Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt!
Det tar tid att få grepp om vem jag är, jag börjar inte en Tinderchatt med att blurba ur mig att jag älskar skor och har fler än jag kan räkna, att jag älskar inredning och vill köpa hus bara för att få renovera, sitter många timmar på Pinterest för all möjlig sorts inspiration, har djupa diskussioner med mina katter, har en hel drös med historier i huvudet som bara väntar att få komma ut på papper, att jag gillar att laga mat men hatar att diskanoch ibland låter den stå i flera dagar trots att jag har en diskmaskin, att jag ibland drömmer drömmar som skulle få både Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå och Kafka att framstå som vaniljglass i jämförelse, att jag får mina bästa idéer i duschen, att jag gillar att umgås med andra människor men trivs allra bäst med mig själv, att jag blir tårögd över känslosamma reklamer med djur, att jag är en känsloätare, att jag har chrons, att jag ibland svimmar bara för ingenting, att jag är paniskt rädd för att bli instängd i små utrymmen eller inte kunna andas, att jag älskar vin eller att jag äter Snickersglass ibland fast jag är laktosintolerant och mår dåligt efter.

Inget av det är det första jag tar upp i en chatt eller en chatt alls, man måste lära känna mig för att få hela upplevelsen av mig och det krävs både tid och tillit för det, jag slösar inte bort mig själv på vem som helst i en Tinderchatt :)
Spännande!
Och det är ju just allt sånt som man upptäcker om man inte avfärdar någons intresse.

"Klaustrofobisk spontansvimmande Chronis med fler skor än du, gråter till djurreklamer och dricker vin i duschen där jag också plottar hur jag ska ta över världen tillsammans med mina katter. Lagar gärna mat men diskar inte så det får du göra om du vill se diskbänken igen. Om du tycker Kafka och Dirk Gently är för skruvat kan du inte hantera mig. Och jag äter Snickers-glass trots att jag är laktosintolerant. Deal with it"

Alltså hur bra som helst! :love: :heart

Men det är väl bäst för er båda om du slutar prata med henne då? Eller så kanske du kan hitta en tjej som passar dig när du är i sammanhang där du utför ditt unika intresse?
Det här är ett superbra råd!!! Om du vill ha nån med ett särskilt intresse så leta efter hen i dom sammanhangen! Sitt inte bara och häcka på tinder --> ut och häng med folk med samma intresse!

Exakt!
Det tar tid att få grepp om vem jag är, jag börjar inte en Tinderchatt med att blurba ur mig att jag älskar skor och har fler än jag kan räkna, att jag älskar inredning och vill köpa hus bara för att få renovera, sitter många timmar på Pinterest för all möjlig sorts inspiration, har djupa diskussioner med mina katter, har en hel drös med historier i huvudet som bara väntar att få komma ut på papper, att jag gillar att laga mat men hatar att diskanoch ibland låter den stå i flera dagar trots att jag har en diskmaskin, att jag ibland drömmer drömmar som skulle få både Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå och Kafka att framstå som vaniljglass i jämförelse, att jag får mina bästa idéer i duschen, att jag gillar att umgås med andra människor men trivs allra bäst med mig själv, att jag blir tårögd över känslosamma reklamer med djur, att jag är en känsloätare, att jag har chrons, att jag ibland svimmar bara för ingenting, att jag är paniskt rädd för att bli instängd i små utrymmen eller inte kunna andas, att jag älskar vin eller att jag äter Snickersglass ibland fast jag är laktosintolerant och mår dåligt efter.

Inget av det är det första jag tar upp i en chatt eller en chatt alls, man måste lära känna mig för att få hela upplevelsen av mig och det krävs både tid och tillit för det, jag slösar inte bort mig själv på vem som helst i en Tinderchatt :)

Klockrent :up:. Det är ju såntdär man vill veta om en person :). Nu vart du vädligt intressant ;)

Är vissa intressen mindre värda? Är träna och cykla mer värda intressen än resor och vänner? :confused:

Beror lite på vad man gör med vänner. Men när man frågar vad dom gjort och man får till svar "hängde med en kompis" Då känns det ganska ointressant.

Beror lite på vad man gör med vänner. Men när man frågar vad dom gjort och man får till svar "hängde med en kompis" Då känns det ganska ointressant.
Redogör du för hela ditt träningspass när du får en fråga då? Vad för svar skulle du vilja få på frågan vad dom gjort? Du kan inte ändra på hur du frågar så kanske du får andra svar? Vad ska man göra med sina vänner för att du ska anse det som intressant?

Men varför kan man inte svara ? Jag gjorde dittan och dattan och vi pratade om de och de . Istället för att bara svara "hängde".
Men varför ska man redogöra in i minsta detalj vad man gjorde? Jag var och fikade med en kompis igår. Varför ska jag behöva utveckla det mer än så? Det är ju ingen som har med det att göra? Och hur ska man redogöra för ett 3 timmar samtal? Ett enkelt "jag fikade med en kompis" räcker dessutom uppenbarligen för de allra flesta människor...

Fast jag kanske inte vill säga till random dude att jag och min kompis diskuterade huruvida postenpersonalen när man hämtar ut sitt paket vet vilka paket som kommer från Vuxen Leksaks företag trots att de alltid använder andra namn eller att vi pratade om hur trasig man kan känna sig när andra människor behandlar en dåligt och hur man ska lyckas lappa ihop sig själv igen när det känns som att det enda man har att tillgå är bakpulver och ett gem. Det blir lättare att då säga att man hängde.

Min dejt ”hänger” mycket med sina vänner på sin fritid. Det tycker jag säger något om hans sociala kompetens och hans syn på att relationer är viktiga och värda att vårda. Man kan ju välja vilket perspektiv man vill utgå ifrån, om jag resonerat som du skulle jag tidigt avfärdat honom som ointressant och det är det sista han är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 011
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 657
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 650
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2