Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag förstår inte hur du menar? :confused: Måste va trött *mår illa, jävla väderomställningar eller nått*

Flätad svans + svansförlängningar?? så llustigt ut..

Välkommen tillbaka Zassoo!! kul att höra att ridlusten tillbaka, håller med om att självförtroendet helt kan rasa såfort någon tittar.. Slår aldrig fel..:grin:

Inspirerad av Cahs har jag löshoppat mina hästar, med ungefär samma resultat..:D Hade med ponnyn samtidigt, kunde inte låta bli att ha med honom efter att ha sett blicken när han såg hindren: :bump:
Han drog ett par varv av bara farten och hade jättekul!
Hade kunnat önska att damen kunde titta på och ta stilen av honom som ju är gammal hoppponny och svävar över! :D

Haha och ponnyer som är så söta med!:love:

Läste du att jag har hoppat Ubbe? Uppsuttet! Värsta grejen haha. Imorrn får jag mina nya benskydd, ett turkost proff choice-set i nästan nyskick för 450 kr! Hade ju helst valt lime eller äppelgrönt men med ett sånt pris är jag inte kinkig :-P

eller hur! o han är bara världens gobit! dom två tillsammans är bara:love:

Just, ja såg ju det, o med tvärcool häst med! Dom där söta fullblodsnerverna vill ju gärna sova just när man snällt väntar på att de ska explodera... Man bara måste älska dem!:love:

Hehe bara att den var så lång och svajig så det såg ut som att den skulle trilla av :p

djezima: Tack! Ja prestationsångest är skit!

Kul med löshoppningen! Älskar när de verkligen lever upp! :love:

Kl
Hörrni, övningar man kan göra från marken? Tänker mig typ övningar för trail in hand eller liknande (fast jag har inte så mkt material). Samt ledövnigar i största allmänhet, för att få hästen att följa osv. Idéer? :bump:

ååå vilken underbar film!!! gjortde mig redo för sopkvastar, ögonbindlar och vinchar, men den där var ju bara för underbar!!!!:love:
När jag tänket efter har jag nog inte lasttränat tillräcklingt....:angel:

Ja det var jättekul, de drog nog flest spurtar brevid hindren, men lilleman var ju så söt och ledde vägen till vad som verkligen var roligt! sötnöt!

För övningar från marken är allt du behöver en pressenning! Att gå på, hälla vatten på, vika ihop och ha alla fötter samtidigt på, och gå under/vira in hästen i... Min pålla är ganska härdad och måttligt road numera... :angel:

Hahahhaa, ögonbindlar...

Jag blir också lite sugen av att lastträna när jag ser denna filmen. Jag blir bara så förvånad över hur hästen bara "yes! jag skyndar mig in!". Hur har hon gjort? :d

Nu ska jag strax ut och ta av Ubbe täcket sen är det nog inte mer än att jag får ställa mig vid vedklyven. Behöver ju inte lata mig när vi äntligen fått hit klyven, jag lär ha fuktig ved i år i alla fall :crazy:

Men gud, vad coolt! Blev lite nervös när hon red in i transporten men annars var det ju grymt :bow:

djezima: Presenning känns lite för vågat :angel:

Lycka till med veden förresten ;) Själv ska jag till skolan, 2 h undervisning men 4 h restid :grin: Ska utnyttja restiden genom att räkna matte på bussen så att jag kan hålla på med hästarna istället för att plugga när jag kommer hem :D

Eller hur! Det känns ju som att hon snarare ger hästen tillåtelse att ÄNTLIGEN få gå in i transporten...:bump: hon har nog gjort allt rätt från början! Kkul att få inspiratioin från dem som lyckas med det man inte trodde gick!

jaså det känns vågat? dom är inte så farliga när dom ligger ihopvikta fastsatta i marken.. när dom sen blivit väldigt vana vid det är det jättepraktiskt när höpåsarna blåser bort i hagen, hästarna står kvar och man kan hänmta höpåsen mellan fötterna på dem! :idea: (och jag som har en gaalen arab med, dom e ju inte kloka och rädda för aaallt!!:angel:)

När jag tänker efter så är de ju väldigt vana vid presenningar, de får maten ur hopvikta såna i hagen :p Så det kanske inte är så farligt. Fast jag har ingen att använda just nu. Men sparar tipset till senare ;)

Min häst har varit en transport-hatare tills vi började med PNH och omvänt tankesätt. Nu springer han in ;) Vi jobbar helt enkelt med markhantering runtom transporten, men han får INTE gå nära den. Till slut blir han så förbannat nyfiken att det räcker att jag pekar på transporten så kutar han in och vägrar gå ut - "Haha, jag lurade dig, jag kom in fast jag inte fick!".

Jag läser och följer men är lite tyst då Cero vilar just nu. Förra söndagen slutade han äta, dricka och var hängig. Onsdagen tog veterinären prover, som visade en kraftig inflammation i kroppen som läker sig själv. Tur att jag känner honom så väl, veterinären såg inte direkt intresserad ut utan tyckte det var väldigt diffusa symptom. Han blev nog chockad att det faktiskt visade något på proverna som jag fick tjata mig till, men jag bara visste att något inte stämde. Nu äter han bättre (dock inte bra än), dricker men är fortfarande hängig, så han får vila tills han själv visar att han mår bättre!

Hahaha, det är säkert så hon tränat också! Roligt ser det ut iaf!

Nämen Cero! Jag hoppas han tillfrisknar fort och smidigt. Detta är ju ett typexempel på att man behöver känna sin häst.

Ja, flera omkring mig (mkt hästkunniga människor) sa "Han kanske är mätt?".. Hm, jo, för det är ju inte en naturlig instinkt för en häst att äta ;) Han går ju på fri tillgång och brukar tugga i sig rätt mycket (vilket han också behöver iom att han är svårfödd), så att han plötsligt slutar äta är inte normalt.

kl

Idag gjorde jag enligt planerat: spenderade eftermiddagen i stallet :) Tog först in gammelpållan, ryktade henne och tog sen med henne ut på banan och körde lite ledövningar vilket hon lyssnade väldigt bra på. Liiite onödigt dock att hålla på och flytta runt bakdelen tyckte hon.
Sen tog jag in Mini för lite ridning, det gick rätt bra faktiskt! Fick till slut reda på galoppfattningarna, det går liksom bättre om man har vikthjälperna rätt. Hon är riktigt duktig faktiskt, men så är hon ju gammal tävlingshäst också. Till nästa ridpass ska jag tänka på att ha en plan, och inte bara rida omkring och göra lite hit och dit.

Bilder! Snygg häst va?
8967E166-D563-4373-839C-016BEB5C6670-3751-000006C76F6F7BBC.jpg

Tripp, trapp, trull. Notera Mighty uppe på kullen, han var lite putt för att han inte fick vara med :D
3A93868B-9F46-4CC8-89EA-16EC88681D0A-3751-000006C78C86003E.jpg

Åh vad jag blir avundsjuk!
Min svärmor har bara en katt... inte mycket att rida på där inte

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet