Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Åå sötnosen får pussa på Nisse!! :D

Själv tog jag sovmorgon igår och hade en orm till häst i stallet, hon va jättesur!!! Det här med att sova en timme till var ingen bra ide den dan...:angel:

Så hävde jag mig äntligen upp och red igår, efter att kiropraktorn rätat ut mitt bäcken och ryggrad ( ena benet var en cm kortare pga bäckenrotation, inte undra på att ja tyckt stiglädrena var ojämna...) iaf så kändes hon spänd och lite off, borde inte vara så konstigt när hon bara joggat vid hand i två veckor och man sitter upp barbacka... :angel:
Men så fattade jag galopp och då slickade hon öronen bakåt från första språnget. Hoppade av och såg då en liten markering höger fram, tror det kan spåras tillbaka till sadeln som inte passade... Så nu blir det till att leta på numret till "Lasermannen" så han får gå igenom ordentligt med värmekamera så man vet var det onda sitter...
Vi e riktigt klena stackare numera tydligen! ;)

Men så omständigt ni har det :mad:. Det är ju tur i oturen att den ena inte är på topp när den andra är ur form ;)

Kan inte hitta tyvärr, vi har det inspelat på VHS :p Det heter Hästkraft och gick på TV6 på tidigt 90-tal. Per Larsson var förresten också med :D en väldigt ung sådan :p

Men va roligt! Jag sålde min projektor till en man som va aktiv i nån sällskapsförening / café osv som berättade att Per Larsson hade tränat på hans kossor. Det är så kul med historia.

Ja, jag tänkte på dig då :D Per Larsson har tydligen tränat för min svärmor för många år sedan, lite kul tycker jag. Hehe, sa för övrigt igår att jag känner en som tränar för PL, syftandes på dig. "Känner" är väl ett relativt begrepp? :angel:

Fast vi känner nog varandra ur ett internetperspektiv ;-)

Funderar på vad jag ska göra med Ubben imorgon. Kanske dags att testa på den nya bomövningen? Jag skulle lägga ut bommar som ett kryss typ, en bom upp, en åt höger, en ner och en åt vänster. Och börja med att skritta runt och få honom att se sig för, helst runda sig lite, minska och förstora efter förmåga genom att sidepassa över en av bommarna. Vi får se hur det känns, bygger kanske om lite.

Är iaf kul med flera övningar. Ska se om jag kan bygga upp ett nytt ryggningshinder med. Är det torrt i backen blir det nog ett skutt också. Om herrn är på bra humör!

ja det går inte mycket bra alls just nu..
nämnde jag att lillponnyn tappat en sko och hovslagarn är på semester i italien?? tur man har en underbar granntjej som kan det där med tappskor! :D

Har iallafall sytt in pållans backontrack-stallbandage i ett fleecetäcke som hon får ha varje kväll, täcke skadar ju inte då vi luftar mtcket eftersom andra hästen är hosthäst och nattfrosten börjar komma...
man får hitta det positiva, tur att vi har ett gammalt, gediget timmerstall från 1889 så stallinnertemmperaturen dröjer sig kvar i en ca en vecka.. så man slipper iallafall frost inne i stallet! :idea:
Hade iofs inte gjort så mycket då vi inte har rinnande vatten i stallet...:p

Ska dra bort från min sköna plats i soffan nu, när jag kommit på att min kiropraktor sagt att jag inte får sitta. Det minskar blodflödet till musklerna i häcken, så sittandet får jag numer bara göra i skolan! Kul det här med rehabilitering!:rofl:

Skickar in en bonusbild som förlåt för att jag dumpar mina problem på er...

bdfc7ab3.jpg

Aaahh!! Nu har jag varit inaktiv tillräckligt länge..
Euf så har jag inte så mkt att uppdatera med heller. Spirren och jag traglar på med våra böja, ställ, flytta vänd övningar.
Har gjort en egen liten trailbana med hörn, samt den cahs beskriver, täta bommar och ja, det är nog dom som är än, bara att hästarna tycker det är fruktansvärt kul att gå och putta på de där :P äta lite är ju inte fel heller.
Ska åka och rida för Per snart med, skulle åkt i lördags men Spirre trampade lägligt av sig en baksko(suck) så det bidde inget.
Annars rids det inte så mkt, jag är bara tjock och det börjar bli jobbigt, men skritt och trav går än =)
Bjuder på några bilder =)

Spirre i sina nya PC skydd! Tänk om han kunde vara lika glad över dom som jag :P
295180_10151050365966344_355725254_n.jpg

Här är ett av alla ställen han övar sina slidestops på i hagen, vissa använder sig av väggar, Spirre av elstängsel :S
547163_10151029873266344_169430331_n.jpg

KL

Hej på er!
Jag är syster till 1887 som skrev nyligen i tråden om prova-på-western-kurs som hon, och även jag, var på:) Jag rider vanligtvis engelskt och har en liten medryttarponny. Efter att ha prövat på western är det något jag vill fortsätta med!

Undrar därför helt enkelt om det är någon som kan tipsa om några bra böcker eller instruktionsfilmer som jag kan läsa/se för att lära mig mer? Har tittat runt lite och hittat lite böcker men filmer verkar vara svårt att få tag på... Vart hittar jag?:D

Här är för övrigt två bilder på mig i lördags haha, hade ingen som helst koll på tyglarna...;) Red samma häst som 1887!
wp_000051_505f3f9eddf2b35643005340.jpg

wp_000080_505f3fa0ddf2b35638005398.jpg

Söt Spirre! :love: Och jag tycker skydden är jättesnygga :)

yodadod: Välkommen hit du också! Jag har tyvärr dåligt med filmtips, överlämnar det åt någon annan! Däremot finns det gott om videos på youtube man kan använda som inspiration. :)

Bob Mayhams film finns ju, finns en tråd om den här på westernforumet. Lars Bråves bok om trail finns också, samt någon som heter "westernridning". Jag har ingen av dem.

KL

Åh, idag ska jag till ett westernstall och kolla för att ev bli medryttare :laugh: Får även ta lektioner där! Ska bli jättespännande.

Zassoo: Tack!:) Youtube var ett bra tips, synd bara att min dator har fått nån knäpp och vägrar visa videos, haha!

Cahs: Justja, den filmen har jag läst som! Ska bara se vart jag kan få tag på den:)

Idag va jag påväg att åka rutschkana nerför arslet på Ubbe. Grabben ställde sig på bakbenen och andra gången så va min räddning bakvalvet och hornet. Ja, jag va tvungen att testa min westernsadel igen.. Så nu har jag dragit igång artelleriet, sadelutprovaren med massör kommer på fredag. Nu gäller barbacka och promenader tills vi har en jäkligt bra passande sadel och då åker wsadlarna bort. Ska se om jag kan spara ihop till en special, måttbeställd inom nått år. Får se vad massören säger, han har ju haft lite skador så lite ojämn bör han va.

Blä. Jävla sadlar! Och det värsta är att de som kan hjälpa till med inpassning inte har sadlar osv. Svordom!

Och överallt säger alla "mått mellan conchos!!!" och det är så missvisande. Conchos sitter på olika ställen. Jag har rätt bra bredd på min men måttet mellan conchos är väldigt nära forken = mindre mått mellan C. Äh. Fan fan fan. *gråter lite*

KL
Är så glad just nu! Jättefina hästar som är så lugna och snälla allihopa och ägaren verkar jättebra och kunnig. Blev ingen ridning idag utan ska dit på söndag kväll och rida lite. Det här ska bli skitkul :bump:

Åh vad kul! :laugh:

cahs: Usch vad drygt med sadelproblem :/

Kl
Red Mini litegrann idag, man kan säga att det gick både upp och ned. Stundtals gick det jättebra och stundtals missförstod vi varandra totalt. Största problemet var att hon backade i sidepassen, tips för det? Tror att jag ev. kan ha haft skänkeln lite för långt fram så att hon tolkade det som backsignal.

Blir nog lätt så om hästarna lyssnar bra för vikt och fossingar... Testa igen och tänk på hur du sitter, precis som du säger. När mamma jobbade sidepass på Casper höll hon för hårt i tygeln. Det är ju också en balansgång.

Blärk, jag är så frustrerad! Men Ubbe va en ängel i stallgången, lyfte höger fot när jag va på vänster sida, häftigt! Han har sina stunder, min kära. Imorrn blir det promenad igen!

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar