Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Det var lite trail, lite pleasure och lite showmanship at halter. Nyttigt för mig om inte annat!

Vad roligt med jubileum! Och ja, nästa år får du va med :D

zassoo: vilken snygging! kul att få en sådan möjlighet!

Jag har nu kollat igenom filmen på vårt mönster och railwork samt satt ihop ett klipp till youtube. http://www.youtube.com/watch?v=F21Kkq1Nvkg Ha överenseende med min lilla Ubbe, bommen var läskig där i första bågen och i slutet på andra. Dessutom så kom fullblodet fram i honom i sista joggen/traven och det var inte direkt läge att korrigera honom! Jag är iaf tokigt nöjd!

Hej! Här vill jag också vara med! Är supernewbie med en connemara/fullblods korsning på 3år som är under inridning. Just nu jagar vi sadel vilket inte verkar vara så lätt till en häst med hööög manke med kort/smal/svänd rygg.... :crazy:

Det var lite trail, lite pleasure och lite showmanship at halter. Nyttigt för mig om inte annat!

Det låter roligt! :)

zassoo: vilken snygging! kul att få en sådan möjlighet!
Ja det är jättekul :)

Jag har nu kollat igenom filmen på vårt mönster och railwork samt satt ihop ett klipp till youtube. http://www.youtube.com/watch?v=F21Kkq1Nvkg Ha överenseende med min lilla Ubbe, bommen var läskig där i första bågen och i slutet på andra. Dessutom så kom fullblodet fram i honom i sista joggen/traven och det var inte direkt läge att korrigera honom! Jag är iaf tokigt nöjd!

Kul med film! Lite läskigt verkar det allt vara dock, enligt pålle ;)

Såg fint ut! Lite orutinerad Ubbe som Zassoo sa, men det löser sig ju med tiden ;)

Jubileumet var roligt, men publiken väntade sig nog mer fart. Vet inte om jag tycker det var bra eller dåligt att det gick lugnt till, späddes iof inte på några fördomar, men det blev en smula platt. Roligt att fler får se lite vad det handlar om i vilket fall, min kompis blev intresserad :D

Välkommen Sofie!
Ja, de flesta westernsadlar är väl anpassade efter quarterryggar. Hoppas det ordnar sig snart.

Sedan..Har du möjligtvis en bild? :angel:

Bild finns på i mitt galleri.. jag är så jäkla dålig på hur man lägger upp bilder i trådar :o Ja jag hoppas jag hittar en sadel snart.. om någon har något tips så mottages det tacksamt :)

Bild finns på i mitt galleri.. jag är så jäkla dålig på hur man lägger upp bilder i trådar :o Ja jag hoppas jag hittar en sadel snart.. om någon har något tips så mottages det tacksamt :)

Jippie, nu lyckades jag få in en bild på min avatar iallafall =)

Nämen! Samma färg och stjärn som min! Ska vi bestämma att du bara har grönt på din så har jag blått på min, så ingen misstar sig?

.. Jättefin! :D

Tänkte jag skulle visa "min" läromästare:

_DSC3261.jpg

Jag är förälskad!:love:

Double C Nevada Fancy är riktigt bra för hästar med svängd rygg. Bekväm att rida i också. Bra bommar, helt ok sadel i hyfsad prisklass.

kl

Åh :( Tog ut veterinären för att vaccinera lillan idag, också gjorde hon ytterliggare ett fynd. Hon hade en förstorad lymfkörtel, dock bara en. Normal temp och fint allmäntillstånd, kunde kanske vara en tand som vuxit snett. Men smittsammare saker nämndes så nu får hon inte besöka andra hästar, bortsett från hagkompisarna. Därmed utgår tömkörningen på banan jag sett fram emot, samt löshoppningen. Skulle tempa och hålla koll en vecka, hon får stå inne på natten också för att se så hon äter problemfritt. Sedan får vi se om något förändras. Förhoppningsvis är det ingen allvarligt.

Nej vad tråkigt! :( Hoppas att det inte är något allvarligt!

kl

Igår red jag igen :) En vecka sedan sist, och när jag satt upp kände jag mig helvirrig vilket gjorde att jag inte gjorde nåt rätt, typ :p Men efter en liten stund kändes det bättre. Det blev en blandning av lektion och rida själv eftersom tränare/svärmor red en häst samtidigt. Men det var bra, jag fick i lugn och ro träna på att få pålle att öka och minska vilket inte är det lättaste. Red på en volt i trav och försökte ha kontroll över mina ben :p Jag är än så länge ganska oprecis i mina hjälper, och pålle är tävlingshäst som är känslig för hjälperna, så ganska ofta blir det att jag ger för stora hjälper (även om jag själv inte tycker det) så han sticker iväg istället för att bara öka lite, och stannar helt fast jag bara ville trava långsammare. Men det går bättre och bättre, övning ger färdighet! :D

Övade lite bakdelsvändningar och framdelsvändningar också. Bakdelsvändningarna gick ganska bra, men det har jag övat så mycket i dressyren så det sitter rätt så bra :D Framdelsvändningarna var värre, dels för att pålle inte är lika bra på det och dels för att jag förmodligen gav honom rätt så vimsiga signaler. Lite utnyttjade han det nog också. :p

Kul är det i alla fall! :)

Ja man får hålla tummarna. Tyckte nästan den kändes ännu större nu på eftermiddagen. Hmpf.

Låter ju onekligen som en perfekt läromästare! Och lite avundsjuk blir man förstås, egen tränare och allt ;) Är du sugen på att tävla någonting i framtiden? Med eller utan stiliga herren.

NU har vi lyckats hitta sadel iallafall :laugh: Fick et tips av en sadelmakare som gjorde det hela betydligt lättare... fjärilspadd... Hallelulja! Hon menade att till hästar som såg ut som min fanns det typ inga sadlar som låg bra... hrm..
Idag fick hon dessutom skor på fötterna för första gången.. Lillan börjar bli stor!

kl

Åh :( Tog ut veterinären för att vaccinera lillan idag, också gjorde hon ytterliggare ett fynd. Hon hade en förstorad lymfkörtel, dock bara en. Normal temp och fint allmäntillstånd, kunde kanske vara en tand som vuxit snett. Men smittsammare saker nämndes så nu får hon inte besöka andra hästar, bortsett från hagkompisarna. Därmed utgår tömkörningen på banan jag sett fram emot, samt löshoppningen. Skulle tempa och hålla koll en vecka, hon får stå inne på natten också för att se så hon äter problemfritt. Sedan får vi se om något förändras. Förhoppningsvis är det ingen allvarligt.

Är inte det ganska vanligt? Räcker väl med en lättare förkylning... Hoppas det inte är något allvarligt iallafall... :crazy:

En stallkompis sa detsamma, att det ju var ganska vanligt att småynglen blir förkylda nu. Men den är ganska rejält svullen. Hoppas att det försvinner.

Skönt att ha hittat sadel! Din var också 2 år va? Varför väljer du att sko nu? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 708
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar