Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Åh så spännande! Det kommer gå kanon! :banana:

Vart har du hittat dina boots? Jag letar runt och hade hoppats att man kunde hitta ett par under tusenlappen men alla jag ser kostar ju nästan två!

kl

Någon som vet vad det är för outfitskrav i showmanship? Måste man ha hatt, skjorta och boots eller kan man ha hjälm och vanliga ridskor? Hästen kan väl vara naturlig, om än välansad?

Jag är oxå nyfiken på det!

Bluefish, jag är lite nyfiken på din sadel, såg att du hade köpt en som du skulle ha till inridningen. Vad har du hittat för något? kan du inte lägga in en bild då hon har den på sig :-)

Jag svarar er båda här!

Nej, inte anmält mig ännu. Blev lite skraj när denna smidiga unghästen var en jäkla turbo i galoppen och jag fick glömma pleasurn som jag ville starta i, det var ju enda klassen jag hade koll på! Men det får gå som det går, det blir säkert bra.

Ang boots så hittade jag dem på Tradera! Fick chansa på att jag kunde ha storlek 37 (ligger strax över) och lyckades få hem dem.. Jag får ha nylonstrumpor i men jag har boots och de är hur sköna som helst! Men kolla i vanliga skobutiker, det kan finnas några med bra sula som går att rida i :idea: Jag har inte haft tid att åka in och kolla skobutiker så jag har hoppats att det skulle dyka upp ett par boots i stallet en solig dag :angel:

Bildbomb på min blivande tävlingshäst!
307705_2372093064530_1316618163_32804143_2318253_n.jpg

267622_2287954201111_1316618163_32687674_3753686_n.jpg

264235_2173686824498_1316618163_32574600_2078418_n.jpg

Han är somsagt Solid Paint, en renrasig Paint men inte tvåfärgad.

Senast ändrad:

Jag vet inte riktigt, den är märkeslös. Gav 3500 för den dock, med gjord och padd. Tycker lädret är kraftigt och rejält, men den är gammal. Men i fint skick, jag litar på den!
Den är kortad baktill och därmed rundskuren, då den legat på D-ponny förr. Jag tycker inte den blir för lång, bommen ligger på plats. Lite vid kanske, men så får det vara. Den har fått sig några smällar men duger utmärkt just nu.

Här ligger den en smula långt bak, haft lite trixigt med att lägga den rätt.
img_8700.jpg

Och här är den lite långt fram, ospänd. Första gången jag la på den.
sadel31.png

Bara sadeln :laugh:
bild2734s.png

Klart du ska vara med! Och vinna, något annat går vi inte med på :cool:

Och fin var han, men så högrest? Hade inte gissat på paint, men det var en snygg modell!

kl

Någon som vet vad det är för outfitskrav i showmanship? Måste man ha hatt, skjorta och boots eller kan man ha hjälm och vanliga ridskor? Hästen kan väl vara naturlig, om än välansad?

På D-nivå behöver du bara ha vanliga ridskor, jeans, skjorta och hjälm/hatt och en fin grimma med tillhörande grimskaft.

Ska man tävla lite högre så är det kavaj, kostymbyxor, boots, hatt (viktigt att alla kläder är i samma färgskala, tex svart), showgrimma, lädergrimskaft med kedja osv..

Jag brukar ha min mammas gamla ridkavaj, slinky, mörka jeans, boots från hööks (typ 5år gamla) och hatt. och då tävlar jag oftast på C-nivå.

Klart du ska vara med! Och vinna, något annat går vi inte med på :cool:

Och fin var han, men så högrest? Hade inte gissat på paint, men det var en snygg modell!

haha, får se vad som händer! Jag ska försöka se vad poängen läggs och satsa på de punkterna ;)

han är rätt högställd ja, längst ben i stallet och snyggast hals dessutom. och rumpan kommer han nog slå ner kallblodet på andraplats med allt eftersom han sätter muskler :love: Han har ju fullblodsmamma så mycket av det högresta kommer kanske därifrån, manken gör det iaf. Enligt hingstens uppfödare är Ubbe mer lik sin farfar än sin far men min tränare tycker han är sin far upp i dagen!

Tur du tittar in i tråden och upplyser! :D Då ser det ut som att vi skulle kunna delta ändå.

Jag vill också ha anlag för jätterumpa :( Tror han kommer bli ruskigt stilig med riktiga ridmuskler. Vem är han efter?

Han är efter Suspisious Mischef. Jag känner mig så lyckligt lottad som "hittade" honom <3

Tur du tittar in i tråden och upplyser! :D Då ser det ut som att vi skulle kunna delta ändå.

Tja, när jag började med western ( 2006 ) så började jag tävla innan jag hade läst regelboken/tränat för tränare.
Hälften vågat hälften vunnet!

Jag klappade på hästen (man får inte ta på hästen i någon klass) osv men det gick bra ändå eftersom det fanns många att fråga och förstod jag inte frågade jag domaren innan klassen börjat :)

det gick ganska bra för mig ändå, andra tävlingen med en KM vinst i Western Riding Youth så blev jag frälst.. :angel:

Såhär såg jag ut när det begavsig back in the days :D
Jag tror det var i Jättendal.. Med mitt halvblod (som jag tävlade senast nu i våras)
när jag började fanns inte E-klass utan man började direkt i D, och i D-klass fick man ha engelsk utrustning.

BejbAgusti3.jpg

Fränt! Och jättefin häst!

kl
Min lymmel blev helt uppspelt och busig idag under tömkörningen, och tji fick jag för mina korta tömmar. Måste skaffa riktiga, för hon fick in en fullträff på låret. Men skämdes nog när matte blev arg. Jäkla häst, alldeles för lätt om baken.

Har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra med sadel... om jag ska försöka hitta en som passar att vänja in med eller om jag ska köpa en vanlig engelsk att ha i början med invänjning osv. Hon har ju rätt kort rygg då hon är ganska liten så jag vet inte om jag kan hitta nån som passar nu och jag vet ju hur man ser att en engelsk passar men western är lite värre.

Man är ju så sugen att ha en western bara för att man är så nyfiken/intresserad av det nu även om det inte har så stor betydelse i det här stadiet vad man har för sadel...

Ska du sitta in henne i samma sadel? För då är kanske frågan om du är mer hemma i en engelsk än en westernsadel? Jag skulle inte vilja sitta på en unghäst i en westernsadel om jag inte var van vid 1. hornet 2. stigbyglarna ;)

Jag såg ut så här när jag tävlade Trail in hand. Showmanship fast på trailbana.

E-klass
59201_439948729647_568189647_4940058_5587191_n.jpg

Skjorta från HM, hatt, boots, svarta stretchjeans, blingbälte o blingörhängen.

D-klass
207753_10150152910354648_568189647_6452447_2904206_n.jpg

Tävlingsskjorta från någonstans :p , hatt, boots, svarta stretchjeans.

Hästen har en välsittande lädergrimma och ett lädergrimskaft med kedja i samma färger.

Kan tipsa om er som vill ha boots, att det oftast blir väldigt mkt billigare att beställa från USA trots frakt och tull. Mina boots gick på 800 kr, totalt ca 1000-lapp. Hade jag köpt samma märke här i Sverige hade jag fått ge 2500 för endast bootsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 712
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 961
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 680
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar