Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Förhoppningsvis är det väl en bebis som gör att magen är större och inte bara en massa mat. ;)

Bluefish, Jag tycker det är svårt att se henne bli fet. Mitt hästbantarhjärta snörper sig lite och jag får fångest. :rofl:

cahs; Jag kan bara få fux eller palominoföl om hon själv är en flaxfux. Om hon har gult i sig (vilket hon troligtvis inte är, hon
ser dock ut som palomino ibland, men hon byter ju färg stup i kvarten.) så kan jag få fux, palomino eller cremello.

Om hon är flaxfux så måste pappan också vara flaxfux för att fölet ska bli det och det är han inte!

Nope, ingen ny sadel. Tog bort den från annons och tingade den men det skulle jag kanske inte ha gjort, fick inte betalt tyvärr. Så jag ligger lågt på sadelfronten, mailar på vissa annonser om byte istället. Ska ju inte rida mycket nu så det får gå. Hästen har breddat sig markant upptäckte jag när jag satt upp utan, så nu ligger den som en smäck på henne! Tyvärr är min röv lika stor, men med längre läder kommer jag mer ner. Det fungerar, men jag vill byta innan sommaren och 3års.

Vi har tränat idag och det är ju bara så sjukt kul! Jag hade kunnat träna varje dag.... :-) Jag har börjat vänja mig vid att bockande och kickande så jag märker det längre.... Vi kör alltid lite markarbete innan vi börjar rida och idag var hon så j*vla jobbig. Sparkade efter mig två gånger och strulade som bara den när jag skulle flytta bakdelen... Grrr... Jäkla surmärr xD

kl

fippelhoppar.jpg

mestupp.jpg

;)

Haha, två mycket snygga bilder :D

Hörrni newbies!
Håller någon till i trakterna runt Falköping/Skövde/Skara och vill träna ihop? Jag flyttar från Skara till Stenstorp om en månad och är lite sugen på att träna lite i grupp, både med och utan tränare. Kanske bara rida ut ihop och lära känna lite nytt folk?
Vi är två som brukar träna ihop här i Skara, men har haft lite svårt med tid på sistone. Tänkte om vi kanske kunde bli ännu fler som har svårt med organisationen :D

stridshönsen är så coolfula... de ser ju inte kloka ut men endå lite fräcka, det får nog bli några sådana i min hönsgård nästa år xD

kl

Mjaa. Vi hade lite olika definiton av halsklippning, men jaja. Jag fick hjälp iaf. Vi gav henne lugnande och hon skötte det galant! Lite spänd men inte alls som senast.

klippt1.jpg

Elmer har i det närmaste svart hud. Ni kan kanske tänka er hur rolig han skulle se ut som klippt? :rofl:

Idag testade jag ett tredelat bett på honom och tänkte att det fick bära eller brista, i värsta fall krullar han ihop sig och kommer inte från stallplanen. Men det gick bra, han verkade stå ut och kändes tillräckligt bra! Skönt att ha flera olika bett att variera med. Men han är verkligen en krutdunk och varje gång han står och studsar på stället så glömmer jag bort att kontrollen sitter i säte och ben, inte i händer. Han är ju för gullig, het som en smältugn :love:

Den 12e Januari ska jag på testträning för Esko Suominen och jag har eventuellt hittat en medryttare till en av mina hästar som också vill rida för Esko. Det är lite lättare att träna och komma ut på tävling om man är två eller fler. Jag ser fram emot 2012!

Det tog en stund innan jag kopplade dina 2 bilder, men sen när poletten
trillade ned, FAN vad jag skrattade!!! Tack! :D

Då har vi säkert samma skruvade humor. Tyckte också det var svinroligt och skrockar än! :D

Men så gör jag också, tänker direkt ta i tygeln när jag ska bromsa. Särskilt när det bär iväg i luftsprång, men då tar jag också. Vilket bett funkar han bäst på då? Raka?

Gud vad kul med riktig träning! Jag vill också! :mad:

Elmer har gått på ponnyhack från januari 2010 till i våras när jag fick klartecken från röntgen att tanden är plan och så länge han inte visar obehag är det lugnt att ha bett i munnen. Men han går på slacka tyglar tills jag behöver ta en förhållning eller ändra formen, ställning och eftersom han har detta med tanden är det lättare att koppla bort handen. Jag har min fegrem på när jag behöver ha en nödbroms eller när jag blir lite för tjurig i handen, han lyssnar väldigt bra på stoppsignalen och när jag gör rätt så saktar han oftast farten för sitsen med men det är inte alla gånger. Att sitta och fastna i handen på Elmer är som att be om att få göra om den långa vägen med att få honom nöjd på bett.

Jag tror att Elmer är nöjd med alla bett bara han får ha dem i munnen som han vill, dvs utan tygeltryck, curbstraps eller nosgrimmor. Vi får se vad som händer med stångbett sen men troligen så går det eftersom jag rider med så lite händer som bara möjligt som det är just nu. Men det spelar ingen roll om han kan gå utan tygelkontakt om jag glömmer att A och O är sits och skänkel.

Gud vad långt detta blir... Jag är inte klar med dagens uppdatering ens. Jag testade bosallen på Ubbe innan, han blir ju så pepp av galoppen och då är det lite svårt att ha ett stopp utan staket att rida in i. Det funkade superbra, den sitter inte helt optimalt men det ska jag se om jag kan fixa till nu när jag vet att det funkar. Vi har hittat en ny taktmässig växel, ett snäpp högre hastighet än smygjoggen, som vi kan hålla rätt många meter utan svårigheter. Jag hade kunnat sitta där och mysa á la pleasure i timmar. Galoppfattningarna går också bra och vi har hittat en rätt bra takt där också, nersaktningarna kommer komma under veckan tror jag. Det är ju samma sak med Ubbe som med Elmer, jag måste komma ihåg min sits. (Tillägg: Det är rätt stor skillnad på Ubbe i skogen och Ubbe på ridbanan)

Hur går det för er?

Vi jobbar på i hoppsadeln :-) Tycker det har gått ganska bra, tils idag när det plötsligt inte gick att lasta henne. Som tur var körde min tränare förbi och såg att jag hade lite problem.. XD Tror att det är dax med lite vila för damen...

Det är så behändigt det där med vila :idea: De blir så fogliga så. Jag har varken blivit biten eller sparkad de senaste två veckorna.

Men det låter ju hemskt!
Bli biten och sparkad, kan inte vara kul?
Sist jag blev biten/sparkad var år sedan, när min häst var supersjuk och hade ont :(
Inte många gånger det hänt innan förutom när man gick på ridskola som liten...
Hur står du ut?

Det är så behändigt det där med vila :idea: De blir så fogliga så. Jag har varken blivit biten eller sparkad de senaste två veckorna.

Hmm.. då hoppas vi på det.
Ska ta henne till en ET också och kolla igenom henne så det inte finns någon annan anledning till att hon visar så mycket motstånd... :confused:

Nej biten och sparkad har inte jag heller blivit på länge men närapå avbockad ett antal! :bump:

När jag fått mig en känga och tröttnat inser jag snabbt att hon inte är värd många kronor i dagsläget, så lika bra att stå ut :p Nejmen hon blir allt bättre. I början anföll hon ju mina stallkamrater i hagen när jag inte var där, det är helt borta nu.

Det hade jag också tänkt göra, fast tandläkare och ev. massör. Massör mest för att dubbelkolla att allt är grönt. Också tandläkare för att se hur muntillståndet är då. Ska ju inte rida med bett än på ett tag men det är väl lika bra att kolla.

Jo det är ju det också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2