Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jo du har ju rätt. Jag är inte riktigt van vid hästar som är så otroligt känsliga för vikt och ben, så det är svårt! Dessutom har jag lite för dåligt tålamod när det inte går som jag vill :p Jobbar på det.

Varför frustrerad? :( Skönt att pållen kan lyfta humöret i alla fall!

Men det är så mycket nu. Jag tänkte starta en klubbhoppning i slutet av oktober men nu vet jag inte om han hinner bli klar. Utrustning, dragbil och transport krånglar! Det är tur att jag iaf har 50-100meter till stallet så jag hinner svälja frustrationen innan det smittar av på Ubbe.

Sen är det denhär förbaskade skolan, de gör så luddiga uppgifter och boken är mer uppslagsbok än läsvänlig. Och jag måste ringa utredningsenheten och påpeka att jag inte får prata med psykolog utan en ny remiss därifrån, det va ju inte mer krångel jag skulle ha när jag beslutade att ha nån att prata med. Det är alltså skit på skit. Man blir ju helt blockad!

Jag vill bara gräva ner mig i Ubbes höhög och sitta där dygnet runt *väldigt mogen Kajsa*

Ps. Testade för skojskull en stång på Ubbe. Det va inga problem alls när vi knixade oss igenom skogen, snårigt och jävligt. Men det brister på alla sätt och vis på grusvägen. Intressant att ha testat iaf! (var nån månad sen)

Förstår känslan, det blir sådär ibland när man inte vet i vilken ände man ska börja... Klubbhoppningar kommer det fler av, även om du säkert sett fram emot denna så är loppet inte kört. Sadel fattas (antar jag) och det är ju krångligt. Angående dragbil och transport, är det så långt att ni måste köra eller kan du rida dit?

Vad är det du pluggar? (har du säkert sagt redan :p) Det där med luddiga uppgifter är definitivt något jag känner igen mig i ;) Läser en mattekurs nu (Biologisk matematik och statistik, låter ju extremt upphetsande eller hur) och boken är heeeelt värdelös!! Det roliga är att författarna har skrivit att deras mål var att skriva en lättförståelig bok med många lösta exempel. Bara det att det är krångligt språk och väldigt stelt, samt att exemplena är jättedåliga..

Får man inte prata med psykolog utan remiss?? Eller det kanske beror på var man går, det är väl bara privat man får gå hur som helst men då blir man väl ruinerad.

Äsch man får gnälla och känna sig fånig ibland. Du skulle sett mig igår morse, höll typ på att bryta ihop för att jag inte fick på mig reflexvästen över jackan när jag var stressad till bussen :p Som tur var har jag en fin sambo som skjutsade ner mig till bussen :D

Kul med stången, kan ju vara bra att se hur han reagerar på den om inte annat!

Vi har 1,5 mil till närmaste ridhus/klubb men min klubb ligger 4mil bort (där syrran är ridlärare och delvis ridskolechef). Ska skicka över lite klipp på Hunterklasser till henne så hon kan hjälpa oss dit så gott hon kan. Har ju Bökeberg i vår :angel:

Jag pluggar personlig assistent och håller på att sammanfatta omsorgens historia, hur det ser ut nu och så ska jag fundera på hur det kan se ut i framtiden. Det "roliga" är att pappa jobbar i samma arbetslag som lärarna och har hjälpt mig bena ut vad de menar med uppgifterna. Igår sa han si och så, när vi läste uppgiften så kliade vi oss i huvudet "nu säger de två olika saker igen". Mamma hjälper mig rätt mycket :o haha :love:

Jag pluggade bilogi förra vintern men det sket sig, jag stod inte ut med meningsuppbyggnaderna och alla kommatecken på fel ställen :angel:

Hellre gnälla här än att det smittar på sin verkliga omgivning! Nu gick jag nyss ut och tog en cigg och det bara dånar av maskiner ÖVERALLT i skogen. Tror faktiskt inte jag vågar ta båda hästarna ut till hagen samtidigt, två livrädda hästar men tanig människa i mitten, åh nej. Måtte det lugna sig snart!

Skönt att mamsen och pappsen kan hjälpa till :D

Ja jag tycker det är jätteskönt att kunna skriva av sig någonstans! Typ irriterad-tråden på ÄU :angel:

Åh så jobbigt när de håller på med maskiner när man ska ta ut hästarna... Fick miljöträning med stora bruna idag också, det var en gubbe i klubbrummet som slipade golv, två gubbar som spikade på ladan utanför ridhuset och en gubbe som körde någon stor maskin ute på fältet. Till råga på allt stod en plog precis utanför hans hage och det var ju JÄTTELÄSKIGT! :eek:

Jag har kommit på en sak. Jag ska inte rida när jag har pms, det blir inte riktigt bra :p Eller åtminstone ska jag släppa alla krav och bara rida ut i skogen på långa tyglar, typ. Får så himla dåligt tålamod! Så idag blev det lite som det blev med ridningen, fick några fina galoppfattningar i alla fall.

Men stackars stora bruna! :eek:

Nä. Rida häst med PMS eller annat skit i bagaget är inte så himla poppis.

*trött Kajsa med 1,5 A4 med skoljobb*

*kl*

denna veckan är jag ledig tor-mån eftersom vi har tenta på tisdag så jag kom hem igår kväll. Idag var ju ute och mös med pållarna, dom var så gosiga. Jag grejade lite med Ninni, som mjukstart inför höstens träning. Lillen såg faktiskt ohalt ut idag tyckte jag och var så söt så jag höll på att äta upp honom. Kan iaf bjuda på lite hagbilder i brist på ridning:

sep02.jpg

sep05.jpg

sep07.jpg

sep09.jpg

sep10.jpg

Så fina :love:

Jag bjussar också på bilder idag! Inte ridit på bett på evigheter, men det fungerade fint. Använder ju exakt samma hjälper som på repgrimma, så han förstod. Finpålle! Han vill dock inte ta stöd på bettet, fullt förståeligt, jag vill knappt ge honom stöd för att jag är så rädd om hans mun :p Ni får ha förståelse för min fina klädsel, mina älskade ridjeans har gått sönder totalt nu, så jag måste skaffa nya! Mjukisbyxor är dock skönt att rida i :D Jag är dock inte så tjock som jag ser ut, har massor kläder på mig :D Ni får inte såga oss totalt, vi strävar såklart mot att tävla western nån gång i framtiden, men än så länge följer vi Parellis program när det gäller ridningen :)

82067_1348771388.jpg

76824_1348771383.jpg

22559_1348771393.jpg

Jag har kommit på att det ju finns bridong/stångtygel. Men längden lär bli knepig hur eller hur. Hade ju varit skönt om det fanns lite mer tygel kvar mellan händerna.

Kul att du kikade in :-)

Jag har kommit på att det ju finns bridong/stångtygel. Men längden lär bli knepig hur eller hur. Hade ju varit skönt om det fanns lite mer tygel kvar mellan händerna.

Kul att du kikade in :-)

Har inte haft inspiration på ett tag. Pållen varit på bete, skotts (ömmar efter) och fixat tänderna men nu är hon piggare än piggast så ska försöka hitta ork...
Mycket skola och dans... då är man seg när man kommer hem!

Så är det ju. Usch, dessa studier tar ju all ork man har. Vad dansar du?

KL.
Ubbe: Måste jag?
Kajsa: Jodå, gå nu.
Ubbe: Säkert? *lättar lite fram*
Kajsa: *ryter*
Ubbe går

Ubbe sänker sig i formen och strosar. Rakt förbi allt som han vägrat gå förbi senaste veckorna. Kommer fram till en åker med ensilagebalar, huggen skog

Ubbe: VAD FAN ÄR DET DÄR?!?!?! *pulsar, frustar och börjar öka steget, nästan trava mot det där läskiga*

Hehe. Ubbe är tillbaka! Han skulle heller inte hem till stallet men gick med på att vända men gick i snigelfart hemåt.

Behöver jag säga att vi hittade en passande sadel? Jag ska testa den tills på tisdag och avgöra om det är ny sadel-behag eller om den faktiskt passar. Han ska iaf luddas in som en redig engelsk häst och det får jag väl stå ut med :angel: Har jag tur kommer jag under 5000sträcket med!

Visst fasen hade jag önskat att jag kunde hitta en vettig westernsadel (speciellt nu när jag letat fram rätt mycket mer tusenlappar i panik) men förtusan, han gillar ju att hoppa!

Vilka härliga bilder! Det syns att ni båda tänker åt samma håll, bra kontakt mellan er! :bow:

Grattis till sadeln cahs, och så härligt att ubbe är tillbaka!!

Jotack, känner igen det där med luddiga uppgifter osv...
Just nu sitter jag på matteföreläsning och vill helst kasta sudd på läraren för han inte kan förklara halv sju ens... En väldigt mogen Annica som trotsigt skriver på bukefalos istället!! :angel:
( bättre än min klasskompis som sitter brevid och sover...);)

Fina bilder klasse!! =)

Typiskt go Ubbe cahs:en =)
Grattis till sadeln!! Hoppas du trivs i den med bara :D

Sambo tog bild på mig och Spirre idag!! Not in action men iaf :P

Vi ser lika långa i ansiktet ut bägge 2! O jag är tjock ;)
206257_10151077093421344_1536213934_n.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar