Vi med egen gård/stall

Vi har fått låna förra ägarens flis. (Eller ja, en sånn maskin man flisar ner kvistar och mindre grenar med).
Hur bra som helst ju! Vi har en rejäl rishög och nu kan man verkligen använda den till något vettigt. Blir som underlag utanför lösdriften och lite här och där kring stallet där det är nivåskillnad eller lerigt. På sikt kommer det trampas ner då vi inte köpt markduk. Men det lär blir mer ris och grenar från träden allt eftersom.

20230815_133826.webp

Idag skruvade jag upp dörrmattan a.k.a klimattan vid ligghallen. Valet av plats/höjd var enkelt, bara att hitta där de kliat bort färgen 😂👍

Fin ligghall, har ni byggd den själva?
Tack så mycket! Förra ägarna, dvs våra nuvarande hyresgäster/inackorderingar som har byggt den själva. Supersmidigt att kunna ha den som en minilösdrift för två hästar som komplement till den "riktiga" som är inbyggd i ladan/stallet, speciellt när ena valacken inte vill samsas med alla. Så stona får gå här och de stormtrivs med att kunna gömma sig från väder och insekter därinne 👍

Hjälp - hur blir man av med vildsvin?!!?

Förutom att skjuta dom (ska bara hitta en lämplig jägare som vill) och hägna in hela marken med el-staket (kommer göras men tar lite tid)...

Kan man skrämma bort dom med något ljud/doft/whatever?

Hjälp - hur blir man av med vildsvin?!!?

Förutom att skjuta dom (ska bara hitta en lämplig jägare som vill) och hägna in hela marken med el-staket (kommer göras men tar lite tid)...

Kan man skrämma bort dom med något ljud/doft/whatever?
Kan ju bli bättre om man rör sig mera, men du tror inte att de bara bökat och sen dragit vidare?
Eller har du någon skog de bosatt sig i?

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 319
Senast: sorbifolia
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 345
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 379
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar