Inte speciellt ofta.. iaf inte när det regnar det är stora portar snarare än dörrar.Har ni inte dörrarna uppställda? Insidan kan ju utsättas för regn osv på det sättet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte speciellt ofta.. iaf inte när det regnar det är stora portar snarare än dörrar.Har ni inte dörrarna uppställda? Insidan kan ju utsättas för regn osv på det sättet.
Detta är en dörrmatta i gummi från Hornbach, 40x60 och kostar bara 69 kr@EZMK vad är det för slags matta? Min ena häst hade älskat att ha en sån
Aha, tack för tipsetDetta är en dörrmatta i gummi från Hornbach, 40x60 och kostar bara 69 kr
Visa bifogad fil 125893
Idag skruvade jag upp dörrmattan a.k.a klimattan vid ligghallen. Valet av plats/höjd var enkelt, bara att hitta där de kliat bort färgen
Tack så mycket! Förra ägarna, dvs våra nuvarande hyresgäster/inackorderingar som har byggt den själva. Supersmidigt att kunna ha den som en minilösdrift för två hästar som komplement till den "riktiga" som är inbyggd i ladan/stallet, speciellt när ena valacken inte vill samsas med alla. Så stona får gå här och de stormtrivs med att kunna gömma sig från väder och insekter därinneFin ligghall, har ni byggd den själva?
Det går inte, tyvärrHjälp - hur blir man av med vildsvin?!!?
Förutom att skjuta dom (ska bara hitta en lämplig jägare som vill) och hägna in hela marken med el-staket (kommer göras men tar lite tid)...
Kan man skrämma bort dom med något ljud/doft/whatever?
Kan ju bli bättre om man rör sig mera, men du tror inte att de bara bökat och sen dragit vidare?Hjälp - hur blir man av med vildsvin?!!?
Förutom att skjuta dom (ska bara hitta en lämplig jägare som vill) och hägna in hela marken med el-staket (kommer göras men tar lite tid)...
Kan man skrämma bort dom med något ljud/doft/whatever?
Kan ju bli bättre om man rör sig mera, men du tror inte att de bara bökat och sen dragit vidare?
Eller har du någon skog de bosatt sig i?
Ajdå... ut och rör dig på åkern så du stör, men ja, hoppas inte på mirakel.Det är skog runt precis hela tomten.... Typ Skånes största skog tror jag...
Ajdå... ut och rör dig på åkern så du stör, men ja, hoppas inte på mirakel.
20 cm tror jag man säger..Hur långt ner får man sätta eltråd för att dom inte ska krypa under, mon tro....??
Här har de lärt sig springa under/igenom 4 eltrådar; 20, 40, 60, 120 cm.Hur långt ner får man sätta eltråd för att dom inte ska krypa under, mon tro....??
En jordtråd sen 20 40 60 kan hålla dom uteHur långt ner får man sätta eltråd för att dom inte ska krypa under, mon tro....??