Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Haha, vad söt du är cahs!! :love:
Tyvärr är kossorna redan installade :-( men jag vet vad jag gör nästa sommar :-D

O det är väl så zassoo :-) går in i v 30 på söndag, det börjar bli trångt med hornet i traven ;-)

Har varit på uselt humör igår och idag, det kallas visst pms har jag hört :angel: Kände att jag behöver stressa av lite, så jag tog ut gammelpållan Madde på en liten skogstur. :) Nog för att hon hade lite separationsångest och inte riktigt hade lust att gå från de andra, men det var jättemysigt! Sånt man behöver för att klara av dåliga perioder. Dessvärre regnade det, men lite vatten är ju inte så farligt :p

E1FEEBEC-48F7-454A-9064-547A993129E0-6313-0000097F9A3FBC53.jpg

398293_10151079083801297_1303848811_n.jpg

Så är det ju. Usch, dessa studier tar ju all ork man har. Vad dansar du?

Det är min första termin på universitetet så allt är nytt....

För mitt egna nöje så är det just nu balett, i skolan så är det typ folkdans/pardans/polka/fridans.
Är tränare i "prova på olika sorters danser" för 4-5åringar (balett, hiphop, afro mm) och nästa vecka startar två cheerleading/cheerdance grupper ca 6-12åringar. :)

Skicka mer ridinspiration allihopa :)

Ubbe hoppade och studsade rätt friskt idag. Är sådär med sadeln, ska flytta runt klossarna lite imorrn och se hur det blir. Den är ju inte dålig, jag är gärna lite petig :-P

KL
Idag var jag och red! Fick rida en quartervalack och testa lite start och stopp, rida mellan koner osv. Väldigt grundläggande alltså, vilket är välbehövligt hehe. Men tar nog inte lång tid innan det sitter! :)

Hehe ja hon har nog ett par år kvar :D Dåliga hovar tyvärr men annars mår hon prima. Däremot så har hon varit pensionerad från tävlande i drygt 10 år så hon ses som gammelgumman här :love:

Skicka mer ridinspiration allihopa :)

Det blev att behålla sadeln här hemma så jag invigde den med att låta Ubbe springa av sig. Så han kubbade järnet på en skogsväg och jag styrde undan för alla vattenpölar, kul va det!

Imorgon ska jag nog in på trailbanan och finlira lite, behöver nog få ihop honom lite mer efter dessa konstiga veckor som varit. Så det blir att testa den där volten med bommar samt backövningar, får se hur underlaget ser ut också.

Har ni somnat i era pluggböcker? ;)

I tisdags blev det ett pass på trailbanan med lite hoppning. Nu kan jag i princip galoppera hela varvet runt utan att känna att han ligger i kurvorna, koncentrationen är liksom på mig så jag kan korrigera "lite lagom". Inga barnlekar, bara mysigt arbete :love: Jag testade bomvolten med och konstaterade att jag verkligen behöver lägga ut bommarna mer, så han inte behöver gå och jogga för att behålla volten i kanten av bommarna. Men han är rolig, att gå direkt från ett av hindrena rakt in i denna övningen är inga konstigheter alls.

Kan tänka mig att vi är väldigt lika, jag och min Ubbe. Vi tränar gärna, vi finlirar gärna men inte hela tiden! Ett varv över våra hinder är precis vad vi behöver för att hålla kvar koncentrationen.

Ubbe ser ut som en liten ponny i sitt något stora hunter-träns (engelsk träns, utan snokrem och för lång käkrem) :love:

Verkar som att vi somnat allihopa :angel: Jag roar mig med matte och diskussioner om värphöns och slaktkyckling för tillfället :p

Kul att det går så bra! Men hallå, vi måste ju få se BILD på snygg-Ubbe i huntertränset :love:

Hos mig är det stiltje i hästeriet på western-fronten. Dåligt väder och jag har en visdomstand som gör mig rätt dålig, så jag koncentrerar mig på att klara av att vara i skolan. På söndag kommer svärmor hem, det kan bli så att hästarna flyttar i vinter :/ Gå på lösdrift hemma hos henne. Men de kommer tillbaka till sommaren för de har inget stall och på sommaren kommer korna ut.

Jag har fått en lugn stund i pluggandet, alla uppgifter är inne äntligen. Nu sitter jag i köket och spanar på stackars stackars Ubbe som är helt själv i hagen. Vi ska iväg med Casper på lördag och jag tog för givet att Ubbe skulle fixa hagvistelse. Vilket han gör men det kommer inte va nån hemma för tillsyn, så vill va på säkra sidan. Men nu har han börjat äta så det känns ju väldigt bra.

Ska försöka få en bild när jag ska ut och rida senare!

Hm... Synd att de kanske ska byta boende över vintern. Ligger det långt bort?

Det ligger typ 1 mil bort, ute i skogen :p Så man måste ha bil. Är nog tveksamt om jag kommer åka dit och rida speciellt ofta :/

Jag är lite sjuk som vanligt. Haft magsjuka 2ggr på en månad iof denna gång var det bara raketbajs , vännerna hade exorsismspyor... varit normal 1-2dagar och nu bråkar min mage igen... hade tänkt rida idag för en gångs skull men neeeeeej!!!
Kanske imorgon.. vill börja igen men inte träna så mycket utan mer lulla runt å hoppa lite kanske... börjat få mer värk nu igen så vill inte skänkla/tygla i onödan....

Måste hitta ryttare till min lillponny också. Ska sätta upp en annons, det skulle nog dra mig ut mer om jag hade sällskap ;)

Ah. Ja, jag har en mil drygt till affären, det är verkligen jobbig sträcka!

Som utlovat dårå
548386_4764015021084_1131776106_n.jpg

Ubbe blev lite skraj för täckpappret på alla stora rishögar men betedde sig ändå bra för att ha vilat en dag. Det va läskigt när folkracegrabbarna testade gasen på sina bilar ett par meter bort men det försvann när han fick nått att göra. Han börjar bli mer vuxen i galoppen nu men det är en bra bit kvar innan han kan behålla lugnet men det värsta är över, iaf verkar som att det är över.

Har du nån kort runda, tio-femton-tjugo minuter? Jag har en sån jag lullar runt när motivationen sviktar, skönt att känna "bara den lilla fisiga".

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar