Vi Newbies

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Newbies

Åh herregud :rofl:
Min mamma anförtroddes att ta emot hovslagaren idag eftersom jag jobbade. Det ville hon inte, livrädd för hästen. Men hon ställde upp ändå, tack och lov. Gick ut i hagen för att hämta in henne, stod en häst utanför dörren, smidigt! Jo, den var ju grå. Lite stor kanske. ( 165 cm, min är 145 ) Efter att ha hakat fast den börjar hon fundera. Och nej, den är alldeles för snäll och lugn, det måste vara fel. Sedan hittar hon rätt häst. Sjukt lika är de, den tigrerade valacken och min.

slp4.jpg

Ja mamma hon kan hon..

Kl
Igårkväll bakade vi hästgodis här hemma, och julpyntade i stallet! Nu ligger det presenter under granen också ;) Premiärprovsmakningen gick bra! De vuxna hästarna blev som tokiga och följde efter oss så snart de fick korn på godiset. Våra små var tveksammare, men det går nog ner såsmåningom.

busar.jpg

imag0171.jpg

imag0174.jpg

:bump:

Havrebusar
8 dl havregryn
6 dl vetemjöl
4 dl sirap
1 dl vatten
3 dl russin ( ett halvt paket )
2 krm kanel (valfritt)
1 msk vaniljsocker (valfritt)

Ugn på 175-200C, gräddas 15-20 min. Ska var gyllebruna. Knåda för hand i en bunke, blir himla tungt med sked!
:D
Det luktar jättegott hemma när man gjort 2 plåtar.

Jag får baka till Elmer, de andra två kan gott och väl vänta tills de har åldern inne :D Skämtåsido, lite mindre vetemjöl och sirap så hade det låtit ypperligt!

Idag mötte jag min dressyrgranne ute i skogen så vi tog följe på galoppsvängen. Båda hästarna dansade omkring på tårna och hoppade och studsade (det är tur att vi, trots vår inriktning, använder hjälm ;)). I slutet av galoppslingan så bockade Elmer med mig för andra gången sen jag köpte honom, han va så glad så glad!

Här är en till som bockat :cool: Varken första eller sista gången. Red längs vägen mot stallet och vända in på en äng tillsammans med en kompis strax före stallplanen. Det ville fröken inte, så när vi verkligen var på väg hem lämnade hon mig där och sprang sin kos. Reste sig raklång och bockade om vartannat, flög som en projektil. Jäkla djur alltså.

Haha, min har också bockat idag. Hur hon kan göra det med sin bebismage är ett under.

Hon börjar bli som en boll. :D
Stella-31.jpg

Här är en till som bockat :cool: Varken första eller sista gången. Red längs vägen mot stallet och vända in på en äng tillsammans med en kompis strax före stallplanen. Det ville fröken inte, så när vi verkligen var på väg hem lämnade hon mig där och sprang sin kos. Reste sig raklång och bockade om vartannat, flög som en projektil. Jäkla djur alltså.

Hmm... jag känner igen det där... Men ännu sålänge har jag lyckats sitta kvar men det är nog en tidsfråga... :rofl:

Vilka busehästar ni har! :angel:

Ubbes galopp var bättre andra passet, han saktade dessutom ner när jag rätade upp mig lite extra, tänka sig... Galopphästen på upploppet of a lifetime kan lyssna :angel: Jag ska testa bosalen på honom nästa gång, imorgon. Jag blir lite hängande när han galopperar och taktar så innibombens så ska testa om bosalen gör det lättare för mig. Dynamit-Ubbe!

Ironwill: Varför är Stella klippt? Av nyfikenhet självklart!

Hon klipptes för två-tre (?) månader sen, för att hon hade jätte lång päls och svettades/flåsade i hagen när vädret
slog om från höst till 20 grader och sol. Nu är pälsen 1,5-2 cm igen. :)

Hade aldrig klippt henne annars. Hon brukar inte vara klippt när hon inte ska ridas så mycket.

Hon brukar ha päls alá. (Obs, klippt en gång samma höst + hela sommaren på grund av träning. :p)
dogdaysareover_by_tarjeis-d35kem7.jpg

Höstpäls

WildHorseLook_by_Tarjeis.jpg

:cool:

Senast ändrad:

Kl

Lite dålig på att uppdatera här känner jag, men å andra sidan finns det väl inte så fasligt mycket att uppdatera om :p Dåligt med ridmöjligheter pga det oberäkneliga underlaget (oskodd häst) och inget lyse på ridbanan.
Sist kändes det ändå helt ok, tror jag måste få lite rutin i kroppen. :)

Bluefish: kul med pynt och godis!

Ironwill: Alltså jag tycker det är jättespännande att det ska komma en Stella-bebis :D Kul att det börjar synas på henne också!

Mer att älska! Inte minst då den lille tittar ut. Håller med zasso, ska bli jättespännande att se!

Såhär såg vi ut idag. Jag spände gjorden lite feset som synes, men annars så. Våra respektiva bästisar till höger.¨

dsc_0376.png

Underbart! Kul att du har sånt fint och färgmatchande sällskap :D Det får mig att tänka på lilla Ubbe som jag i princip bara sadlade och hoppade upp på. Sen va det hunden som var vår draghäst tills Ubbe visade att han kunde gå själv. Okomplicerad va ordet. Har du ny sadel nu?

10 dagar kvar till jul nu. Jag längtar! Jag har önskat mig en massa westernrelaterade saker och jag är såå nyfiken! :D

Ironwill: Hoppas du bäbis får samma färg?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 054
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar