Glömde skriva det i förra inlägget, men det är ju inte som att matchande intressen är nån slags grund man måste ha tillsammans, även om det ibland är kul också.
Personligen tror jag inte jag skulle träffa flera tjejer parallellt under någon betydlig tid, även om det nu är vanliga dejter mm och inget riktigt förhållande har kommit till. Jag tycker inte det är fel att folk gör så, men det skulle kännas för konstigt (alternativt för ansträngande) för mig. Pratar med fler samtidigt gör jag, det gör väl antagligen alla som använder tex tinder.
Sen hmm... detta är nog något av en fördom från min sida, men jag upplever det som att OM jag som man träffar säg, 3 tjejer parallellt av och till under några veckors/månaders tid så skulle det upplevas rätt så negativt från endera av deras sida om de visste det. Detta med att man skulle vara en player eller så, bara ute efter sex mm är ju en ganska välkänd "profilering". Och därmed kunde det ställa till det för en eventuellt seriös relation med nån av dem (kanske) känner jag. Detta är väl mest min egna oro och jag tror en schysst tjej inte nödvändigtvis skulle tänka så (dvs, innan man båda är med på att man är i ett regelrätt förhållande..).
Och jag är väl medveten om att andra stigma/fördomar finns om "motsatsen" - lyfter denna eftersom jag är en snubbe.
Jag tycker det är roligt om man har något intresse gemensamt. Man behöver inte dela alla intressen.
Jag håller med dig. Även om jag inte haft den problematiken.
För mig är det så att om jag blir intresserad av någon så blir alla andra tjejer ointressanta.