En jordtråd sen 20 40 60 kan hålla dom ute
Och det behöver vara bra kräm i grejorna helst järntråd rejält spänd
Ojdå, inte lika känsliga för el som tamgrisar m.a.o. ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En jordtråd sen 20 40 60 kan hålla dom ute
Och det behöver vara bra kräm i grejorna helst järntråd rejält spänd
Trynhöjd!20 cm tror jag man säger..
Men siffror är inte alltid min bästa sport. Trynhöjd liksom.
De verkar hitta svagheter i staketOjdå, inte lika känsliga för el som tamgrisar m.a.o. ...
HahaNär ni flyttade till er gård, blev ni överösta med välmenade (men störiga) tips på hur ni skulle sköta allt?
Jag får tips hela hela tiden. Framförallt av hästfolk som inte själva bor på gård. Allt från hur jag ska hålla hästarna i hagarna, hur mycket spån jag ska ha i boxarna, hur jag ska rensa ogräs i rabatterna mm.
Snälla, jag har haft egen häst sen jag var 11 år. Bott på gård och haft häst hemma som jag skött själv hela tonårsperioden. Bott i villa i stan med massa rabatter och odlingar i 13 år innan jag flyttade hit.
”Roligast” var när en släktig (som har häst) tyckte vi bodde på en guldgruva när vi har tre lediga boxar och inte alls förstod hur jag inte ville ha in inackorderingar.
Jag är trött på folk just nu, var mitt argument. Men då kunde jag ju hyra in hästar på helinackordering och sköta allt med dem.
Jo tjena, det är inte så att dagarna är fyllda med heltidsjobb, rida två egna hästar och allt vad gårdsliv innebär.
Så, nu fick jag prata av mig.
Får bli så.Om svärfar ska fortsätta trimma runt hagarna så köp hem sådana här:
Visa bifogad fil 126148
Funkar betydligt bättre än knutar...
De är riktigt bra, tycker jag. Det verkar till och med som de sätter extra fräs på elen.Om svärfar ska fortsätta trimma runt hagarna så köp hem sådana här:
Visa bifogad fil 126148
Funkar betydligt bättre än knutar...
Och @marti130 ni tycker inte att de tynger ner tråden? Jag körde med sånna i början men tråden blir så tung när de där hänger. Eller får man bara acceptera det?De är riktigt bra, tycker jag. Det verkar till och med som de sätter extra fräs på elen.
Jag har blivit duktigare på att undvika knutar och faktiskt sätta i dessa bleck och nu har jag inte de problem jag hade.
Ja, de tynger tyvärr ner. Men det finns också lättare bleck som ser ut som bältesspännare.Och @marti130 ni tycker inte att de tynger ner tråden? Jag körde med sånna i början men tråden blir så tung när de där hänger. Eller får man bara acceptera det?
Ett enklare skarvlås kanske kan funka bättre?Och @marti130 ni tycker inte att de tynger ner tråden? Jag körde med sånna i början men tråden blir så tung när de där hänger. Eller får man bara acceptera det?
Inte sett innan men ser helt klart intressant ut!Ett enklare skarvlås kanske kan funka bättre?
Visa bifogad fil 126188
Ja, de tynger tyvärr ner. Men det finns också lättare bleck som ser ut som bältesspännare.
Rent krasst så är det väl något man får fråga den det gäller.Måste fråga. Döda mig intemen hur kan man låta en 2-åring åka med i traktorn under en arbetsdag? Föraren är anställd och hade ingen barnvakt så barnet fick åka med under arbetsdagen. Jag förstår att det kan köra ihop sig men jag tycker att det inte känns ok. En farlig och bullrig miljö som inte är barnvänlig. Ja, jag är stadsbo. Min närmaste kontakt med lantbruk är som Blå Stjärna som mjölkerska så jag vet inget alls om hur lantbruk sköts.
Berörd person tycker att der är ok. Hon har alltid gjort så med sina barn. Jag visste inte att man gör så normalt.Rent krasst så är det väl något man får fråga den det gäller.
Jag skulle vilja påstå att det är väldigt vanligt förekommande på landet. Våra barn har alltid hörselkåpor om de åker med i traktorn, men då har vi äldre traktorer. Vet inte hur ljudnivån är i mer moderna lantbruksmaskiner.Måste fråga. Döda mig intemen hur kan man låta en 2-åring åka med i traktorn under en arbetsdag? Föraren är anställd och hade ingen barnvakt så barnet fick åka med under arbetsdagen. Jag förstår att det kan köra ihop sig men jag tycker att det inte känns ok. En farlig och bullrig miljö som inte är barnvänlig. Ja, jag är stadsbo. Min närmaste kontakt med lantbruk är som Blå Stjärna som mjölkerska så jag vet inget alls om hur lantbruk sköts.
Måste fråga. Döda mig intemen hur kan man låta en 2-åring åka med i traktorn under en arbetsdag? Föraren är anställd och hade ingen barnvakt så barnet fick åka med under arbetsdagen. Jag förstår att det kan köra ihop sig men jag tycker att det inte känns ok. En farlig och bullrig miljö som inte är barnvänlig. Ja, jag är stadsbo. Min närmaste kontakt med lantbruk är som Blå Stjärna som mjölkerska så jag vet inget alls om hur lantbruk sköts.