Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Haha jag skrattade nästan så jag trillade ur soffan :D

kl
Idag red jag jag! Fick tummen upp från hovis igårkväll så vi provade. Hon var urduktig! Trots att det var över en månad sedan jag ens satt upp var hon supercool. Vi travade litegrann också, svarar superfint! Men hon fortsätter hoppa markbommarna :p

Slänger in ett par bilder här också föresten.

frn10.jpg

frn5.jpg

Så här söt är min lilla älskling för det mesta just nu så vi vilar nog ett tag till och hoppas att det går över... :grin:

401061_2245492755078_1780934778_1435138_1063909199_n.jpg

Sicken surpotta. Fortsatt vila verkar logiskt :d

Bluefish: Fippel bockar/rodoe:ar inte så mycket längre?

Egonson_: Jag vill gärna se fler bilder på din fina :love:

KL.
Ubbe vilar, tredje dagen och jag lider av hans uttråkning och rastlöshet.

Nej, hon har lagt av med det nu som det verkar! Nu blir hon inte lika frustrerad när hon inser att hon inte är lös. Så snart ska vi våga oss på att börja rida ut och sedan blir det inte mycket mer ridning på banan för i år!

Jag vill också se fler bilder på Egonson!

Fru Boll och jag tog oss en ridtur i en av sommarhagarna idag. Det var tur att man hade sadeln, hon bjöd på rodeo. :d

stella3-30.jpg

Hahaha en säl! :rofl: jag hade aldrig kunnat ta henne på allvar efter den kommentaren :D Shelby alltså, inte Bluefish!

KL.
Imorgon kommer min syrra och rider Elmer. Jag är lite förkyld och orkar inte riktigt så hon ställde upp på att rida honom lite. Ska bli kul, jag tror inte hon suttit på honom sen förra sommarn 1½ år sen. Det blir dessutom hennes första ritt i westernsadel, får se om den duger för fröken hippolog ;) Och jag tänkte filma ja, jag hoppas hon visar upp honom bra för mig.

Senast ändrad:

Ridit både igår och idag och sambon var med en liten stund med kameran. Vi har bara så smått kommit igång, han har i princip stått hela hösten så det är mest senaste månaden vi börjat på, blir bara på helgerna eftersom jag går i skolan i veckorna men vi kämpar oss framåt och jag är mest glad att han nu är glad och framåt, han var lite grinig för någon månad sedan när vi började men nu börjar vi hitta varandra :)

29jana.jpg

29janb.jpg

29janc.jpg

29jand.jpg

Ett litet filmklipp: http://www.youtube.com/watch?v=huXNdg0vUb4

Jag såg den vita i bakgrunden ;) Han är så himla söt! Rund och hårig! Tycker det ser bra ut för er, blir ju minst en D-klass i år, det ser man ju. Består ditt huvudlag delvis utan curbstraps föresten? Eller är det köpt sådär? Såg jättepraktiskt ut.

kl
Vi har fått tillstånd att låna en äldre häst i stallet i princip så mycket vi vill för att ha som tryggt sällskap till våra unghästar nu när vi ska börja "rida ut"!
:bump::bump:

Hihi, hon fick bara ha sadel på idag, blri så dumt när det blir en vecka mellan gångerna men nästa helg ska en kompis komma så ska jag skritta lite på henne med hjälp från backen.

Han är lika go som han ser ut, han är så himla mysig nu när han kommit igång, inget surande, han gör allt man ber honom om.

Några tävlingar tror jag inte vi är kvalificerade för :D :p Jag vet inte ens om jag gör de hjälper som andra "westernfolk" gör, jag gör så som funkar med Lillen och så tänkte jag göra lite trailövningar sen när jag fått tummen ur och snickrat en grind, bro och fixat lite bommar, fram till dess övar vi på att ha så lite hjälper som möjligt :)

Hon är så fin din lilla tjej, kul att se era framsteg.

Japp jag har bara tagit 4 ringar, en curbstrap och en annan liten rem och gjort som ett eget sidepull. Hade egentligen tänkt att göra som ett rep på nosen men det här funkar väldigt bra än så länge så jag har inte behövt ändra.

Du har tur, idag är hon billig :devil: Högg upprepade gånger efter ledaren och försökte sig på egna idéer hela tiden. Såsom jämfotahopp, tjurrusningar och annat kul. Fast.. ett par månader till klarar jag. Men tack! :D

Ja, det är ju lika med en trailklass! Vi ska försöka vara med på blåbärshoppningen här hemma till hösten. Alltså 5 bommar i följd i trav. Klarar vi det nästan måste du göra en liknande bedrift! F*n vad smart, det tror jag att jag ska göra också. Har en curb som bara hänger, och jag tycker repdelen på mitt sidepull blir för skarpt på henne. Hon reagerar väldigt om jag tar i henne. Slita bort den och ersätta med läderrem? Ska prova längden bara, men det blir nog bra!

:rofl: ha ha ja man måste ju pröva lite:angel: är det en welsh tro eller är jag helt ute och cycklar?Väldigt ögonfallande:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar