Sv: Vi Newbies Nr 2!
Håller tummarna här!!
Här har det lugnt tillväga, vi övar på öppna,sluta och vändningar. Stoppen verkar sittaklockrent nu och äntligen kan jag sakta av honom från galopp till trav och från trav till skritt med bara sätet!! För det mesta iaf ;-)
Nu var han klockrena fattningar i bägge varven och till 90 % blir det rätt galopp.
Har provat och galopprejsa lite, stoppa, rollback (ej klockren) och sen galoppa igen! Så skoj!!!
Igår kände jag vad som borde vara början till en slide. Kom i trav och skulle stoppa honom och kände verkligen hur han satte in bakbenen under sig!! Cool känsla!
Ryggningen börjar sitta med, behöver inte ta något i tygeln utan det går med bara skänkel. Känns så skönt att vi kommer någonvart äntligen!!
Dags att ringa till Per igen. Det måste hinna med så mkt som möjligt innan magen blir för stor!!
Märks även att Spirre tycker det är skoj. Så fort han får syn på en så gnäggar han och ibland "pratar" han lite med. Mitt fina
!
Lucky får snart munkorg och han longeras så mkt jag hinner. Ska plocka hem hans sele och sätta igång ordentligt!
Stallet har fått en färg bestämd!
Blir en beige med mkt gult i. Hoppas det blir fint :-D