Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde skriva det i förra inlägget, men det är ju inte som att matchande intressen är nån slags grund man måste ha tillsammans, även om det ibland är kul också.

Personligen tror jag inte jag skulle träffa flera tjejer parallellt under någon betydlig tid, även om det nu är vanliga dejter mm och inget riktigt förhållande har kommit till. Jag tycker inte det är fel att folk gör så, men det skulle kännas för konstigt (alternativt för ansträngande) för mig. Pratar med fler samtidigt gör jag, det gör väl antagligen alla som använder tex tinder.

Sen hmm... detta är nog något av en fördom från min sida, men jag upplever det som att OM jag som man träffar säg, 3 tjejer parallellt av och till under några veckors/månaders tid så skulle det upplevas rätt så negativt från endera av deras sida om de visste det. Detta med att man skulle vara en player eller så, bara ute efter sex mm är ju en ganska välkänd "profilering". Och därmed kunde det ställa till det för en eventuellt seriös relation med nån av dem (kanske) känner jag. Detta är väl mest min egna oro och jag tror en schysst tjej inte nödvändigtvis skulle tänka så (dvs, innan man båda är med på att man är i ett regelrätt förhållande..).

Och jag är väl medveten om att andra stigma/fördomar finns om "motsatsen" - lyfter denna eftersom jag är en snubbe.

Jag tycker det är roligt om man har något intresse gemensamt. Man behöver inte dela alla intressen.

Jag håller med dig. Även om jag inte haft den problematiken.
För mig är det så att om jag blir intresserad av någon så blir alla andra tjejer ointressanta.

Glömde skriva det i förra inlägget, men det är ju inte som att matchande intressen är nån slags grund man måste ha tillsammans, även om det ibland är kul också.

Personligen tror jag inte jag skulle träffa flera tjejer parallellt under någon betydlig tid, även om det nu är vanliga dejter mm och inget riktigt förhållande har kommit till. Jag tycker inte det är fel att folk gör så, men det skulle kännas för konstigt (alternativt för ansträngande) för mig. Pratar med fler samtidigt gör jag, det gör väl antagligen alla som använder tex tinder.

Sen hmm... detta är nog något av en fördom från min sida, men jag upplever det som att OM jag som man träffar säg, 3 tjejer parallellt av och till under några veckors/månaders tid så skulle det upplevas rätt så negativt från endera av deras sida om de visste det. Detta med att man skulle vara en player eller så, bara ute efter sex mm är ju en ganska välkänd "profilering". Och därmed kunde det ställa till det för en eventuellt seriös relation med nån av dem (kanske) känner jag. Detta är väl mest min egna oro och jag tror en schysst tjej inte nödvändigtvis skulle tänka så (dvs, innan man båda är med på att man är i ett regelrätt förhållande..).

Och jag är väl medveten om att andra stigma/fördomar finns om "motsatsen" - lyfter denna eftersom jag är en snubbe.
Jag tänker att det är bra att vara öppen med hur man tänker sig dejtandet, om man vill dejta exklusivt eller inte. Den/de man träffar har kanske samma syn om man pratar om det. Sen är det ju en avvägning NÄR man tar upp det tycker jag. Jag är iofs sämst på detta, men tycker som regel att man inte ska förutsätta något.

Jag försöker ge intressanta svar. Men känns som att många tjejer inte ens försöker få igång ett samtal. Det ligger hela tiden på killens bord.

Ibland är det helt enkelt bäst att inte tänka på det som en tävling om vem som försöker mest eller minst tycker jag. Tycker inte det leder nån vart i det stora hela.

Är det inte bättre att då se det som en utmaning att få igång ett intressant samtal? Att det kan locka en att lyckas med det? Jag upplever iaf att OM man tänker så och gör sitt bästa försök, då händer en av två saker - antingen uppstår en intressant konversation (WIN!) eller så gör den inte det (då kommer det sannolikt inte bli något med den personen, och då är det bara bra att få veta det!). Och sen blir man bara positivt överraskad om/när den andra personen drar igång en ännu intressantare konversation, därmed blir man själv glad och engagerad och i tur mer intressant tillbaka för dem (WIN!).

Jag tycker det är roligt om man har något intresse gemensamt. Man behöver inte dela alla intressen.

Jag håller med dig. Även om jag inte haft den problematiken.
För mig är det så att om jag blir intresserad av någon så blir alla andra tjejer ointressanta.

Absolut kan det vara roligt. För mig tex är det viktigt att personen jag är med i allmänhet gillar att vara "aktiv" då jag helst vill dela den biten med någon (+har varit i förhållande där jag fick göra allt vad som hette friluft själv om det skulle bli av, och det är jag inte så sugen på igen). Men i övrigt så är jag ganska intresserad av allt, så jag testar gärna på vad det nu är hon vore intresserad av.

Allmänt om testet: http://www.humanmetrics.com/personality/type

Jag tycker det stämmer in riktigt väl faktiskt. Känner igen mig väldigt väl i beskrivningen av det resultatet jag får, iaf.

Intressant, jag gjorde testet nu igen och fick en ny personlighetstyp :nailbiting: Jag har gjort det med något års mellanrum senaste tre åren och alltid fått ENFP. Nu har jag märkt att jag fungerar annorlunda och tänker annorlunda från några år sedan, i många aspekter. Fick ENFJ nu.

För övrigt fick jag 67% extrovert och 33% introvert.

Intressant, jag gjorde testet nu igen och fick en ny personlighetstyp :nailbiting: Jag har gjort det med något års mellanrum senaste tre åren och alltid fått ENFP. Nu har jag märkt att jag fungerar annorlunda och tänker annorlunda från några år sedan, i många aspekter. Fick ENFJ nu.

hehe
Jag får alltid INFJ och på extrovert/introvert exakt motsatt mot dig.
I din länk fick jag nu dessutom INFJ-A.
som tydligen är extra ovanlig... Bara en procent av befolkningen som har den. Haha.. jag är ovanlig.. :D

Haha jag blev ENTJ-A ''Anförare'' naturlig ledare osv.

''Anförare är naturliga ledare. Människor med denna personlighetstyp är själva sinnebilden för karisma och självtillit. De utstrålar en auktoritet som får massorna att flockas bakom dem och arbeta mot ett gemensamt mål. Men till skillnad från de känsligare Protagonisterna karakteriseras denna personlighetstyp av en ofta hänsynslös rationalitet. Anförare använder sin drivkraft och beslutsamhet och sitt skarpa intellekt för att uppnå de mål ställer upp för sig själva. Det är kanske trots allt bäst att de endast utgör 3 procent av befolkningen för annars skulle de övermanna de blygare och känsligare personlighetstyper i den övriga befolkningen. Samtidigt har vi världens Anförare att tacka för många av de företag och institutioner som vi tar för givna i dag.''

Kan inte bestämma mig för om det är smickrande eller sådär bra.

Nu var jag tvungen att testa igen..

Men det blev fortfarande ENTP!

Extravert(59%) iNtuitive(53%) Thinking(28%) Perceiving(16%)
  • You have distinct preference of Extraversion over Introversion (59%)
  • You have moderate preference of Intuition over Sensing (53%)
  • You have moderate preference of Thinking over Feeling (28%)
  • You have slight preference of Perceiving over Judging (16%)

Fast att man hängt med en kompis en dag, just den dagen du frågar, behöver ju inte betyda att man inte har en massa andra intressen som man sysslar med andra dagar. Vill du få reda på vilka intressen en tjej har så krävs det nog att man snackar betydligt mer än så, och kanske framför allt om just intressen och inte vad hon gjort idag. Jag har ett nördigt intresse av att odla kryddor på våren och pyssla med mina blommor. Det är ju inte direkt något som dyker upp i en tidig konversation.
Det här är nog lite det som @Hero så tekniskt refererar till som faser. Man är mer än profilen på tinder eller dejtingsidan men innan man visar sin person så visar man en presentation och kommer man inte förbi presentationsfasen så kommer du aldrig in i personfasen och som du nämnde tidigare så på tinder kan miljön vara så hemsk att man sveper vänster på en person pga skjortval.

Om man alltid kommer förbi presentationsfasen och får möjlighet att presentera en person så får man helt andra möjligheter att hitta en match på person än om man har svårt att komma förbi presentationsfasen.

Har man riktigt mycket tur så kan man ha en presentationsfas som är väldigt mycket linje med vad man är som person som fortfarande ger väldigt många matches som går vidare till personfasen.

Om unika och udda intressen så kom jag på en sak..... några av dom som har OVANLIGA intressen ( alltså inte typ resa, cykla, vänner, träning och sånt) tycker jag avslöjar det "sent"

Är det för att dom vet att dom får många frågor om det och tröttnar på det??

Man ÄR ju inte sitt intresse även om det är viktigt för en så kanske man inte vill prata om det hela tiden konstant 24/7 och varje gång man träffar nån ny?

Ska du haka med på intresset liksom eller varför är det så viktigt och avgörande för om vi funkar eller inte? Så tänker jag om andras intressen så länge "intresset" inte är att typ trycka upp nynazistiska affischer och sätta upp på stan och annat sjukt som är oacceptabelt....
Många vänner har sina intressen och gör sitt som jag inte hänger med på alls liksom och vi har ändå kul ihop för deras personlighet passar mig... så intressen är inte allt så länge man respekterar varandra och har respekt för att man är olika

Ibland är det helt enkelt bäst att inte tänka på det som en tävling om vem som försöker mest eller minst tycker jag. Tycker inte det leder nån vart i det stora hela.

Är det inte bättre att då se det som en utmaning att få igång ett intressant samtal? Att det kan locka en att lyckas med det? Jag upplever iaf att OM man tänker så och gör sitt bästa försök, då händer en av två saker - antingen uppstår en intressant konversation (WIN!) eller så gör den inte det (då kommer det sannolikt inte bli något med den personen, och då är det bara bra att få veta det!). Och sen blir man bara positivt överraskad om/när den andra personen drar igång en ännu intressantare konversation, därmed blir man själv glad och engagerad och i tur mer intressant tillbaka för dem (WIN!).

Absolut kan det vara roligt. För mig tex är det viktigt att personen jag är med i allmänhet gillar att vara "aktiv" då jag helst vill dela den biten med någon (+har varit i förhållande där jag fick göra allt vad som hette friluft själv om det skulle bli av, och det är jag inte så sugen på igen). Men i övrigt så är jag ganska intresserad av allt, så jag testar gärna på vad det nu är hon vore intresserad av.

Ursäkta att jag inte skriver lika mkt som dig :).

Jag håller med dig i det mesta och det är så jag försöker tänka. Problemet är väl bara om man själv anstränger sig och tjejen inte gör detsamma så tappar man intresset efter ett tag. Eller så är det förmodligen för att hon inte är så intresserad från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare