Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockrent :up:. Det är ju såntdär man vill veta om en person :). Nu vart du vädligt intressant ;)

Fast de allra flesta är för lata ändå. Jag har oftast sådana presentationer. Får ofta en enkel fråga om något av det. Typ ”massa skor, berätta mer?”
Samtidigt berättar de inte mer om sig.

Ska du ha någon med någon slags attribut så gäller det se till att du kan leverera detsamma. Dvs vill du någon ska skriva en informativ, rolig presentation som bryter isen. Se då till du kan matcha det och att du när isen brutits förvaltar det.

Gör du det?

Och det får man men inte om man förväntar sig det i första meningen i en Tinderchatt. Jag har ingen lust att sprinkla mig själv över folk som jag inte vet än om jag är intresserade av. Det krävs tid, genuint intresse och tålamod.
Nu när du nämner det här så kom jag o tänka på att jag ibland får känslan av att vissa sorters män vill matas med info

Alltså typ matas med sked

Jag KAN prata om mina intressen det är inte det men man vill ju ha nån som verkar intresserad och som bidrar till konversationen liksom och inte bara sitter och väntar på att få roliga historier och grejer dom kan spinna på serverade eller som bara väntar på "sin tur att prata" så dom äntligen kan få prata om sina intressen

Sånt skiner ju igenom också och det är inte kul att prata med nån som inte kan intressera sig för andra

Du är så jävla clueless att jag dör.

Jag hatar folk och vill typ aldrig umgås med folk. Men bara för att jag tycker något är ointressant så betyder det inte att andras intressen är mindre värda än mina.

Du verkar vara en väldigt sympatisk person :down:

@Hero hur bra är du på att prata? Alltså ”bara prata” om ditten och datten. Sådana samtal som flyter mellan ämnena och vips har det gått 4 h? Och man har fått veta att personen gick på distansgymnasium, vann skon-DM i pingis i sexan, är emot kärnkraft, för dödsstraff i vissa fall, är rädd för fiskar som sprattlar, hade en nalle som hette Nisse när hen var liten, egentligen vill byta jobb men känner för stort ansvar slutföra det hen påbörjat, drömmer om att resa till Kuala Lumpur, brukar äta okokta nudlar som godis när ingen ser och...

Sånt som man aldrig kan få reda på genom korta enkla frågor. Det gäller få igång SAMTALET. Inte vad personen svarar på fråga två och fem...

Mmm, du är extrovert ? Antar att du anser Vänner vara ett intresse då också ?

Det faktumet att man har vänner är väl inget intresse i sig. Men att göra saker med vänner är ett intresse. Exempel på intressen som kommer ifrån att ha vänner:

- Göra sociala saker tillsammans med andra människor
- Skaffa nya erfarenheter, upplevelser och minnen som man delar med andra människor
- Prata om saker, filosofera och bolla tankar
- Intressera sig för människors beteenden och känslor
- Lära känna sig själv bättre genom att lära känna andra
- Sex

För mig är beteendevetenskap jätteintressant men det kanske inte räknas som ett intresse om jag försöker lära mig ute i verkliga livet i stället för att läsa böcker om det.

Hej!
Tänker hoppa på den här tråden. Vet inte var jag ska börja i berättelserna om mina dejtingäventyr. Varit i ett förhållande i över tio år, det tog slut för ett halvår sen, inledde ett nytt förhållande som inte höll pga skitlångt avstånd (typ min soulmate, verkligen.). Kom tillbaka till Sverige för en månad sen och har efter det hunnit med att dejta en del.

Konstaterat att 1. det finns förjävla mycket konstigt folk därute, och 2. jisses vad folk är sexfixerade.

@Hero hur bra är du på att prata? Alltså ”bara prata” om ditten och datten. Sådana samtal som flyter mellan ämnena och vips har det gått 4 h? Och man har fått veta att personen gick på distansgymnasium, vann skon-DM i pingis i sexan, är emot kärnkraft, för dödsstraff i vissa fall, är rädd för fiskar som sprattlar, hade en nalle som hette Nisse när hen var liten, egentligen vill byta jobb men känner för stort ansvar slutföra det hen påbörjat, drömmer om att resa till Kuala Lumpur, brukar äta okokta nudlar som godis när ingen ser och...

Sånt som man aldrig kan få reda på genom korta enkla frågor. Det gäller få igång SAMTALET. Inte vad personen svarar på fråga två och fem...

Jag försöker ge intressanta svar. Men känns som att många tjejer inte ens försöker få igång ett samtal. Det ligger hela tiden på killens bord.

För det oftast är privat och inget en random snubbe på Tinder som inte öppnat sig själv har med att göra. As simple as that.

Precis! Jag går aldrig i detaljer ang mina interessen eller vad jag gör på dagarna innan jag träffat en person.

Ser även till att vara försiktig så de inte ska kunna luska ut vem jag är IRL, i fall det visar sig vara en psykopat eller nåt...

Hur gör ni, dejtar en åt gången? typ chattar med flera, eller en åt gången? träffar en och slutar chatta med alla andra? Hört många av karlarna säga att dom skriver med/träffar bara en åt gången. Jag liksom kan eventuellt ha dejtat flera samtidigt liksom, hade tre dejter på en av helgerna, två första gången och en andra gången. Kändes icke svinigt eftersom jag bara typ ville kolla vad det var för folk. Insåg sen att det kanske är ganska svinigt. Var ska man dra gränsen för att inte vara en allt för dålig människa? Är världssämst på det här.

Hur gör ni, dejtar en åt gången? typ chattar med flera, eller en åt gången? träffar en och slutar chatta med alla andra? Hört många av karlarna säga att dom skriver med/träffar bara en åt gången. Jag liksom kan eventuellt ha dejtat flera samtidigt liksom, hade tre dejter på en av helgerna, två första gången och en andra gången. Kändes icke svinigt eftersom jag bara typ ville kolla vad det var för folk. Insåg sen att det kanske är ganska svinigt. Var ska man dra gränsen för att inte vara en allt för dålig människa? Är världssämst på det här.

Beror på :).
Träffade två tjejer en helg där jag ville känna av om det kan finnas nåt intresse. Men vid ett tillfälle var det en tjej jag chattade som överskuggade dom andra. Så då slutade jag svara dom andra och la fokus på henne.
Beror helt på hur intresserad jag är tror jag :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 657
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte