Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag köpte ju en sadel (:love:) men den hänger och samlar damm.. Grålle fick ÄNNU en släng av regnskållor så än är det ingen ridning:(
Nu håller dom dock på att läka ut så det känns bra. Det är så kyligt i luften nu så jag tror inte de kommer tillbaka när de väl försvunnit.

Klippt har han hunnit bli också!
Grallen_Bulorna_pa_kroppen_borjar_ga_ner_nu_Dock_har_han_en_gigantisk_under_magen_o.jpg

Förra helgen var jag och tittade på westerntävlingar och jag har faktiskt satt som mål att kunna delta nästa sommar/höst i någon lättare klass :laugh::banana: HÄR finns lite foton om någon vill se och inspireras:D

Senast ändrad:

Jag tycker att det ser mjukt och fint ut av det lilla man kan se! :laugh:
De där förbaskade tyglarna bråkar även jag med.. :D

Tack :D Ja det var ju inte mycket till film, hehe, men jag tänkte ni kunde få se pållen iaf.

Vad surt med regnskållor hela tiden, hoppas det håller sig bra nu! Och vad tjusig klippning han fick :D

Kul med inspirationsbilder!

kl

Tror ni förresten inte att Mini gick och drog av sig en baksko... :grin: Typiskt. Hovslagaren kunde förhoppningsvis komma förbi på onsdag, men tills hon får fötterna fixade får jag ta det lite lugnt.

Inte lätt att hålla reda på alla sadelproblem, dom tar ju bara slut när dom börjar om...;)

Men Josefine, du hade ju lätt världens snyggaste klippning!!! :rofl:

Nu hoppar jag bara in här och uppdaterar ;-)

Sadelmakaren har kikat på Ubbe och sadel, kliat sig lite i huvudet och sagt: jag ska prata med kollegorna på onsdag/torsdag och återkomma. Eventuellt lutar det åt Prestige Golden Star eller Stübben-modell. Just för att det måste byggas upp fram utan att bossorna trycker på ryggen. Min Wintec är inte helt utdömd men ska använda lite fluffigare vojlock och hellre stå ut med lite framåtlut. Känns ju bra! Bara hoppas vi hittar en schyst sadel inom de närmaste veckorna :-D

Häst efter person, sa hon. Ubbe stod snällt i gången, vid longering och pratstund men det tog hus i H när vi skulle kika på Casper.

Nu står de och äter och jag ska ut och rida om ett par timmar.

Tjena,Tänkte jag skulle låna tråden lite då jag inte tycker att den här frågan e värd en egen tråd.

En dag var man för lat för att byta om till ridkläder,så man satte upp i "vanliga stallkläder" aka, klubbjacka,jeans och stallskor.dock märker jag efter halva passet att jeansen som är helt vanliga jeans helt plötsligt förvandlats till piratbyxor!!.Jeansen började långsamt glida uppåt mer och mer vilket blev knöligare och knöligare,väldigt irreterande och kallt.
Då kom tanken upp i huvudet:Varför glider då inte western ryttarnas byxor upp?,har ni något speciellt knep för att få dem att sluta glida uppåt?;)

Mvh //

Hahahaha, vilken bra fråga! Den passar in här som handen i handsken!

Min erfarenhet är att ett par av mina fem jeans glider upp. Jag vet inte varför. Men alla jeans gör det inte.

Hämta handduken och förbered er på en GULLIG-chock! Handduken är självklart till för att torka alla "naaaaw, så sööööt"-tårar!

Ubbe, under ett år gammal :love:

250240_4684377190188_1044080157_n.jpg

196505_4684381550297_2035388739_n.jpg

222105_4684381270290_216076142_n.jpg

Ubbe, sommaren som tvååring :love:

263968_4684379470245_1669987665_n.jpg

247606_4684379830254_1327763333_n.jpg

230544_4684382190313_780239340_n.jpg

391738_4684382870330_86053480_n.jpg

Fortsätter med mer bilder på 3årig och lite 4årig med :angel:

Ubbe som treåring

251788_2116946526026_2027133_n.jpg

316868_2399785916834_965020_n.jpg

Ubbe som fyraåring

562200_4140486913271_351263882_n.jpg

550142_3987302523757_1999876092_n.jpg

546342_3997052447499_497961728_n.jpg

165809_4184684578185_42290851_n.jpg

Så... Ubbes uppväxt i bilder :angel: Och ser ni, sommaren som tvååring måste han ha bytt sida för manen? Eller kan det varit jag som borstade över det till andra sidan under vintern? Jag kommer faktiskt inte ihåg om han hade manen på båda sidor och jag borstade och donade... Intressant!

Senast ändrad:

Just det :angel: Idag va Ubbe en liten bäbis. Väldigt rädd för ljud och ville inte gå förbi skogen där de har gallrat (eventuellt ville han inte lämna stallet). Så jag fick leda honom, prata lite bäbisspråk och mana fram honom. Vi kom tillslut så pass långt iväg att vi kunde rida in på en välkänd, kort skogslinga där han slappnade av igen. Lilla grabben. Det är inte lätt när de gallrar både bakom stallet och på vägen framför!

Nu har jag uppdaterat för en vecka framöver tror jag :angel:

Fin han är!

Ja Lillen är fortfarande inte helt bra, han såg bättre ut i helgen när jag var hemma (ren i skritten och travade lite mer gärna men aningens oren där) och det kändes inte alls varmt längre på det stället vid knät det varit varmt innan så det verkar gå åt rätt håll. Jag kunde gärna skritta honom i skogen/rakt spår så equiterapueten men jag har så intensivt i skolan nu så han får vila helt och hållet ett par veckor till . Han har ju gått mycket hela sommaren så det skadar inte. Oj nu börjar skolan strax, bäst å skynda sig (inte bra att surfa på morgonen).

Tjena,Tänkte jag skulle låna tråden lite då jag inte tycker att den här frågan e värd en egen tråd.

En dag var man för lat för att byta om till ridkläder,så man satte upp i "vanliga stallkläder" aka, klubbjacka,jeans och stallskor.dock märker jag efter halva passet att jeansen som är helt vanliga jeans helt plötsligt förvandlats till piratbyxor!!.Jeansen började långsamt glida uppåt mer och mer vilket blev knöligare och knöligare,väldigt irreterande och kallt.
Då kom tanken upp i huvudet:Varför glider då inte western ryttarnas byxor upp?,har ni något speciellt knep för att få dem att sluta glida uppåt?;)

Mvh //

De jeans jag har ridit i har inte glidit upp, dock vet jag inte varför dina gjorde det men inte mina :p

cahs: Söta bilder på Ubbe! :laugh: Hoppas ni hittar en sadel också! Min erfarenhet av Stübben är att de är hårda och obekväma :p Fast det kanske bara är de äldre modellerna, vet inte riktigt.

gadriel: Skönt att det går åt rätt håll med Lillen!

kl
Ingen hovslagare än (varför ska det vara så svårt att få tag på dem?) så Mini går fortfarande med minus en sko bak. Funderar på att dra av den andra också. Tog i alla fall ut henne idag och jobbade lite från marken, enkla saker som att hon ska böja huvudet, flytta bakdelen osv. Gick hyfsat med tanke på att vi hade en del störningsmoment.
Har beställt en bok också om trail :) Det ska finnas övningar både för uppsuttet (vanlig samt ranchtrail) och vid hand, samt tips och råd i allmänhet. Den verkar jättebra så nu hoppas jag att den är det också :D

Åh, du får uppdatera om boken sen, hade gärna haft en som är med ranchtrail. Har bara Bråves bok och skulle gärna vilja ha någon mer :)

Hmm det är Bråve som skrivit denna, det står iaf att det ska handla om ranchtrail också? :confused: Trail för tävling och fritid heter den, är det samma som du har? Vad tycker du om den?

Ubbe är fortfarande på bäbishumör :-/ ville inte ens lämna stallet även om mamma&hund gick med oss. Får helt enkelt ta ett par promenader och sätta igång med ridningen när det lugnat sig lite. Nu står de inne och äter lite hö, lite mer mat i magen kanske gör susen. Lilla konstiga hästen <3

Gadriel: Tråkigt med Lillen. Hoppas han blir bättre snart..

Zassoo: kolla in youtube, world championship tex, så får man lite inspiration.

Tack för tipset, ska göra det. Men Ubbe då, var han på fjanthumör? :p

Åh vi måste verkligen få tag på hö..! Tar ju hand om svärmors hästar men det var inte riktigt genomtänkt så här står vi med tre hästar, knappt något hö och betet som börjar ta slut :crazy: Han som vi brukar ta av hade trasig press så han har rullat allt sitt... Halvkul.

Idag ska jag rida långbeningen, ska bli kul.

Jag kan inte låta bli att fundera på om det är nått annat än typ en spökperiod. Ger honom några dagar och aktiverar så gott det går. Måste ju balansera upp energin också. Det regnar ute, bläää, men ska ut och gå i alla fall.

Höproblem suger. Vi gjorde av med vårt hö i somras under mygginvasionen och har bara ensilage kvar..

Förhoppningsvis är det inget annat. :) Han är ju inte så gammal trots allt, det är ju inte helt ovanligt med "trots"-perioder då och då. Sen börjar det bli kallt och blåsigt också.

Jaa det suger verkligen! Ska ringa svärmor och se om hon vet någon man kan köpa av.

Fast jag tycker inte att han trotsar utan han pendlar mellan inåtvänd och nervös så fort vi lämnar stallplanen. Men idag gick det bättre! Men han är ju så konstig, grabben. Varje gång vi ska in eller ut ur stallet kommer det en timmerbil och passerar 10 meter framför och det är inte farligt. MEN! Reflektionen av lastbilen i bilfönstret är livsfarligt! Och jag förstår honom, hur kan en lastbil få plats i en bil? :eek:

Men somsagt, han va mycket lugnare idag. Inga hajbett av överskottsenergi eller riktigt istadigt "vill inte gå" utan han lunkar på rätt okey igen.

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar