Sv: Vi Newbies Nr 2!
Jag är iof lite partisk men Lillen ÄR trevlig och snäll
och väldigt kramgo! Man kan inte låta bli att krama honom och gosa med honom. Ibland kommer jag på att han inte alls var kelig när jag köpt honom, han ville inte alls gosa eller bli kliad i ansiktet och nu kan man bara hålla om huvudet och gosa hur länge som helst.
Jag och Lillen jobbar på, jag kör honom mycket men har sista veckan ridit honom i skogen 2 ggr, rekord
Han tramsar första biten men sen släpper det och han blir hur avslappnad och fin som helst och travar gärna på när man ber om det. Förra hösten kom jag ju inte utanför stallplan knappt för han trippade på tårna och kändes totalt opålitlig men nu har det släppt helt och han känns trygg att rida på, förutom som sagt att man får gå på honom lite första biten och hålla om honom ordentligt med benen så han känner sig inramad/trygg.
Annars har vi mest bara kört mycket för att bygga muskler, både lilla och stora vagnen och både i skogen och lite på åkern med tempoväxlingar och volter. Spände in ett hål på selen för ett tag sedan och tycker han börjar bli riktigt fin i hullet och att man faktisk ser att han stramat till sig lite av träningen.
Ninni har jag tömkört lite och det går bra, hon traskar på riktigt fint, mycket bättre framåtbjudning än i ridninen. Andra gången hon hade lokselen på sig blev hon dock livrädd så jag fick ta det lite från början men häromdagen så hade hon den på sig igen och var lugn med det, tror hon mest hade en konstig dag. Igår satt jag på henne igen och kollade så allt var ok, var ett tag sen jag satt på henne sist. Idag blir det nog att jag hoppar upp igen men rider lite grann också.
Bjuder på att par bilder från när jag tömkörde i skogen, sista biten utan att sambon höll i henne och sista biten så gick vi först lite grann och det gick kanonbra. så duktig var hon.