Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlar om att jag inte vill bli bortsorterad i så tidigt stadium. Att framställa sig som introvert med få vänner fungerar inte riktigt. När de flesta tjejer har vänner som intresse nr 1. Känns nästan som tjejer inte har nå intressen överhuvudtaget. Förutom de som har hästar eller hundintressen. Känns ibland som det gör det svårt att hitta saker att prata om... jag har inte lust att snacka om hennes vänner.
Haha!
Är ännu svårare för mig då som är kvinna och dejtar kvinnor, ingen av oss har intressen.. Det blir liksom aldrig något samtal för ingen har något intressant att säga. Vi sitter där helt tyst, sedan har vi sex för det finns ändå inget att prata om, sedan sitter vi där tyst igen.
Vi hittar heller inte på något tillsammans, eftersom ingen av oss är intresserad av något så är det svårt att komma på saker att göra.

Nej, seriöst. Skärp dig. Kvinnor är av samma art som män, även om du verkar ha svårt att begripa det. Vi har intressen, vi har intellekt, vi har själar, vi är alltså inte bara kropp. Så gör inte det där gamla misstaget grekerna gjorde genom att skilja på kropp och själ, det fungerar inte så.
Kvinnor är minst lika mycket tänkande varelser som män. Börja med att inse det så är du en bra bit på väg.

Jag kanske ska på dejt imorgon, men en tjej från tinder. :)
Hon pluggar något tekniskt på chalmers, så får väl se hur mycket vi kan prata om det. Jag har en tendens att inte förstå när chalmerister berättar vad de studerar.
Men hon verkar vettig och är trevlig i alla fall, så hoppas det blir av. Beror nog mest på mig i så fall, om jag har tillräckligt mycket energi för dejtande imorgon. Men hoppas på det. :)

Var hemma hos han som inte söker ett förhållande i går (måste komma på ett bra smeknamn till honom här i tråden :D). Det är första gången jag gick hem till en kille, snackade lite, låg och sen gick hem. Mycket intressant situation.. får se vad det blir av detta framöver.

Jag kanske ska på dejt imorgon, men en tjej från tinder. :)
Hon pluggar något tekniskt på chalmers, så får väl se hur mycket vi kan prata om det. Jag har en tendens att inte förstå när chalmerister berättar vad de studerar.
Men hon verkar vettig och är trevlig i alla fall, så hoppas det blir av. Beror nog mest på mig i så fall, om jag har tillräckligt mycket energi för dejtande imorgon. Men hoppas på det. :)
Hon har säkert bara vänner och resa som intresse så det är nog inga problem.

Gårdagens dejt. Väldigt trevlig kille! Kul att snacka med och som en bonus var han bra mycket snyggare i verkligheten än på bilderna. Jag skojade med honom och sa att det var tur att han inte hade rättvisa bilder, i så fall hade han haft kalendern full med dejter för månader framöver :D

Han fick sova över och han uppvägde definitivt den förra dejten usla teknik i sänghalmen :laugh: Min tro på män är återställd!

Tänkte först fråga hur personen tänkte egentligen, men insåg att det inte är värt att diskutera så avmatchade direkt. Inte utan att man funderar på hur hon tolkade att jag försvann direkt efter hon sa det.

Hoppas hon lärde sig en läxa, att man inte ska skriva otrevliga saker till folk bara sådär, och hoppas på att hon tänker till extra i framtiden. Det finns en massa trevligare sätt att ta reda på vad någon söker på Tinder, om det nu är det man undrar.

Hon har säkert bara vänner och resa som intresse så det är nog inga problem.
Det är sånt, brukar vara så. Kanske kommer vi prata lite om smink också, men bara ytligt då vi egentligen inte kan så mycket om det.
Har funderat på att ta med mig en manlig kompis, mest för att höja kunskapsnivån och för att någon ska kunna säga något intressant. Alltid så skönt ha med män så vi kvinnor kan sitta bredvid och lyssna. Gäller bara att hitta en man som inte är för introvert, för då får vi inte ta del av alla hans spännande och djupodlade intressen.

Apropå introvert och extrovert så har jag precis fått avboka lite planer i helgen. Jag känner mig så fruktansvärt trött just nu, och inte vanlig februaritrötthet utan helt dränerad. Huvudvärk, grusiga ögon, ljuskänslighet. Det enda jag kan tänka på är att få sova och få pyssla lite med hemmasnickeri i min ensamhet. Jag tror att det har varit så mycket känslor i omlopp på sistone att jag helt enkelt är lite utmattad. Då är det hög tid att planera in lite mer egentid i schemat!

Apropå introvert och extrovert så har jag precis fått avboka lite planer i helgen. Jag känner mig så fruktansvärt trött just nu, och inte vanlig februaritrötthet utan helt dränerad. Huvudvärk, grusiga ögon, ljuskänslighet. Det enda jag kan tänka på är att få sova och få pyssla lite med hemmasnickeri i min ensamhet. Jag tror att det har varit så mycket känslor i omlopp på sistone att jag helt enkelt är lite utmattad. Då är det hög tid att planera in lite mer egentid i schemat!

Då är vi två! Skulle egentligen ha hängt med bästis imorgon. Men haft en hel del ångestpåslag och mått skit..

Igår somnade jag 3 timmar efter jobbet och gick direkt till sängen och somnade igen efter nån timma O_o

Kram till dig! Ensamtid är det bästa ibland :heart

Okej, orkar inte svara alla.
Jag säger inte att alla kvinnor saknar intressen. Jag har bara stött på flera där vänner är nästan det enda intressen dom har. Man har inte tid för annat. Det säger ju inte att alla kvinnor är så :).

Okej, orkar inte svara alla.
Jag säger inte att alla kvinnor saknar intressen. Jag har bara stött på flera där vänner är nästan det enda intressen dom har. Man har inte tid för annat. Det säger ju inte att alla kvinnor är så :).

Och du tror inte något i hur du framställer dig och/eller vilka kvinnor du finner attraktiva kan ha med saken att göra? Alltså att du dras till och drar till dig precis sådana kvinnor?

Då är vi två! Skulle egentligen ha hängt med bästis imorgon. Men haft en hel del ångestpåslag och mått skit..

Igår somnade jag 3 timmar efter jobbet och gick direkt till sängen och somnade igen efter nån timma O_o

Kram till dig! Ensamtid är det bästa ibland :heart

Man får sina svackor. Jag hade bokat in både tjejmiddag, barnkalas, grabbhäng, brunch och tre träningspass. Hade fungerat fint en bra helg, fungerar inte bra en ångesthelg :D Får plocka bort lite..

(BTW sjukt kul att inte ordet ångesthelg markeras som felstavat)

Och du tror inte något i hur du framställer dig och/eller vilka kvinnor du finner attraktiva kan ha med saken att göra? Alltså att du dras till och drar till dig precis sådana kvinnor?
Nej, inget i det jag framställer skulle indikera på det. Jag listar massor med intressen på min profil.
Det är bara något jag snappat upp på tinder. Man frågar vad har du gjort idag då? Varit med en kompis. Ok, var har ni gjort då? Nä , vi har bara hängt lite.

Men alla kvinnor är ju inte så... finns flera jag fått intressanta diskussioner med som har många intressen. De är oftast de jag intresserar mig för :).

Nej, inget i det jag framställer skulle indikera på det. Jag listar massor med intressen på min profil.
Det är bara något jag snappat upp på tinder. Man frågar vad har du gjort idag då? Varit med en kompis. Ok, var har ni gjort då? Nä , vi har bara hängt lite.

Men alla kvinnor är ju inte så... finns flera jag fått intressanta diskussioner med som har många intressen. De är oftast de jag intresserar mig för :).

Fast att man hängt med en kompis en dag, just den dagen du frågar, behöver ju inte betyda att man inte har en massa andra intressen som man sysslar med andra dagar. Vill du få reda på vilka intressen en tjej har så krävs det nog att man snackar betydligt mer än så, och kanske framför allt om just intressen och inte vad hon gjort idag. Jag har ett nördigt intresse av att odla kryddor på våren och pyssla med mina blommor. Det är ju inte direkt något som dyker upp i en tidig konversation.

Fast att man hängt med en kompis en dag, just den dagen du frågar, behöver ju inte betyda att man inte har en massa andra intressen som man sysslar med andra dagar. Vill du få reda på vilka intressen en tjej har så krävs det nog att man snackar betydligt mer än så, och kanske framför allt om just intressen och inte vad hon gjort idag. Jag har ett nördigt intresse av att odla kryddor på våren och pyssla med mina blommor. Det är ju inte direkt något som dyker upp i en tidig konversation.

Absolut, hänga med en kompis en dag är väl ok. Men oftast är det varje dag typ .
Man hoppas ju att fler intressen ska dyka upp. Kanske måste man träffa personen för att hon ska få fram dom :).

Fast utefter hur du uttrycker dig i tråden så ser du det som ett problem, dvs det är rätt många av totalantalet kvinnor?

Sen tror jag du lite har problemet med att som man frågar får man svar. Dels så att fråga en enstaka dag kan slå snett. Frågade du mig vad jag gjorde igår skulle du kunnat få en roman. Samma fråga idag och typ ”ingenting. Eller jo gått ut med hunden och så hade jag tvättstugan”. Säger nada om mig. Bättre fråga är ”vad tycker du om att göra när du är ledig?”

Dessutom så att fråga en ny tindermatch exakt vad denna gjort när denne ”hängt med vänner” är lite vanskligt. Det är inte alls säkert att hen vill tala om, frågan tangerar privat. Och då får svaret bli de icke privata delarna. Typ ”umgåtts bara”.

Och mitt ”gått ut med hunden” ovan. Det inkluderade att samtidigt träna hunden. Men du får inga sådana svar av ”vad har du gjort idag”-frågan. Du får heller inte veta mer om hunden etc.

Fråga på annat vis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 560
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 656
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar