Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Där blir du nog lurad igen ;) Han drar nämligen full Q i bars men Ubbe behöver lite utsvängt fram för att sadeln inte ska låsa bogen. Det blev väldigt tydligt mellan en Garland Full Q och min Rocking R. Jag verkligen älskar min Rocking R!

Ps. Jag vill inte att han ska bli bredare... Jag kan inte plocka bort mer padd under.

Josefine: Gud vad roligt! Lycka till och ha det så kul! :D

Kanake dags att byta glasögon?

Min ponny var i glansdagarna så fet över ryggen så att ryggraden var som en nedsjunken ål på ryggen så min uppfattning kanske är skev haha :)
Men är han typ bullig vid manken som gör att mina ögon blir lurade?

Det är säkert bogbladen som du uppfattar som bulligt. De där jävlarna som ställer till i ur och skur :grin: Haha. Kolla efter den lilla tappen man som ligger ca 5 cm efter "manluckan" så ser du kanske vad jag menar. Han blir bred väldigt fort över manken, det syns dåligt på bild och jag har själv blivit lurat, IRL, på detta. Så jag förstår att du inte ser ;) Han delar engelsk sadel med kallblodet, en wintec wide med mellanjärnet (de lila). Vad kan det motsvara, 3-4x-wide?

Kl
Igår va Ubbe jätteduktig. Det kändes lite som att utmana ödet och rida på en åker första riktiga snödagen sen förra vintern men han va så duktig så.

Senast ändrad:

Det där var ju inte så tokigt! Men det går säkert mycket bättre nästa gång, de brukar ju förstå ganska fort. Det är så roligt att löshoppa dem också, ofta tycker de ju att det är så sjukt kul själv! :D

kl
Vi tömkörde idag, en 30 min med sällskap. Bitvis skötte hon sig över förväntan, bitvis var hon superfeg och brydde sig inte nämnvärt om den arga människan i andra änden snöret. Men överlag är hon bäst min lilla tös. Hovarna ser riktigt fina ut, med tanke på omständigheterna. Hon ömmar heller ingenting och rör sig helt obehindrat. Ska ringa hovis en gång till, men snart ska jag nog sitta upp igen. Kan bli intressant, var över en månad sedan nu.

:eek: Du får passa dig för att muskla honom mer! Kommer du behöva rida med en bomlös, ful sadel :devil:

När är er första träning?

Ps. Det finns en storlek till i sadel, när han kommit upp i det så får han inte muskla sig mer men så bred blir han nog inte!

KL.
Igår jobbade jag övergångar skritt-halt-skritt-trav, mötte en traktor med timmerflak utan att Ubbe reagerade nämnvärt, tog en galopp i snön och fick honom i bra takt i arbetet efter genom att ställa en dit och en dit. Jag är nöjd och nu ska han få vila idag.

Josefiine Hur gick din träning?

Bilder från igår förresten!

20120123790_185967962.jpg

20120123792_185968406.jpg

Ubbe har lite kvar att växa för att passa i kallblodets sadel, vilket inte gör mig något som sagt. Det är i alla fall väldigt skönt att bara ställa sig upp och låta hästen sköta galoppen, man vill ju gärna inte störa dem och han har så stor galopp att det är svårt att låta bli i westernsadeln. Gulleubbegubbe :love:

och bilder från idag!

20120124797_185968489.jpg

20120124798_185968807.jpg

Elmer har hittat ett nytt favoritbett. Jag har då aldrig varit med om maken! Han har ju varit väldigt överkänslig på de andra betten, 3delat är lika skarpt som rakt stångbett osv osv. Men detta, ja det va skönt sa han. Jag tror jag vet var det går att hitta ett med samma mundel men tränsbett.

Just nu ligger min ridning på hyllan men vi har i alla fall hunnit köpa ny sadel och prova den ett par tre gånger :) Sista gångerna vi ridit har det gått riktigt bra dessutom, men just nu blir det nästan enbart körning för oss. Det går upp och ner det där med vad jag känner för att göra med hästen, då får det vara så :)
Men vi gillar sadeln, båda två!
396716_10150500302274648_568189647_8535573_522038491_n.jpg

Sista februari. Gott om tid att komma igång, men frågan är om vi kan fortsätta sedan. Min chaufför jobbar veckoskift, och ibland ligger träningarna på nattveckan.

Kul att se er igen! Det får gå lite upp och ner, och köra är väl kul? Jag hade gärna kört in min, måste vara jätteroligt! Men så ska man ha sele, vagn och kunskap.. :p

Ja det är ju det som är det, det är så roligt att köra :D Kör hellre än rider på vintern när han är extra pigg och busig :o
Har just börjat "andra terminen" på körkurs och det är så skoj så.
Men har ju inte gett upp ridningen så klart, sätter igång till våren igen, kanske bara skjuter upp tävlandet till nästa år, får se hur det går till hösten :) Det kanske går super, det får vi se.
Jo, mycket grejer är det och inte är det gratis heller. Som det mesta annat med hästar ;)

Har ridit några gånger under vintern som sagt, ute i skogen ;)

Inte skrivit på ett tag. Kursen vi har nu i skolan är väldigt intensiv så nu kan jag bara åka hem på helgerna :( :(

I söndags när jag red Lillen var han iaf JÄTTEduktig, han har börjat flytta riktigt fint för tygeln mot halsen och jag red han ganska mycket utan tyglar och bara med skänklarna. Har några käppar uppsatta på min inhägnad som vi tränat på och det gillar han, kanske skulel satsa på pole bending ;)

I veckorna har jag sån ABSTINENS, saknar "hemma", sambo och hästar ngt olidligt. Blä. Har försökt hitta en häst här i skåne att få pyssla lite med men det verkar omöjligt att hitta ngt annat än dressyr och hopphästar :( Hade gärna bara hängt runt i ett stall med westerninriktning och hjälpt till med markarbete, kanske hjälpa ngn med inridning osv, vara itll lite extra hjälp och få sniffa häst och gärna rida lite. Jag har aldrig varit utan djur så mycket som nu. *depp, depp*

Det gick jättebra och det var så roligt! :love::banana:
Barbacka, lååånga tyglar och suuuuperpigg pålle - behöver jag säga att det blev ganska spännande stundtals? :D

Nu ska vi träna vidare på de övningar vi gjorde så ska jag boka upp henne mer sen!
Hon kommer ut till oss och håller privatlektion och det känns bara sååå himla kul att få möjlighet till detta då vi inte kan åka iväg för att träna:bow:

:banana::banana::banana:

Gaah, nu blir ju jag helt i gasen! Vill också! Kul att känna att man är på rätt spår!

Men här fälls inga tårar. Jag skulle ju köpa en ny gjord som ni kanske sett. Det blev två par skor också. Och två set om 4 lindor. Lila och turkosa :love: Och jo, en ny padd.. Svart. Lättmatchad. :angel:

Kuuul! Vad gjorde ni för övningar? Lite inspiration behövs :angel:

Idag står galoppfattningar på listan, både för gammal (Elmer) och ung (mammas)! Det ska ut en ny omgång mat i hagen och denna gången blir det troligtvis den riktiga vinterhagen som är nära och bra. Jag får väl ta och fota mammas pålle lite kanske... Han är väl inte introducerad här?

Hahaha, min humor :rofl:

Nu i veckan har pålle fått komma ut på en ridtur i snön med min egen privata kamikaze i sadeln, han var väldigt pigg men busade inte, plus i kanten :)
Han tycker körning är buskul men det är himla bra att han blir riden med :) Vi tömkörde ut i skogen i går och det gick riktigt bra, vi jobbar på formen och att han ska ge efter för bettet och inte vara så stum när man tar i tygeln/tömmen, han blir bättre och bättre och går riktigt fin form både skritt och trav på lätt, lätt kontakt/lös tygel. Hoppade även några skutt över en stock och det var lajbans sa ponny :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈