Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Attans! Här har jag återigen såpass bra underlag att ridbanan hos grannen är mer än ok att rida i. Ingen lera, ingen pool! Fortfarande blött och halt i gräset men somsagt, grusvägar + ridbana = lycklig Kajsa!
Orättvist! Vi hade strömavbrott i halva byn ikväll. Bäcksvart i stallet, hästar som halkade fram i hagen. Mockade med pannlampa och tog in dem tidigt. De hade slut på höbalen ute ändå och våra oskodda tog sig ju knappt till dörren. Det måste bli bättre, omedelbums! Annars får vi strö upp en stig..
Låter som att ni har det som vi i småland hade det för nån vecka sen. Blankis på vägen men lera i hagen typ. Jag strödde upp en gångstig och fick ta hästarna en och en på stigen Vart är vintern? (Den normala då förståss!)
Idag hann jag inte med att rida Ubbe utan jag flyttade honom undan för tryck om och om igen tills han slutade lyfta bakbenet och slå med svansen (surkille!). Jag mätte honom runt magen med, hela 188 cm och 470-480 kg och så är han överbyggd med 2 cm muskler högst upp på rumpan Jag behöver inte heller va nervös för att han tunnar ur längre för det har vänt och nu har han ett litet lager över revbenen igen. Förra året hann jag inte öka maten i tid och då föll han ur rätt rejält men nu i år verkar jag vara mer på hugget Jag lovar att fota en vacker dag!
Nä, det är verkligen inte roligt. Här fryser det på om nätterna fortfarande så leran blir lite fastare och ett par soldagar har gjort susen för lervällingen utanför stallet..
KL.
Imorgon kommer det ut en kille och ska hälsa på hästarna. Klickar vi (och hästarna) så har jag en medryttare och tänker låta honom ha en av dem på träning. Det blir ju intressant, jag har aldrig haft en medryttare innan!
Här i halland/skåne (bor på gränsen =)) har vi också lervälling och 9+... varken minusgrader eller sol i sikte de närmsta dagarna... =/ Men jag kan nästan står ut med det så länge det inte är is och man fortfarande kan rida ute! =)
KL.
Imorgon kommer det ut en kille och ska hälsa på hästarna. Klickar vi (och hästarna) så har jag en medryttare och tänker låta honom ha en av dem på träning. Det blir ju intressant, jag har aldrig haft en medryttare innan![/QUOTE]
Här försvann nästan all snö när det blåste som värst.Det är väl halkigt men broddarna tar bra när det är is.Det är fortfarande fina skogsvintervägar ändå.Inget o klaga på fast det är ju renare när det är mer snö.Fast vi har ju så pass kallt att det inte blir geggigt iallafall.
Hittade två lerhögar i hagen (igen). Den knubbiga lerhögen red jag lite på volter med och några igångsättningar till trav och halt från trav (han har visst redan börjat träna slide stop, stannade i steget när jag sa ptro så bakfötterna halkade lite i leran ). Den häst som ska föreställa vit tränade jag lite med att hoppa vid sidorna, dra i sadeln och "ställa mig i stigbygeln". Ska snart sitta på henne men vill förbereda ordentligt även om hon är sutten på i somras.
Som sagt, lera, lera, lera + skymning men så här såg det ut ikväll iaf:
Visst är dom underbara (oftast ). Jag vet att detta låter klychigt men han är faktiskt inte riktigt så tjock som han ser ut på bilden, fick lite chock när jag la in bilderna i datorn för jag tycker han är ganska fin i hullet nu förutom lite dåligt musklad men på kortet såg han superknubbig ut, får ta en ny bild i bättre dagsljus
Idag hade Shelby ett halvt (från knät och ner på halva) svullet framben, inte halt dock (?) så det blev bara en promenad. Lugn och sansad! =) Hoppas det har lagt sig till imorgon, så vi kan träna på fredag =D
Du skulle se min, han ser ut som en köttbulle trots att han tappat 150 kg fett och knappt har en muskel kvar sen höstvila och sjukdom
Visserligen inte en ren flåding, är korsad med islänning (en fising!) så han ser ju ut som en hejkomochhjälp men ändå.
Longerat Lillen, han har börjat komma igång lite nu tycker jag, mindre seg och sur - skönt.
Ninni hade bomlösa sadeln på idag (westernsadlarna är hos en kompis på prov) och jag hade en IKEA-kasse med en filt i som lite tyngd och grejade med på henne och släppte ner på marken osv och sen satte jag fast den först på ena sidan i sadeln och sen andra och löslongerade i trav ett par varv men trots prassel så reagerade hon i princip inte alls. *nöjd*
Ja det blir förresten simco arabsadeln som jag ska behålla, den låg bra på båda hästarna med pad under, så får vi se sen när dom rids lite mer om den fortfarande känns bra eller om man får byta.
Hm....känns nästan som jag kapar tråden menmen...idag har jag iaf suttit på Ninni, hon var lugn och fin så det kändes bra. Hade tänkt skrittat några steg men när jag skulle upp igen började sadeln snurra, den är verkligen värdelös så jag väntar till jag får tillbaka westernsadeln igen (ska hämta den ikväll).
Ninni fick även stå uppbunden själv i stallet några minuter och det gick bra! Innan har hon slitit sig även med sällskap så det är ett stort steg nu att hon klarar att vara uppbunden både med och utan sällskap, tjoho
Här kommer lite bilder från idag och vill även passa på att önska
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga, men har du testat att skriva till de som håller i kurserna och sagt just detta samt förklarat varför?
Troligen får...
Ekonomi & Juridik Räknade på det för många år sedan, men borde vara någorlunda samma i dag - om du tänker ha stallet som fulltidsjobb så behöver du minst...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.