Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tråkigt att det körde ihop sig..
Men å så kul att det fungerade bra, så himla kul varje gång man får plocka fram de där verktygen ett efter ett och de fungerar! Antar att ni har en del kvar i bakfickan att plocka upp under lång til framöver..?
Uppdaterar för att hålla liv i tråden..
Sitter nu i skolan poch väntar på läraren för att få redovisa det aaallra sista jag har kvarhär.
Imorgon går flyttlasset till Kalmar där vi ska stå i världens bästa stall hos mina vänner!
Redan ikväll åker den kära Tanten iväg med hästbuss, känns lite nervöst att släppa iväg henne ensam, men hellre det än att åka finka på de hemska 2+1 vägarna...
Igår åkte Lilleman som vi haft på foder, han åkte hem till sin ägare igen, som tyckte att det var väldigt roligt att få honom åter. 6 år har vi haft honom nu, så jag borde inte vara förånad över att det skar lite i hjärtat när han åkte.. Tanten som stått ensam i natt tog det lugnt, men blev snopen imorse när hon kom ut i hagen och han inte var där heller! Tog ett tag innan höet var mer intressant än att spana efter honom..
Ska bli så skönt att komma ner på plats i Kalmar, tror att hon kommer gilla att få fler kompisar i stallet. Jag kommer garanterat att uppskatta det efter 14 år ensam i eget stall!
Längtar nu bara efter att komma fram och packa upp så resten av livet kan fortsätta!
(Just det, resan utnyttjas maximalt, säljer en sadel i uppsala när jag passerar, och köper en ny på en liten omväg till Vimmerby!)
Hur går det för alla där ute i mörkret?
Här tränas det på för fullt, vette tusan var all energi kom från! Det hjälpte nog en hel del att byta stall.
Har inte haft tillgång till bana på över en månad, men nu har vi fått klartecken att använda åkrarna. Passade på att köra ett rejält pass! Tränar förvänd galopp och lite byten. Hittills går det rätt kasst med bytena. Hon byter efter lite tjat (ganska mycket tjat) men det brukar bli rena byten när de väl kommer. Inte alltid, men oftast. Tror problemet är att jag tar bak skänkeln för långt och inte sitter ordentligt. Men vi tragglar vidare! Hästen kan, det är ryttaren som inte tränar ordentligt Målet är att det ska funka hyfsat till våren!
Men då tar du ju bara och korsar en vagn för russ och en för nordsvensk så blir det lagom! Duh!
Löshoppning är skitkul! Det brukar hästarna med tycka.
Min Fergus brukar visserligen strunta i själva hoppet och bara fortsätta i sitt eget tempo rakt fram, allt annat flyttar på sig bara man tar i tillräckligt
Den andra, d-ponnyn, däremot! Hon hoppade 1,40 sist vi var på löshoppning
Exakt! Vagnar har rätt kort dräktighetstid, så man behöver inte vänta så länge. Och dessutom är det ju alltid lika spännande att se vad man får för något. Tänk om det blir en blå gigg liksom!
Ja, Noreena hoppar som en jäkla kanonkula. Jag blir rädd bara av att titta på Hon själv är 147 cm, så precis maxad d-ponny. Ser helt galet ut när hon tar sig över såna höjder. Tror väl inte det skulle gå med ryttare förstås, men tänk bara.. Jäkla häst alltså!
Var och tränade i onsdags. Wow vad bra det gick! Kort samlad galopp, bra övergångar, lätt att styra på en hand, bra spin åt ena hållet, stod stilla i halterna. Både häst och ryttare (och tränare) nöjda efteråt och smått chockade över framgången med tror jag.
Taggad inför nästa tävlingssäsong!