Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Vi ska också iväg och löshoppa, varannan vecka hela våren. Det ska verkligen bli spännande! =)

Fy fabian vad omotiverad jag är! Det ska bli så skönt att skvallra och prata skit med grannen en stund och hoppas på att vi ska kunna träna nått i denna snö utan snösulor. Förhoppningsvis är någon väg plogad. 2 dagar kvar till träning, hoppas vägunderlaget håller sig körbart, jag behöver det verkligen!

Vi ska iväg 1 gång varje månad har vi tänkt, det blir lagom för oss. Hon tycker redan det är svinkul, men vi behöver fila lite mer på rutinen och framförallt hur man egentligen gör inför 3års. Det är ju jag som ska visa.. :o

Åååh skitpiss :( Min tjej har fått bärrandsröta på båda fram. Ser fult ut, men hon är inte påverkad så är nog inte så jäkla lång gånget. Hovis kommer och karvar på måndag. Känns inte alls bra, borde ha "usel hästägare" i pannan..

*Puttar upp tråden lite*
Hur går det för alla? Imorgon ska vi på första löshoppningen, det ska bli kul! :laugh:

Hovis har varit ut och skurit bort det drabbade hornet hos oss, fortsatt ohalt och pigg. Men jag väntar med att rida henne, även om vi så smått ska försöka komma igång igen. Det blir lite tömkörning bara. Får se hur det blir med löshoppningen, hovis kommer ut en gång till innan dess. Just nu är en hovvägg borta och hon går delvis på sulan. Vilken iof är hård och härdad men helst ska det växa som fan nu.

Tråkigt :( Bra att hon har en vettig sula!

Hovis sa till mig att va otroligt försiktig och hålla koll på Elmers ena framhov, en klyfta som håller på att spricka bakåt från ett broddtramp förra året. I värsta fall är det ATG och gipsa, plasta som gäller men har jag tur kan vi kanske klara det. Bara det inte spricker.

Ubbe har skor fram och det verkar räcka för att han ska trippa ut och in från hagen med glatt humör. Han va innibombens duktig, frågade rätt rejält om han va tvungen att stå där på tre ben men sen sov/vilade/myste han sig igenom skoningen. Vilken gullepärla!

Ja hovtrassel är inte skoj. Finns som inget att göra heller, annat än vänta på att det växer ut igen. Idag tömkörde vi lite lätt med fötterna och hon är fortsatt helt obrydd.

sm3.jpg

sm1.jpg

sm2.jpg

Usch 20 grader kallt idag men sol. Brrrr. Försöka rida ändå en tur,längtar till våren. Men ett bra tecken det är ljust mycke längre :)

Här var det också riktigt kallt idag. Och blåste, ett ridhus vore trevligt. Vi tar det fortsatt lugnt med tanke på hovarna. De ska kollas upp snart igen, så får vi se hur domen lyder. Om vi får börja lite uppsuttet. Igår bytte vi outfit på våra hästar iaf, såhär söt blev Fippel.

fibbla2.jpg

fibbla.jpg

Halvblodskompisen däremot.. Han skulle blivit westernhäst han.

jacko2.jpg

Har du sålt eller? ;) Nja, min kompis köpte det från en second handbutik á la häst, men snyggt är det! Och jodå, hon är sockersöt, men åh så skamsen hon såg ut.

Och ni får ni hålla i hatten. Fått tips om att börja rida för en jätteduktig tränare 1 gång/månad en bit bort, då de fått en ledig plats. Ska bli kontaktad av den ansvarige så får vi se. Känns lite knasigt, min häst är ju så liten. Men är det ok för dem att jag rider 15-20 min så varför inte? Min sits och mina hjälper kan man alltid korrigera till en början.

Ja men precis, mitt gamla halvblods utrustning säljs ut nu :D

Men så kul med en plats på träningarna! Jag tycker minsann att det aldrig är för tidigt att ta hjälp av tränare, ju mer rätt det blir i början desto mer får du ju tillbaka sen. Du rider ju henne nu så varför inte rida henne för en tränare, liksom.

delvis KL.
Snart är det bara en månad kvar tills första Per L-clinicen, jag längtar verkligen. Den här träningen på närmare håll är ostrukturerad och jag blir så frustrerad, ska jag slänga ut cirka 300 kr så ska jag ha valuta för pengarna. Jag är hemskt nöjd efter provlektionen men somsagt, det måste struktureras upp.

Idag red jag mammas kallblod lite. Serpentiner, halter, igångsättning och efter lite istadighet och stelhet så mjuknade han och var såpass uppmärksam att vi lyckades ta oss genom trailgrinden, bron och boxen! *stolt!* Nu ska jag bara fixa galoppen på honom med men underlaget är inte roligt, fast ikväll kommer snön!

Mamma trodde att detta va en bild på hennes Casper, kallblodet. Tji fick hon för det är minsann Ubbe! Här ser ni också mitt problem med att hitta en westernsadel som inte kilar fast sig på bogbladen :grin: (Nu har jag tack och lvo en sadel)

405624_3174067273384_1316618163_33271393_786236287_n.jpg

Ahaa :) m[en tror du inte att han blir lite rundare om han blir äldre? Så blir det lättare att hitta sadel?

Tyckte hästen var lite matt i färgen men det e nog bara kameran :)

Själv letar jag lite halft sadel sedan flera år tillbaka... har redan gett upp typ...
Har för höga krav för liten budget.. hehe..

Btw, kanske skulle gå med en build up pad som gör att sedN inte tippar ner på bogbladen?
Har ingen erfarenhet av det själv. Mina har varit för breda/svankiga... har legat som tvålar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024