Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Om det inte är en jättestor katt? :D

Jag har ju haft hela sommaren på mig att rida, med hästarna utanför köksfönstret, men inspirationen infann sig inte förrän nu...

Hahaha vilken fin bild det va, den där översta! Det är så bra att du är tillbaka!!!! :banana::banana::banana::banana::banana:

Ubbe har fått testa sina nya benskydd! Jag va faktiskt lite chockad över att de va så mjuka, hade fått för mig att professional choice va mer, stabila i konstruktionen. Men det blir väl bra detta? ;)
253185_4658321138803_1426462899_n.jpg

Visst är det :D Hon vinner nog en skönhetstävling vilken dag som helst! Hihi tjohoo jag är också glad att vara tillbaka! :banana::banana:

SKITSNYGGT! Himla härlig färg! Och himla fin Ubbe :D

Jag hade allra helst köpt limegrönt eller ljusgrönt men vafan, får man nästan nya skydd för 1/4 av priset så får färgen kvitta. Tur att man står med brun häst, så kan jag fynda på priset när det kommer till sånt här :d

Jag svarade på annonsen med "om du menar allvar med priset så tar jag dom!". Får väl inviga dem på ritten imorgon. Vad jag nu ska hitta på... Han kanske ska få komma ut på en liten tur, känns som det va ett tag sen. Fegade ur lite när alla traktorer började köra runt igen, av någon konstig anledning. Men jaja, ibland får man fega ur när man sitter på en potentiell bomb! :love:

Naww, han skulle ju ha ett turkost nosludd på hacket vi använder ibland så han matchas något iaf :angel:

Klart du ska använda dem! Nu vill jag också ha såna :angel: Bara för att de var fina. Du skulle ha en turkos padd! :idea:

Jag saknar Blåfirren förresten!

Just nu får det bli ett turkost schabrak :-P med två westernsadlar i stallet är det ingen som passar :'( så harvar runt och håller mig kvar på ryggen tack vare fegsnöret runt halsen :-P

Jag saknar också Firren! Såg någon galoppbild för nån vecka sen, Fippel såg så himla fin ut! Nä, nu får hon komma in och uppdatera oss. 3års borde ju va nu?

Fegsnöre är icke att förakta! ;)

Fippel har blivit superfin, såg en bild från treårs där hon såg riktigt vuxen ut! Vet dock inte hur det gick. Bluefish, var äääär duuuu? :D

Så, då har jag hunnit med att inviga skydden! Tog en kort och trevlig travtur med massa övergångar skritt-trav och tempoväxlingar i traven. Han blev lite pigg och glad men fortfarande kvar inom det okey-spannet. Han ville bränna av nån gång men räckte med en halvhalt. Så jag är himla nöjd!

Snygga skydd cahs!! den som ändå hade en lättmatchad häst, har så lite grejer som möjligt på min, för inget matchar hästen... ;)

Ska rida med grannen imorgon, och med 6 sadlar hemma och ingen som passar så blir det spännande o rida barbacka... :D det får bli ett rejjält mantag, ja e för gammal för o ramla av!:p

Håller tummarna för att din häst tillfrisknar fort klasselover, alltid lika jobbigt när raringarna är klena. Bra att du stod på dig så att du nu vet vad det är!

Kl

Har varit och ridit medryttarhästen, det blev hoppning eftersom vi hade kompis med också (cili här på Buke som även fotade, kanske smyger in nån bild senare). När pålle väl fattade att det var hoppning på gång fick han lite fart och vi lyckades kränga oss över 95 cm.

Imorgon blir det ridning på Mini igen hade jag tänkt. Ska försöka dra med sambon ut till stallet någon dag också så kanske det blir lite bilder. :)

djezima: Spännande med barbacka ;) Jag röstar för fegisrem, dvs stigläder runt halsen :D

hehe ja det har blivit mycket barbacka på sistone...
Men fegisrem har jag aldrig använt på henne, visste inte bättre när man började barbacka på henne...:angel: fast man hade alltid ett finger i den när man red galopphästar.. På denna donnan har jag istället tagit till vana att rida runt i bara fegisrem och skippa tränset med... Kanske ska dubbla upp nu när vi får sällskap, med en extra bra broms...:angel:

Om det inte är en jättestor katt? :D

Jag har ju haft hela sommaren på mig att rida, med hästarna utanför köksfönstret, men inspirationen infann sig inte förrän nu...

Ganska liten katt dessvärre. Inte så mycket westernstuk över den. Lång i kroppen, långhårig och feg.

Jag får komma och dra åt din gjord och fota när du glider runt på hemmaplan någon dag istället ;)

Låter som att du är härdad ;)

cili: Attans då! Ja det får du gärna göra, kanske att jag hittar en lagom lång sadelgjord så blir det ännu lättare :D

(till er andra: jag har inte hittat den kortare sadelgjorden så jag har haft Mightys sadelgjord som är lite för stor. Innersta hålet på båda sidorna samt extra tjock padd men lite för stor ändå :angel: Iaf tillräckligt för att kunna rida men kanske inte optimalt :p)

Du får snurra tie strapen flera varv runt :-P äh, det går att rida med lös sadelgjord även på busig 3åring! Haha.

Vänta nu, cili som du hoppade med är newbie? Eller? Näää?? Vår newbie heter ciinånting? Eller? Äh. Jag kom nyss hem från skolgruppmöte, trött i skallen! Ibland får man va dumiskallen :-D gäsp.

Har iaf klyvt ved i typ tre timmar idag, nöjd är jag!

Du får snurra tie strapen flera varv runt :-P äh, det går att rida med lös sadelgjord även på busig 3åring! Haha.

Vänta nu, cili som du hoppade med är newbie? Eller? Näää?? Vår newbie heter ciinånting? Eller? Äh. Jag kom nyss hem från skolgruppmöte, trött i skallen! Ibland får man va dumiskallen :-D gäsp.

Har iaf klyvt ved i typ tre timmar idag, nöjd är jag!

Newbie inom western är jag definitivt. Men inte eran ;)
Har bara fått äran att prova westerntränad welsh cob som mest spann runt och kändes sladdrig som en disktrasa eftersom jag inte hade en aning om vad jag gjorde :angel: men det var några år sen nu, är rejält sugen på att testa igen på en något mindre känslig häst och med kunnig människa på backen som kan förklara vad sjutton jag ska göra.
Sen har jag åkt runt i westernsadel en jäkla massa timmar, men det har snarare varit engelsk ridning med fel utrustning:

141008marcello.jpg

Senast ändrad:

Det blev ett litet ridpass idag trots blåsigt väder. Det roligaste med Mini är att hon verkar tycka det är genuint roligt att jobba, att få en uppgift. Testade lite sidförande hjälper idag, skänkelvikningar, öka/minska volter osv. och det gick rätt så bra. Gör man rätt så gör hon oftast rätt också, och hon är arbetsvillig. Lite väl mycket framåt ibland men även om hon går på lite väl mycket så lyssnar hon bakåt också.

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Valet i USA