxen för han får då inte smutsa ner sig för mycket, blänkande nyduschad som han är! :D

Jag gissar på att det blir mycket bilder men jag kan inte lova att jag lägger ut några om vi inte är väääldigt fina eller stolta, hahah!

Nu är lugnet både slut och har börjat! Först men inte sist en underbar bild från min backlucka! DREGEL!

310449_2399786676853_1316618163_32838075_2721647_n.jpg

...och så en hälsning från busen som pallade äpple i väntan på duschen!

316868_2399785916834_1316618163_32838073_965020_n.jpg

Jag undrar jag hur mycket han glänser nu när han är nyduschad och groomad, bara vi inte bländar domaren fullständigt ;)
Kvar på listan är att jag ska äta, åka till jobbet, duscha, sova, sova, gå upp 6 och dricka kaffe, gromma pålle som bästa mamma tagit in från hagen, lasta kvart över sju-halv åtta och låta pappa köra till tävlingen! Hihihiih!

Och just det.. Jag har hängt! Gick svinbra! Longerade också för första gången, hängde när hon fått kuta i 10 min. Första gången för henne både vad gäller longering och hängning! :D

Kan inte låta bli, utan spammar tråden totalt med bilder. På lite drygt 2 månader har vi gått från detta
img8727m.jpg

till detta.
img9041s.jpg

Hon har blivit så mycket duktigare för varje gång! Här ser det förvisso ut som att jag halar in en kalv, men är bara noga att hålla avståndet till bakdelen. Hon flyttar för trycket trots att tömmen inte ligger an särskilt! Och skruvar fint på benen :p

Min lilla silverprinsessa. Som blivit oerhört skötsam sedan mamma kom hem. :love:
img8761i.jpg

Ehrr.. :angel:

Då var debuten avklarad! Och blodad tand fick jag så det räcker och blir över, så himla roligt och mysigt! Det slutade med en andra plats (och sista plats :angel:) men vi blev iaf inte diskade hahaha!

Ubbelito :rofl: stannade mitt i mönstret och spetsade öronen mot den läskiga, läskiga klarblåa bommen som låg mitt på banan men lyckades sedan ta sig fram till nästa kon där han fint stannade! Sen fick vi faktiskt till en galoppfattning som såg fin ut men som han snabbt avbröt pga läskiga bommen igen! Skritten fram till bommen var inte alls lika läskig och de 6 steg backning gjorde han finfint!
Efterföljande railwork kändes bra fram tills efter första galoppen där han snyggt sidepassade i trav hela långsidan innan vi fick nästa order om galopp. Men jag är nöjd! Han är ju bara tre och jag är ju ingen proffstränare. Det blir däremot andra bullar i vår! :d

Nu ska han få gå någon mysig barbackaritt innan han får vila efter denna perioden och så får jag leta sadel under tiden!

Tänkte jag skulle visa "min" läromästare:

_DSC3261.jpg

Väldigt lurvig på denna bilden dock :p Här ser ni mig också, ser lite lagom borta ut :p

DSC_0009fixad.jpg

Här är han snyggare :D

Gud så vacker! Verkligen helt hemskt snygg.

kl
Vi hade jubileum idag på klubben med bl.a westernuppvisning. Kul! Nästa gång ska jag rida den ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar