Ja, sannolikheten är hög att man måste lära känna en person för att kunna känna personen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, sannolikheten är hög att man måste lära känna en person för att kunna känna personen.
Nej, inget i det jag framställer skulle indikera på det. Jag listar massor med intressen på min profil.
Det är bara något jag snappat upp på tinder. Man frågar vad har du gjort idag då? Varit med en kompis. Ok, var har ni gjort då? Nä , vi har bara hängt lite.
Men alla kvinnor är ju inte så... finns flera jag fått intressanta diskussioner med som har många intressen. De är oftast de jag intresserar mig för .
Jag tycker inte du ska läsa in så mkt i allt.Absolut, hänga med en kompis en dag är väl ok. Men oftast är det varje dag typ .
Man hoppas ju att fler intressen ska dyka upp. Kanske måste man träffa personen för att hon ska få fram dom .
Intressant. Jag måste säga att jag faktiskt de senaste månaderna jag använt tinder stött på väldigt få tjejer som svarat på det sättet. Även om det förstås förekommer. Eller hm, på rak arm kan jag inte riktigt komma ihåg nån sådan konversation. Men jag tycker också det är rätt trist att få/ställa frågor som bara skall liksom redogöra dagens händelser, särskilt i början av en konversation..
Jag tror lite såhär. Egentligen har de allra flesta iaf något "unikt" intresse. Men det är inte alltid det kommer fram, det är verkligen inte alla som det bara faller naturligt för att prata om det eller liksom rakt av bjussa på den informationen. Det kan ligga en del i frågorna - de flesta av oss har en vardag som innebär att varje dag inte är så jäkla spektakulär, ofta går man upp, jobbar, kommer hem, fixar lite, kollar lite tv och sover på en tisdag eller nått. Eventuellt fikar en sväng med en kompis. Så "vad har du gjort idag?" på en random tisdag ger kanske inte mycket insikt i den personens intressen. Om du förstår vad jag menar! De allra flesta gångerna man bara träffat en vän så kanske inget speciellt värt att tala om har gjorts eller inträffat.
Tror man ibland måste tänka till lite med vad och hur man frågar om man vill lära känna en person. Inte att det måste vara nått superdjupt, inte alls, men att man ger dem nått att jobba med liksom. Det är sjutton något av en konst! Tror de flesta kan tänka sig exempel på detta... ibland får man frågor som man känner som man liksom "betar av" när man svarar på - det är mest lite trist. Ibland får man frågor som man direkt engageras och VILL svara på, man går igång på tankar om vart den konversationen kan leda osv.
En sak jag borde lära mig är att skriva kortare foruminlägg
Jag har inte berättat alla intressen här . Men dessa är väl de som tar upp mest tid .Jag tycker inte du ska läsa in så mkt i allt.
Men varför är det ett problem om hon umgås med vänner varje dag?
Det du har berättat här om dina intressen är att titta på tv-serier och träna. Så du har väl inte heller så mkt intressen då?
Men varför är det fel att ha umgås med vänner som intresse? Vilka intressen är godkända?Jag har inte berättat alla intressen här . Men dessa är väl de som tar upp mest tid .
Mmm, jag förstår vad du menar. Men när jag frågar vilka intressen hon har så är det samma sak. Vänner & Resa.
Dom där unika intressena verkar svåra att finna .
Intressant. Jag måste säga att jag faktiskt de senaste månaderna jag använt tinder stött på väldigt få tjejer som svarat på det sättet. Även om det förstås förekommer. Eller hm, på rak arm kan jag inte riktigt komma ihåg nån sådan konversation. Men jag tycker också det är rätt trist att få/ställa frågor som bara skall liksom redogöra dagens händelser, särskilt i början av en konversation..
Jag tror lite såhär. Egentligen har de allra flesta iaf något "unikt" intresse. Men det är inte alltid det kommer fram, det är verkligen inte alla som det bara faller naturligt för att prata om det eller liksom rakt av bjussa på den informationen. Det kan ligga en del i frågorna - de flesta av oss har en vardag som innebär att varje dag inte är så jäkla spektakulär, ofta går man upp, jobbar, kommer hem, fixar lite, kollar lite tv och sover på en tisdag eller nått. Eventuellt fikar en sväng med en kompis. Så "vad har du gjort idag?" på en random tisdag ger kanske inte mycket insikt i den personens intressen. Om du förstår vad jag menar! De allra flesta gångerna man bara träffat en vän så kanske inget speciellt värt att tala om har gjorts eller inträffat.
Tror man ibland måste tänka till lite med vad och hur man frågar om man vill lära känna en person. Inte att det måste vara nått superdjupt, inte alls, men att man ger dem nått att jobba med liksom. Det är sjutton något av en konst! Tror de flesta kan tänka sig exempel på detta... ibland får man frågor som man känner som man liksom "betar av" när man svarar på - det är mest lite trist. Ibland får man frågor som man direkt engageras och VILL svara på, man går igång på tankar om vart den konversationen kan leda osv.
Mmm, jag förstår vad du menar. Men när jag frågar vilka intressen hon har så är det samma sak. Vänner & Resa.
Haha, duktig på skriva är du .Nu har just inte det hänt mig mycket, men ta detta som exempel då.
Till att börja med tycker jag det är ganska...ointressant att typ fråga "vilka intressen har du"? Det är så..generellt och liksom lite blahaigt. Som att man håller på att fylla i ett formulär. Kan förstås bero på konversationen i övrigt, och alla regler har undantag.
"Vänner" är i sig inget "intresse" tycker jag. Vad pratar man om, var träffas man, vad gillar man att göra tillsammans, filosoferar man, sitter man och tittar på människor och snackar om hur de ser ut? Vad gör man med vännerna, vad har man för vänner. Har man många olika varierande vänner, eller några få som man känt hela livet?
Allt sånt kan leda in i att få veta vad en person är intresserad av.
Det kanske är för att du försöker matcha med extroverta människor?? Extroverta brukar tycka om att utforska världen och ha kul med folk liksom och du ser inte charmen med detMmm, jag förstår vad du menar. Men när jag frågar vilka intressen hon har så är det samma sak. Vänner & Resa.
Exakt!
Jag tänker på det ibland. På Tinder har jag bilder när jag reser eller dricker bubbel med vänner. Jag ser nog ut som en social partypingla som också gärna dricker kokosnötter på stranden, och det är ju definitivt en del av mig. Men det tar lång tid att lära känna mig fullt ut. Jag och mitt ex var tillsammans i tre år och han sa att han upplevde att han aldrig slutade lära känna mig. Mina intressen för vin med vänner, träning och resor är nog ganska enkla att få grepp om. Men mina intressen för gamla TV-spel, odla saker, bygga möbler, skriva noveller, göra pop-up böcker, mitt ideella engagemang mot trafficking osv. tar nog tid att lära sig om. För att inte tala om mina trauman, erfarenheter av depression, sömnparalyser, sexuella frisläppthet och planer att skaffa barn ensam. Jag känner att jag håller lite på vissa saker Av naturliga skäl.
Unika intressen som att träna och att cykla? Ja det är ju svårt att matcha såklart.Dom där unika intressena verkar svåra att finna .
Men det är väl bäst för er båda om du slutar prata med henne då? Eller så kanske du kan hitta en tjej som passar dig när du är i sammanhang där du utför ditt unika intresse?Mmm, jag förstår vad du menar. Men när jag frågar vilka intressen hon har så är det samma sak. Vänner & Resa.
Absolut! Man får aldrig förmåga vännerVänner är det bästa, alltid
Exakt!
Det tar tid att få grepp om vem jag är, jag börjar inte en Tinderchatt med att blurba ur mig att jag älskar skor och har fler än jag kan räkna, att jag älskar inredning och vill köpa hus bara för att få renovera, sitter många timmar på Pinterest för all möjlig sorts inspiration, har djupa diskussioner med mina katter, har en hel drös med historier i huvudet som bara väntar att få komma ut på papper, att jag gillar att laga mat men hatar att diskanoch ibland låter den stå i flera dagar trots att jag har en diskmaskin, att jag ibland drömmer drömmar som skulle få både Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå och Kafka att framstå som vaniljglass i jämförelse, att jag får mina bästa idéer i duschen, att jag gillar att umgås med andra människor men trivs allra bäst med mig själv, att jag blir tårögd över känslosamma reklamer med djur, att jag är en känsloätare, att jag har chrons, att jag ibland svimmar bara för ingenting, att jag är paniskt rädd för att bli instängd i små utrymmen eller inte kunna andas, att jag älskar vin eller att jag äter Snickersglass ibland fast jag är laktosintolerant och mår dåligt efter.
Inget av det är det första jag tar upp i en chatt eller en chatt alls, man måste lära känna mig för att få hela upplevelsen av mig och det krävs både tid och tillit för det, jag slösar inte bort mig själv på vem som helst i en Tinderchatt
Det handlar kanske snarare om att det är svårt att konversera för dig?Haha, duktig på skriva är du .
Om man frågar efter intressen är det ju för att finna ett samtalsämne och att man vill veta mer om personen. Jag håller med om att "vänner" inte är ett intresse. Särskilt när man inte får veta vad dom gör med sina vänner. Därför föredrar jag att prata om annat och då återstår bara resor som du säger. Men där går det ju att spinna lite iaf .
"Klaustrofobisk spontansvimmande Chronis med fler skor än du, gråter till djurreklamer och dricker vin i duschen där jag också plottar hur jag ska ta över världen tillsammans med mina katter. Lagar gärna mat men diskar inte så det får du göra om du vill se diskbänken igen. Om du tycker Kafka och Dirk Gently är för skruvat kan du inte hantera mig. Och jag äter Snickers-glass trots att jag är laktosintolerant. Deal with it"Vid närmare eftertanke så kanske det inte hade varit en helt fel presentation ändå. Jag blev lite kär nu