Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Låter ju onekligen som en perfekt läromästare! Och lite avundsjuk blir man förstås, egen tränare och allt ;) Är du sugen på att tävla någonting i framtiden? Med eller utan stiliga herren.

Ja det är väldigt nyttigt för mig! :)

Jag ska börja rida en annan häst snart, eftersom pålle jag rider nu egentligen är tränarens tävlingshäst. Den andra är ett litet sto som jag har ridit ett par gånger innan men inte så seriöst då. Hon är lite kaxigare (sto! :p) men också ganska känslig. Om det går bra på henne så ska vi eventuellt ut på någon liten tävling i vår, det skulle vara superkul! Jag har inte ens varit på en westerntävling, skulle jättegärna åka och se det någon gång. :)

Jag hoppar in lite i frågan om skor. Ubbe är fortfarande oskodd, av anledningen att han bara ömmar på grusväg och jag kan välja att gå i vägkanten. Eventuellt köper jag barfotaboots till våren när han ska gå mer. Eller broddade till vintern. Ju längre han går utan desto bättre. Hovkvaliten får avgöra.

Idag ska jag lydnadsträna Elmer-Pelmer!

Klart det går bra, och klart du ska tävla ;) Någon särskild gren du tänkt dig? Har inte heller sett något, och hinner nog inte innan det är dags för debut för egen del. Lite tävlingar här verkar det som.

kl
Jag tömkörde fö idag! Helt ensamma i både skritt och trav, ute i naturen! Gick skitbra. Verkligen skitbra. Sedan har vi skruvat och fixat lite till i stallet. Fibbla har fått byta box, hon kan inte ha öppen front då hon hugger. Men vad gör väl det? Hon är allt som oftast snäll och go och tycker om att vara på äventyr med mamma. Tempen låg på stadiga 38.1 och lymfkörteln är inte förändrad. Tjiho!

dsc00363.jpg

dsc00366.jpg

Håller med dig :) Ska försöka ha min oskodd för jämnan men hon ömmar på otäckt grus, om det är mycket och ofta. Hovslagaren är av samma åsikt och vill helst inte slå på några skor innan hon är närmre 4 år. Tänkte ha sånadär boots i vinter, som man kan fästa broddar i.

Ingen aning vad det blir i så fall! :p

Vad skönt att det inte har blivit värre, och kul att det gick så bra att tömköra! Hon är sockersöt din pålla! :love:

Haha tack! :D Brukar låta så innan hon bitit en.
Men vad gör väl det, då jag red på henne idag! 2 min i spöregn med ledare, men ååh så roligt och härligt!

Såklart så har Shelby gått och fått en stukning bak nu när vi äntligen har kommit igång. Tråkigt med allt regn och sliriga hagar! Hoppas det lägger sej snart...

Roligt att se att det går bra för er andra iallafall :)

Min häst vilar i helgen men jag hoppas på att få låna en äldre, westernriden gumma. Tycker det är lite tomt i tråden, vart har ni tagit vägen? Pinkilly, Azuzephre, IronWill, Egonson? Hur går det för er?

Jag har inte ridit på jättelänge, har blivit körning och markträning samt lite annat smått och gott i lugn takt. Egonson fäller och sätter päls för fullt och då är han inte jättepigg på att arbeta, jag har också mkt att göra.

Så det är därför jag har varit lite tyst ;)

kl

Jag har varit uppe och ridit innan frukost :D Svärmor skulle till jobbet kl 9 så vi red en sväng innan. Det gick rätt så bra, men det är svårt att ha kontroll på hjälperna! Jag känner mig som en nybörjare :p Hästen är smart och utnyttjar det faktum att jag inte har full koll. Men han är inte taskig på något sätt, utan det är småsaker som att öka traven fast jag inte bett om det, eller fortsätta gå fast jag ber honom att stanna.

Har provat ett par westernboots också som jag kanske ska köpa :angel: Som tränaren uttrycker det: "Kan ju vara bra att ha när du ska tävla :D" Haha, hon planerar långt fram för mig :D

Jag är tillbaka, om än för en kort stund! Min data är sönder, därför jag inte är aktiv! Förhoppningsvis kommer den tillbaka.. snart?.. :D

Okejdå, det är accepterat. Datahaveri godkänns också Azu. Själv har jag en korthårig fåle och en intakt dator ( och tur är väl det, kostade lika mycket som hästen :devil: ). Min har vilat nu under helgen, och ingen feber eller försämrad aptiti. Lymfkörteln är mindre och hårdare. Så idag ska jag bygga en liten bana på ridbanan att tömköra med min bästa vän som också har dragit på sig en 2åring. Var in på hööks och handlade lite idag också, så nu är jag sugen att prova saker! :d

Du ser, innan året är slut har du startat något litet i dina nya boots ;) Jag försökte också få ut en tränare igår, men det gick inte vidare bra. Något fel på numret. Ska höra om inte mon hovis kan komma och lära mig ett och annat. Står nämligen ett äldre halvblod i samma stall som mig som jag får låna ibland. Fd. hoppstjärna och en aning westernriden! Vråltur, ska försöka rida någon lektion då och då på den damen. Kände mig nämligen ganska vilse när vi skulle rida själva :o har fullt sjå med min egen kroppskoordination så hästen får nog inte ut särskilt mycket av att släpa omkring på mig.

Jag såg i en annan tråd att du håller /hållit på med trail by hand (eller om det hette trail at hand). Vad innebär det?
Blev nyfiken då min Hubbe är mycket mer "lydig" och kunnigare från marken än från ryggen. Hade varit kul att ta vara på det och bygga vidare på det på något sätt.

Haha kanske det kanske :D

Låter väl jättebra om du kan rida lektion på den hästen! :) Jag tycker det är superbra att ha någon som kollar på en, bäst är ju en tränare men det kan vara guld värt att bara ha en kompis som står och tittar på och säger till när man t.ex. har handen fel eller vad det nu kan vara man vill träna på. Det är ett av mina största problem nu, vill gärna hålla handen i "dressyrposition" så att säga :p

Jag läser tråden men har inte så mycket att tillägga, satt upp för första gången idag på min som varit lite skruttig.
Trillade av. Men lika glad i alla fall. :D Det finns inget som slår känslan av att sitta på på sin egen häst! Som att komma hem. :love:

I övrigt har jag så mycket hästar(dressyr och hopp) att rida och sköta att jag börjar
känna att jag snart måste säga stopp för antalet hästar jag har att göra med. :o

hur menar du med dressyrposition?

jag använder mina händer precis som när jag red engelskt, MINUS de hemska handlederna s a s..

När jag rider dressyr har jag händerna en bit ovanför manken, när jag rider western gör det att jag gärna tar för mycket i tyglarna, därför har jag dem längre fram och lite längre ner. För att tygeln ska kunna vara lös. :) Jag är ju nybörjare inom detta så :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 708
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024