@djezima det är deras 2341-4 en show sadel som Eva på Tumbleweed berättade hon sålt till många med araber. Inte jätte lång för att vara en showsadel.
Jo, sadelinpassning är ett helvete. Man hittar nått osm fungerar men fattar inte varför det slutar fungera ibland (ibland ser man ju skillnad på hästen o ibland inte). Nu har ju hästen varit rätt ung, är sju idag, eller nej hon fyllde igår tom ser jag nu!
Så kan ju vara så att hon har breddat o byggt mm, me 7år betyder ju att hon kan göra det ett år till iaf om jag har oflyt.
Har en Crates idag men den sitter inte alls så bra som den borde göra längre, så kommer byta en Crates mot en Crates isf, har en 2389 nu.
Skulle vilja ha en sadel som bara passar o fortsätter passa, många påstår ju att man inte ska behöva byta sadel under året pga hull och muskler (så länge det inte är galet stora skillnader, på min är det lite skillnader men tycker inte det är jätte stora skillnader) utan i "värsta fall" bara byta till en tjockare/tynnre pad... Har inte fått det att fungera hittills är jag rädd.
Funderar ihjäl mig! Lättade bekymret med sambon igår (noll hästintresse och inte gemensam ekonomi men vill köpa lgh ihop= jag borde spara pengar, men utan sadel som passar kan jag ju inte ens rida) och han förstod dilemmat men tyckte att det var mkt pengar som jag oxå tycker o tror jag lyckades förklara att det inte är många sånna här ute och det jobbiga är att jag inte vet hur länge den passar...