Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nämen, regnskållor två gånger om, fy vad ledsamt! Men efter regnskållor kommer sadel, så det va ju positivt! :rofl:

Attans att tränaren har flyttat! Kan du inte ringa tränaren och höra om det finns någon annan i området som kan hjälpa till? Jag har ringt runt som en dåre i veckan bara för att konstatera att jag ska fortsätta peppa klubbarna att ta hit Per L, det är för honom jag vill träna och lägga vår westerngrund. Min känsla är att han inte tummar på grunden och stressar fram resultat.

KL.
Igår jobbade jag förflyttningar av speciellt rumpan, det har kommit lite i skymundan pga andra övningar så det va verkligen back to basic med kort tygel för att förhindra att han vill bita mig i benet :angel: Men med djupa andetag, envisa skänklar så kunde jag flytta rumpan på honom 3-4 steg utan att hajmunnen kom farande. Så success på den! Han är min absoluta träningspolare, den där adhd-hajen! :rofl::love:

nostalgibilder
295001_3705840207375_598218490_n.jpg

545895_3705840727388_761406321_n.jpg

Tack Cahs!

jag gör lika som dig just nu, satsar på träningar istället för ny sadel...
Så för mig blir det en hel del barbacka för tillfället, ur att hon har en bra rygg för det...

hoppas just nu att hon snart blir helt ren efter att ha haft en ömmande fot från en tappsko och medföljande snedbelastning... men sen blir det till att boka träning för CR tränare så jag kan lära mig sitta rätt igen och hon slipper ha överseende med mina sneda skänklar...:o Hon e så snäll som står ut med mig!:D

Jag började med att rida hos en vän som red western. Sen började jag träna med mina egna. Men försök hitta någon som vill ha hjälp i stallet och med ridningen?

Frågan är hur man hittar en sån? Min enda vän som håller på med western bor flera timmar bort med bil, och någon egen häst att skola om har jag inte :(

Sätt upp en lapp i närmsta hästfoderbutik? Affär? Gör en annons här på buke, hästnet?

Pass nr två med att flytta rumpan, lite motsträvig i början men inga antydningar till att bita. Ibland får man en känsla av att han anser sig för bra för att flytta sig undan för ett par leriga skor. "Hur vågar du, ditt arsle" men så fattar han att jag inte kommer använda hälen/skon när han flyttar och går med på det utan krusiduller :-P

Haha, min fisförnäma adhd-haj! (jag hoppas ni skrattar!)

Tack, vi ska åka om ett par timmar, hon ska vara bra iaf så jag hoppas hon kan hitta vad det är. Igår haltade han iaf mycket mindre, syntes inget direkt i skritten och inte så mycket i traven men han ville helst inte trava.

Kommer gärna och tittar i Växjö om du ska träna och om det inte krockar med något annat. Är det helger så ska det ju kunna gå bra iaf. Jag ska ju köpa en transport så fort jag lyckas ta BE-kort så snart har jag nog egen så kanske jag kan haka på träningar , iaf testa någon gång. Jag har bokat in teoriprov på onsdag :eek::eek:, men inte sagt ngt till sambon, tänkte överraska honom, om det går bra vill säga. Sen har jag "bara" uppkörningen" kvar, men jag är van att köra och backa med släp så jag tror att tränar jag lite till så ska jag nog klara uppkörningen.

Jag ska pendla 2 år till :crazy:, jag har gjort ett år redan så det går ganska fort ändå. Sista terminen är väl examensarbete ändå så det kan man väl göra hemifrån skulle jag tro. Sen hoppas jag det blir en del eget arbete i designkurserna i vår så man kan jobba hemifrån.

Nähä nu ska jag packa bilen och snart åka efter transporten som jag fick låna av en vän, får väl snygga till grabben lite innan också. Lite nervös för vad hon ska säga, hoppas det bara är musklerna i bogen som behöver mjukas till.

Har du någon youtube-film eller hemsida eller så med Per så jag kan kolla in lite vad jag tycker om honom? Annars får jag väl ta ställning när du tränar för honom i växjö om du får dit honom.:)

Jag tror du skulle trivas, du har ju mina klipp när jag red elmer för honom. Kan leta fram och pma senare.

Gärna det :)

Så, hemkommen med Lillen från equiterapeuten. Hon konstaterade att han var öm på insidan av knät och möjligen litegrann nere i ngn hm, hovled eller vad det heter, typ en lätt vrickning. Knät sa hon kan vara att han vridit till det utåt, sträckt sig eller vrickat till den. Inget jag behövde oroa mig för sa hon men jag ska spola kallt vatten på varje dag och så fick jag djävulsklo att ge honom som anti-inflammatoriskt. Kan även skritta honom men undvika volter. I övrigt tyckte hon att han var väldigt rörlig/mjuk i höfter, bakparti, bogar, hals, nacke, hon kunde stretcha nästen hur mycket som helst och han bara hakade på. Tyckte även han var fint musklad i ryggen och i fint hull. Kändes skönt att höra att man inte ridit/kört honom helt tokigt. Sadeln låg inte så bra och det var skönt att få det kollat, nu rider jag ju så lite men jag ska inte ha den mer på honom ändå så nu får jag väl leta vidare igen.
Skönt att få han genomkollad och skönt att höra att han i övrigt är fin i sina muskler. Han haltade inte idag men han ville inte föra fram benet ordentligt så det verkar ju redan vara bättre än häromdagen.
Nu får han vila ett par dagar så ska jag gå med honom eller skritta honom på onsdag så få vi se hur han är då.

Jag hade begränsat hage, sett till att hästen gick på plant underlag samt hållt tummarna. Vänninas häst hade också "en lätt vrickning" och lever inte längre.

Förlåt Gadriel, jag vill bara säga att va försiktig :)

Jag hade begränsat hage, sett till att hästen gick på plant underlag samt hållt tummarna. Vänninas häst hade också "en lätt vrickning" och lever inte längre.

Förlåt Gadriel, jag vill bara säga att va försiktig :)

Dom går så plant som det är möjligt, en åker nämligen så det finns knappt en enda liten sten att snubbla på så det är jag inte så orolig för, sen rör han sig inte mer än nödvändigt i hagen heller.

Jag menar inget illa, hoppas jag du förstår. (och händer nått akut tar det mig max 1h till växjö, tänkte om det behövs nån gång och du pluggar)

Jag har två sadlar du kan få testa om du vill?

Senast ändrad:

KL

Ett par bilder från banan sist. Gick riktigt bra faktiskt :) Hade tänkt tävla nu om ett par veckor men känns inte redo samt att han tappat en sko och är öm så kan inte rida nu. Jag som vill tävla, men tror faktiskt hästen lika gärna är hemma ;)

386974_10151139285179648_160793767_n.jpg

561520_10151139282119648_1447083404_n.jpg

555698_10151139282639648_2130279410_n.jpg

284907_10151139283634648_236819606_n.jpg

Ser mycket hellre att han ibland går med näsan i backen i detta fallet (ögonblicksbild) än rak och stel som en planka som han gick tidigare!

Jo jag har för korta läder, det bjuder jag på ;) Känner mig inte trygg i långa läder men planerar att prova länga och se hur det känns då det ser ganska illa ut tycker jag med knäna uppe :o

Vilken fin häst du har Egonson! Han ser jättetrevlig och arbetsvillig ut!!
fortsätter med att bjuda på en mindre bildbomb från en halt ryttare och sommartjock arabdam! (dock var hon ännu tjockare i vintras...):p

380a1580.jpg

Önskar att jag kunde säga att vi piafferar här, men tyvärr....:grin:
fee58a9a.jpg

3ad0424b.jpg

forts följer...

Vet att hon går mycket bakom lodplan på dessa bilder, men en viss arabdam med distans/galoppblod som stått en vecka var jättepigg!!! Men som alla kloka hästar vet så får man ju inte bråka när matte rider barbacka, så hon löste det hela med en ENORM samling istället. Då kan man ta att fröken böjer näsan lite väl mycket...:love:
5fed6b5f.jpg

1e8f0338.jpg

64dcb80b.jpg

jag är normal, lovar! eh, jag funderar iallafall på att bli det nångång, när jag blir stor....:D
821362c5.jpg

Vet att min sits är kass, med över ett år sedan jag hade en smärtfri ridtur (eller promenad för den delen) så är det omöjligt att få musklerna att slappna av.. Muskelminnet säger att det gör ont då!
Tur då att man har en snäll häst som stannar på två galoppsteg när matte får kramp!:love:

Alla har så fina hästar!!

Blir ett kort inlägg då jag efter att tittat på många ridbilder upptäckt att jag inte är ensam!!
Det här med blicken! Per han tjatar och tjatar på mig att upp med blicken, titta vart du ska! Blicken styr vikten! Ja!
Känns så skönt att veta att jag inte är ensam :-D

Jajjemänn!!
Har ingen som tjatar på mig så min blick är permanent fästad i hästens öron! Man vet ju aldrig om de trillar av...:angel:

*kl*
Här rullar det på, jag har precis börjat plugga på universitetet med massor information och upptåg, så Cero har inte gått fullt lika mycket som jag velat. I söndags stallades han in första natten, och precis som jag befarade hatar han det lika mycket som innan :( Matvägrar och rör inte vattnet. Så nu är det dax att leta lösdrift, IGEN. Cero måste ha fri tillgång på foder och i princip alla i närheten har islandshästar som de ger 4-5 kg om dagen.

Så, om någon vet en lösdrift omkring Mjölbyhållet i Östergötland, hojta gärna till!

Det är jättekul att höra att du tycker han ser arbetsvillig ut, det är mest det vi jobbar på och syns det på bild är det ju kanon :)

Din häst har en väldigt läcker färg, rabicano eller vad heter det när de är sådär stickelhåriga?

Frågan är hur man hittar en sån? Min enda vän som håller på med western bor flera timmar bort med bil, och någon egen häst att skola om har jag inte :(

Det finns en westernridskola ett par mil norr om Uppsala. Det kostar ju lite men kanske värt att kolla upp?

Jag och min kuse är alldeles för gröna och kusen dessutom under igångsättning efter lång skadeproblematik så vi kan nog inte vara till någon jättehjälp just nu.

Liknande trådar

Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 110
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Rosett
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar