Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ni två är ju helt underbara! :love::love: Man ska INTE va normal :rofl:

KL.
Igår va jag med ZaNdRoRiA på Gekås/Ullared. Det blev lite plocksaker men främst ett fint grönt, 200grams stalltäcke till Ubbe. Nu har han två helt egna täcken, resten är arvegods från grannar, gamla hästar. Köpte även reflexbenskydd men tänkte ju inte på att Large kan bli för stort i omkrets, bara hålla tummarna och undersöka saken. Ja, det va en lång och trevlig dag!

Nu ska jag strax in och hämta min bil som varit på lagning, hujedamej, vad jag blir pank efter denna veckan...

Bjussar på lite gröna bilder på Ubbe senaste veckan!
265404_4579422406384_472300307_o.jpg

277531_4603378005259_1235184848_o.jpg

287164_4605069407543_1814326118_o.jpg

Jajjemänn!!
Har ingen som tjatar på mig så min blick är permanent fästad i hästens öron! Man vet ju aldrig om de trillar av...:angel:

Jag satte en ful cirkushäst-tofs på Elmer så medryttaren skulle komma ihåg att titta upp :P Vad jag hörde efteråt så funkade det!

Jajjemänn!!
Har ingen som tjatar på mig så min blick är permanent fästad i hästens öron! Man vet ju aldrig om de trillar av...:angel:

Hemmabyggelosning:

Ut i tat skog och rid nagra ganger varje vecka! Ser du inte vagen kommer grenarna sla dig i huvudet...

losning nr 2:

kop en hog med stutar. Nar dessa bryter sig ut ur hagen - upp pa hasten och ivag... du kan inte knuffa kor utan att se vagen ;)

skamt o sido, blicken kan verkligen vara knepig att fa ordning pa! Men testa slanga ut lite grejer "ivagen" pa ridbanan/faltet/var du nu rider, sa du far nagot uppe pa allting annat att halla lite koll pa.. det kan hjalpa en del! :) Himla fin hast forresten!! :love:

Fast rider man i snårskog får man nog titta ner mer än någonsin och låta hästen finna vägen :D

Just det. Jag tänkte på dina ben och har ett svårformulerat tips ;)

1. Försök att slappna av i knäna och få en känsla av att göra dina vadmuskler längre (utan att spänna dem)
2. Träna på att skänkla med vaden i första hand (då kan du omöjligen sitta och dra upp benen, då kommer ju hälen som ett brev på posten) Hälen är "förbjudet" innan du bett om nått med vaden. Går att träna mycket halt -> skritt och få hästen att reagera på vaden (och för dig att öva in det).

Hoppas du förstod vad jag va ute efter. Sen går det ju att gå vidare med att vinkla om i bäckenet för att komma in mer med benen men oftast så är det lite svårare på bredare hästar. Du sitter mycket bättre på den sista bilden, "längre vader", mindre uppdragna ben. Prova att länga nått hål och ta en stund i sadeln och se om du kan klura ut hur jag menar?

Min gamle Elmer hade ingen koll på att han skulle reagera för vaden när jag köpte honom, det va bara häl som gällde. Det blev mycket skönare för mig när jag lärt in det och slapp vinkla om hela benet för att nå lilla magen med hälen :angel: Slapp dessutom tappa lite takt och känsla i hjälpgivningen vilket jag uppfattade att jag gjorde när jag va tvungen att lägga på häl.

Eeeeeh, gör vad du vill med detta! :rofl: Hoppas iaf jag inte bara svamlade :angel:

Jag blir bara glad för tips :) Jag förstår hur du menar, och det är så lätt hänt att när han går emot vänster skänkel vill jag dra upp hälen.

Jodå, jodå, jag vet precis... Jag försöker koncentrera mig på (i detta fallet) vänster sittben så att skänkeln/hälen inte flyttar över mig i sadeln. Jag sitter gärna ojämnt i sadeln för övrigt, det är min svagaste sida. Halvhalter glömmer jag också bort... Hehe.

KL.
Igår kändes som en dag man bara ska glömma. När mamma kom hem vid kvart i fem och jag fick häva ur mig all skit så sa hon, vi kanske ska löshoppa dem lite? Ubbe va alltså lite väl okoncentrerad när jag tänkte rida och jag var ju inte bättre själv (ni vet, de där dagarna man får ta ett djupt andetag och gå tillbaka in i stallet igen). Men han fick sin motion och gjorde det i fart å fläkt med oväntad bonus på slutet!

http://www.facebook.com/photo.php?v=4625923448881 (Hoppas det funkar, fick ta det via fejjan)

lär verka ännu mer normal med cirkustofs i skallen på hästen! Det lär ja prova, lagom knäppt för att funka... ;)
Annars får ja börja valla kor! För det där med snårskog rider ja i hela tiden och grenarna hinner ja tyvärr -oftast- se ändå... :p

hahahaha, du får sätta ett par påskfjädrar i med :angel:

Nu har jag ringt och ringt och verkar fått fatt i några stycken som ska träna för Per L i Nässjö. Så nu hoppas vi att allt blir av och så det blir som det ska! Ju snabbare desto bättre.

JA!! Det kommer bli perfekt!! :D

Så snygg han var ubbe, det där var riktigt roligt de! Syns att det är fullblod i honom, han har både kroppen och inställningen för att kunna springa hela dan!;)

Hahaha ja, och detta är andra gången i sitt liv han löshoppar. Första gången fick vi använda nordsvensken som draghjälp men nu gör han ju ingen nytta där han står och njuter av gräset :rofl: Jag bröt bokstavligen ihop när han ställde upp sig i slutet :love:

Haha ja det hade jag oxå gjort!! Så otroligt nöjd med att alla tittar på honom!:D men nu behövde du verkligen ingen draghjälp, var nog bra att ha nordisen där som lugnande inverkan istället... Man måste ju älska dom när dom är så entusiastiska! :love:

Det är när jag ser honom skutta runt såhär som jag kan förstå att jag har smärre problem med att rikta energin åt rätt håll :d

Hur går det med din fina häst?

Det förstår ja verkligen! Kan tro att han dessutom kräver en hel del hjärngympa... Men det är som roligast att jobba med dom hästarna! :love:

Jo tack, fröken har fått ont i ryggen så det är massage och försöka sälja gamla sadlar och saker för o kanske kunna köpa en ny sen... Suck sadeldjungeln...:crazy:

Stackars fröken. Vad beror det på?

KL.
Jag sitter här och är så sjukt frustrerad över skolarbetet. Har ett grupparbete på G som verkligen inte funkat från början och trots att jag försökt att få alla i gruppen att förstå att vi ligger knepigt till så har ingen gett mig klartecken att ordna till. Så nu har vi en deadline som går ut idag och bara 30% av de intervjuer vi ska göra är gjorda. Dessutom så kommer vi få individuella arbeten framöver och jag har inte ens öppnat böckerna :crazy: Jag är så himla känslig mot ostruktur och stress så jag har i det närmaste blivit handlingsförlamad, kan inte ens LÄSA utan får läsa om mening efter mening utan att fatta vad det handlar om ändå. Jävla skola. Jag känner mig såhär: :cry:
Tog iaf tag i att ringa om en ny tid med fiskologen, visade sig såklart att denna ska sluta och en annan ska ta över. Lagom tills att jag hittade nån som har mer sunt förnuft än psykologanda :mad:

Och såklart sprider detta sig till hästhanteringen, jag har inte tålamod för nått och med två unghästar i stallet är det ju ingen bra kombo :angel: Hovis kommer i eftermiddag i alla fall, det blir bra. Ubbe har fått rätt långa hovar men det är ju ett under att skorna sitter kvar efter typ 9 veckor. Blev försenat pga att hovis blev sjuk och det är ingen annan hovslagare i området som får röra hans fötter. De är inte duktiga nog :angel:

Fröken har blitt lite svankryggig på äldre delar tror jag, men framför allt är hon så bred i fram att sadeln inte kommer ner kring manken... Är så typiskt att ha en hel garderob med sadlar och ingen passar! :grin:

Oj jösses jag förstår dig!!
Sist jag hade grupparbete var det likadant, slutade med att jag gick bärsakargång och skällde ut hela gruppen med en vecka kvar till deadline, vilket ja inte alls hade nån rätt att göra, men ja pallade inte i va tyst bara...:angel: kan rekommenderas faktiskt. :devil:

Sitter just nu på matteföreläsning och förstår absolut ingenting, har inte gjort det från dag ett... Är så frustrerande o inte komma loss och kunna göra något öht!

Jo man kan vara petig med hovis, det tog min dam 10 år att förlåta världens alla hovslagare för att en av dom inte varit snäll! Tur ja har världens snällaste hovis med en ängels tålamod som bara säger snälla saker! :bow:

Det är jobbigt, detta med sadlar! Jag har ju hittat sadeln, det är bara pengarna som saknas. Suck alltså. Är iaf glad att vi har en passande engelsk!

Det är ju dessutom på distans vilket inte underlättar precis. Ska försöka få tag på läraren i eftermiddag och se om hon har någon idé. Nu vill jag bara hoppa av :-P

Vad är det för matte du pluggar?

Ja alltid är det något! Och självklart är de sadlar man hittar om man hittar alldeles för dyra!
Jo en passande engelsk är guld att kunna falla tillbaka på, även om det inte alls är lika roligt...

Oj distans med, det verkar jättesvårt tycker jag, har nog inte alls den självdisciplinen som krävs..:angel: själv läser ja just nu differentialekvationer med tillämpningar, ingår i elektronikingenjörsprogrammet. Hoppas nu på att läraren hittar sin borttappade mänskliga sida och ser att ingen begriper vad han säger... :p

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar