Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hehe, jepp.. Med denna kloka damen kan man prata allvar när hon blir rädd för fåniga saker; "inte hoppa runt, då kan man tappa matte och det får man inte! ". ;)

Blev det bättre med sadelgjorden?

Idag kommer mi trevliga sadelmakare och kikar på hoppsadel till Ubbe. Jag försöker komma billigare undan med sadel så bara att hoppas att någon billig modell kan passa. Får väl ta och satsa på hunterklasser i vår istället :-P

I 13 år snart..

Provade ut lillemans hoppsadel idag och trodde att det skulle funka, men kom hem från ridturen och såg att det gör det inte alls!
Typiskt! :grin: men tur att jag hade sadel, för damen var enormt övertaggad!

Det blev oxå presseningsträning på hög nivå när vi kollade in det utflyttade bärplockarlägret. Miljöträning som bara den!! ;)

Haha, har ni sånna i er skog?

Vad är det för problem med sadel du har? Är de för smala över manke.? Över bogen? Vilka har du testat?

Blev det bättre med sadelgjorden?

Idag kommer mi trevliga sadelmakare och kikar på hoppsadel till Ubbe. Jag försöker komma billigare undan med sadel så bara att hoppas att någon billig modell kan passa. Får väl ta och satsa på hunterklasser i vår istället :-P

Njae alltså det gick typ inte :p Försökte men då vart den för kort istället. Så vi körde på ändå, det är inte speciellt vingligt.

Hoppas det går bra med sadeln, och hunterklasser är väl kul? ;)

Var iväg och red stora bruna idag, och attan vad bra det gick! TROTS att duktiga tjejen i stallet stod på läktaren och kollade på hela tiden!! Känner mig faktiskt riktigt stolt.

Här kommer förresten en bild från i torsdags, såhär ser pållen ut:
377828_10151062527561297_56885124_n.jpg

Hoppas ni inte misstycker att jag skriver om honom i tråden lite då och då, men jag känner att vad jag gör i dressyr/hoppsadeln i allra högsta grad påverkar vad jag gör i westernsadeln :) Framför allt när det gäller rid-självförtroende och sådär.

Ja han är fin! Lite efter i utbildningen så trots att han är 8 år så kan han inte jättemycket. Men fin som sagt :D

Yay, vad bra :D Ska försöka få bilder/film när jag rider Mini någon dag så att jag håller mig mera till ämnet :p;)

De är för smala över "bogen" och samtidigt numera för raka när ryggen ändrats på gamla dar.

Jo, och inte lite heller, det var från oss som nyheterna gjorde tv inslagen om att det var så enormt många! Mindre kvar nu men desto mer sopor kvar tyvärr....

Känns så tungt att det är jag som gett henne ont i ryggen eftersom jag inte har märkt det i tid, men hon har gått så fint så er var svårt o tro att hon hade ont... Så motivationen är minst sagt i botten för tillfället!
Tur man då har er bukefalister till stallkompisar! ;)

Zasso, du har ju absoolut inget att ha prestationsångest över, ser jättefint ut juh!!! Glad att du hänger kvar här! ;)

Senast ändrad:

Tack! :) Sen väljer man ju alltid ut de bästa bilderna ;)

kl

Ehh, jag hänger ut mig lite igen :p Filmade lite när jag red Mini idag, det gick rätt uselt rent allmänt men jag tänkte ni skulle få se lite ändå. Jag känner till många problem jag har, t.ex. så tar jag åt mig tygeln för mycket hela tiden (byta mellan western och engelskt varannan dag är inte så lätt :p). Hästen går i övertempo pga att hon har mycket energi som jag inte lärt mig kontrollera. Med mera. Som ni ser tappar jag tyglarna ibland också, som vanligt.

Lite mer on topic nu ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-MrnGgUfnmQ&feature=g-upl

Konstigt, det ska gå när man får länken! Ska kolla på det.

Edit: Nu borde det funka! :)

Senast ändrad:

Det suger alltid att inte komma på så "självklara saker" i tid. Jag hoppade Ubbe lite idag och borde ju förstått att jag inte drev på tillräckligt. Syntes så tydligt på film! Men skydden satt bra iaf! Åter till tantas ryggont, vad är det du menar med att du bidragit till ryggontet?

Kl.
Zassoo: jag har inte möjlighet att kolla på filmen ännu. Men förstår din tygelförvirring! Vet inte om jag sa det, sadelprovarn kommer på tisdag istället.

*kl*
Cero är nu bättre och har skrittats två gånger, en gång red jag och andra gången åkte mina systerdöttrar runt. Han är en svår häst att lära sig rida på, man får ingenting gratis och man måste göra rätt ;) Den yngsta åker bara med, men den äldsta har börjat rida lite mer och mer (7 år). På några gånger har det gått från att jag måste leda för att de ens ska komma nån stans, till att hon kan rida själv, även slalom, backa och sideways ett par steg!

Aldrig har sideways gått så bra som dessa gånger, jag red lite på slutet när mina systerdöttrar red också, och gjorde sideways runt en box med en kvarts framdelsvändning i hörnen, utan några som helst problem :love:

Ella som är äldst (7 år)
2012-09-16-10x.jpg

Och Milia som är 3,5 år (man måste tacka när man ridit klart = klappa ;) )och min mor som leder (hon är smått livrädd för hästar :D)
2012-09-16-11-09-46.jpg

Senast ändrad:

Ja det är väldigt nyttigt att se pållarna på film i lugn och ro i efterhand. Man får en helt ny syn på saker.. På gott och ont kanske, man är ju aldrig så hård som när man granskar sig själv..;)

Det är ju jag som satt på sadeln, och suttit i den med för den delen.. Sen känner jag henne såpass bra att jag borde sett det tidigare, det klandrar jag mig själv väldigt för. Hon är en fighter som inte visar smärta i första taget, men det visste jag ju oxå om...
Det blev tömmörning delvis i höggräs igår för att jobba loss henne med stora benlyft och utan ryttare, men det var inte populärt från damens sida... :cool:

Hon får vila idag så blir det arbete på töm el. lina imorgon igen..

Går det att se min film nu? :) Inte för att ni måste kolla på den, tänkte bara så att jag vet att jag gjort rätt med inställningarna :angel:

Jag tycker att det ser mjukt och fint ut av det lilla man kan se! :laugh:
De där förbaskade tyglarna bråkar även jag med.. :D

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar