Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Idag har jag tagit ut en liten tjej ( eller ja, 27 år men väldigt kort ) som ridit några minuter på min grå. Bara längs infarten fram och tillbaka, hon ville prova trava henne lite. Och det gick över förväntan! Lite osäker till en början, vågade inte gå fram riktigt men efter lite uppmuntran travade hon på kommando med en gång och riktigt trevligt. Jättekul! Nästa gång ska vi rida ut med ledare! :D

Livar upp med nya padden. Snitsig, men lite klen. Inte lika tjock och härlig som den andra, men inget toapapper direkt. Vi provar väl!

padd.jpg

Jag har inte så mycket att tillföra tråden tycker jag... Just nu har vi sadel och ledarskaps problem (igen) och den största delen av tiden jag och Shelby spenderar tillsammans just nu går ut på att komma fram till vem det är som bestämmer... För det mesta är det jag (tack och lov) Men hon är ett riktigt j*vla sto och det är en konstant fight....
Att sadeln inte passar gör ju inget bättre och jag blir lite avis på alla som säger att deras hästar har växt ur sina sadlar för här är det tvärt om, jag vet inte om det går att hitta en sadel som är smal nog... Jag paddar upp vad jag kan men det blir ju aldrig riktigt bra =/ Tror jag ska börja leta efter en dressyrsadel istället, så länge iallafall. Känns som att det är enklare att hitta. Bättre att ha en engelsk som passar än en western som inte gör det...
Jag hade visste en del att säg iallafall, haha... =)

Jobbigt med sadel! Jag lider med dig! Vart i Sverige bor du? Det kan ju va en bra idé att skaffa en dressyrsadel, en människa måste ju ha sadel (typ..). Jag har ju en sadel här som mina vuxit ur, den har legat okey på Elmer rätt länge men han va "smal" när jag fick den (av min tränare :love:). PMa om du vill ha lite info. Det är visserligen en FQ men jag uppfattar den inte som vidare bred, min nya är väldigt mycket bredare och är också en FQ.

KL.
Ubbe har vaknat till igen :grin: Igår kom mamma och Casper lite långt ifrån och Ubbe hoppade på stället i ren "JAG SKA SPINGA NU!"-energi, detta har han inte visat tidigare så jag vill tolka det som att han är redo för nästa träningsfas. Vad tror ni? Han har gått skrittrundor i två-tre veckor då han började bråka i hanteringen igen när han fick vila en vecka, det gick liksom inte. Men nu är skrittrundorna jobbiga som svordom då han hettar till för minsta lilla, jag vill inte att Ubbe ska hitta på något och dra med sig mamma och Casper på hyss :crazy:

Ni skulle sett Ubbe i hagen igår :love: Fy fan vad snygg han var! Jag trodde inte mina ögon :love:

Tycker också du ska prova en dressyr, hon breddar sig säkert såpass att hon ryms i w-sadel längre fram!

kl
Min var på rymmen idag. Visserligen bara utanför hagen men ville dräpa henne ändå. Försökte hugga mig i ansiktet när jag skulle locka in henne igen. :cool:

Japp vi får väl ta och bege oss till en sadelutprovare och se vad de säger. Frågan är vad jag ska hålla mej i när hon brallar och reser sej! =)

Bluefish: Din och min häst är nog väldigt lika i mer än till färgen! Min har också attityd som få! *suck* =)

När vi tröttnat på dem kan vi bytlåna, så kanske vi lär oss vara tacksamma ändå ;)

Jaaa.. jag kunde =) Så här såg hon ut förra sommaren och hon har inte ändrat sej märkbart

Kl
Jag har blivit med till häst, har fått äldsta dotterns fullblod. Hon är hur rolig som helst att rida o viken galopp hon har :love: Dessutom så älskar hon westernutrustningen, sadeln ligger inte 100% på henne men hon är helt opåverkad o jag har fått lägga en tjockare padd under för att den inte ska ramla ner på manken. Just nu har jag inga bilder på oss men det kommer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar